Приказ основних података о документу

dc.creatorKrstić, Danijela
dc.creatorStrižak, Nevena
dc.creatorDragojević, Ana
dc.date.accessioned2022-02-17T11:44:39Z
dc.date.available2022-02-17T11:44:39Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.isbn978-86-84765-55-2
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4130
dc.description.abstractKućne posete porodici od strane profesionalaca različitih profila su prepoznata domaća i međunarodna praksa u radu sa porodicama dece sa smetnjama u razvoju. Međutim, u prethodnom periodu uočavamo da se ne praktikuju u okviru Predškolske ustanove Čukarica. Razloge tome možemo tražiti, između ostalog, i u za nas osetljivom pitanju postavljanja formalnog odnosa profesionalaca i roditelja, koji je posetama porodičnoj sredini naročito doveden u pitanje. Kućne posete su kao oblik rada profesionalaca u Predškolskoj ustanovi Čukarica razvijane u sklopu projekta „Vrtići bez granica 2“, nakon čega su horizontalnom razmenom došle i do naše razvojne grupe. Prepoznali smo značaj ovog oblika rada, koji nam otvara put ka autentičnoj slici snaga i izazova porodice, u njenom realnom kontekstu, i omogućava direktniji put intervencije i podrške. Preispitali smo dileme oko profesionalne granice u ovom načinu rada. Istraživali smo prilike u kojima porodici možemo pristupiti u njenom realnom kontekstu, pre svega timskim definisanjem ciljeva, zadataka, trajanja poseta, prepoznavanjem profesionalaca koji ih realizuju, kao i dobiti za porodicu. Naročito kada se radi o roditeljima dece sa smetnjama u razvoju imamo situaciju da profesionalci uglavnom nisu značajnije posvetili pažnju razgovoru sa njima, približavanju stanja njihovog deteta, razumevanju kako da mu pristupe, već se zadržavaju na medicinskoj terminologiji, izveštajima, uz kratkotrajne preglede ili kontrole. S obzirom na to da predškolska ustanova uključuje decu uzrasta do 6 godina, kada se teme vezane za razvojne teškoće deteta tek otvaraju u porodici, smatramo da je sem rane stimulacije dece, krucijalan upravo naš rad sa roditeljima, razrešenje njihovih izazova i podrška koju im u datom momentu pružamo. Ukoliko kao opšti cilj postavimo kvalitetniju brigu o deci i partnerski odnos sa roditeljima, ovaj oblik rada nudi nam optimalnu mogućnost približavanja tim ciljevima. U narednom periodu, značajan je dijalog svih profesionalaca iz predškolskih ustanova o mogućnostima realizovanja kućnih poseta porodicama.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherDruštvo defektologa Srbijesr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik rezimea sa stručno-naučne konferencije Dani defektologa Srbijesr
dc.subjectkućne posetesr
dc.subjectpodrška porodicisr
dc.subjectdeca sa smetnjama u razvojusr
dc.subjectrazvojne grupasr
dc.subjectpredškolska ustanovasr
dc.titleKućne posete - podrška deci sa smetnjama u razvoju i njihovim porodicamasr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBY-SAsr
dc.citation.epage62
dc.citation.spage62
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/5861/bitstream_5861.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4130
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу