Odnos između brzine, tačnosti i razumevanja pročitanog kod učenika mlađeg školskog uzrasta
The relationship between speed, accuracy, and reading comprehension in students of younger school age
Article (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Kako bi se izbegli rizici od pojave ozbiljnih problema u kasnijem školovanju kada se od učenika bude očekivalo da čitanje koriste kao sredstvo za
samostalno sticanje znanja, procena različitih aspekata čitanja i njihove
međusobne povezanosti može doprineti identifikovanju faktora na koje se
može usmeriti dodatna podrška. Cilj rada je da se utvrdi veza između tačnosti, brzine i razumevanja pročitanog kod dece mlađeg školskog uzrasta.
Uzorkom je obuhvaćeno 40 učenika IV razreda (23 dečaka i 17 devojčica),
koji su pohađali osnovnu školu na teritoriji Grada Beograda. Uključeni su
samo monolingvalni govornici čiji je maternji jezik srpski. Procena brzine čitanja, broja grešaka i razumevanja pročitanog izvršena je primenom
Trodimenzionalnog testa čitanja (Kostić & sar., 1983), tekstom namenjenim deci mlađeg školskog uzrasta. Utvrđena su statistički značajne korelacije između svih ispitivanih parametara čitanja: brzine čitanja i broja grešaka
(r= 0,711, p = 0,000), brzine čitanja i ra...zumevanja pročitanog – reprodukovanja činjenica (r = -0,379, p = 0,016) i broja grešaka i reprodukovanja
činjenica (r= -0,466, p = 0,002). Iako postoji značajna korelacija među pomenutim aspektima čitanja, procena nijednog pojedinačnog aspekta čitanja
ne može da služi kao zamena za sasvim pouzdano zaključivanje o drugim
aspektima. Stoga je procena svih pomenutih aspekta zajedno značajna za
identifikovanje dece koja mogu imati teškoće u čitanju.
To avoid the risk of serious problems in later schooling when students are
expected to use reading as a means of self-acquisition of knowledge, assessing
different aspects of reading and their interrelationships can help identify factors
that can be targeted by additional support. The aim of this paper is to determine
the relationship between accuracy, speed and reading comprehension in
children of younger school age. The sample included 40 fourth grade students
(23 boys and 17 girls), who attended primary school in the territory of the
City of Belgrade. Only monolingual speakers whose native language is
Serbian were included. The assessment of reading speed, number of errors and
reading comprehension was performed using the Three-Dimensional Reading
Test (Kostić et al., 1983), a text intended for children of younger school age.
Statistically significant correlations were found between all examined reading
parameters: reading speed and number of errors (r = 0,711, p = 0,000...), reading
speed and reading comprehension – reproduction of facts (r = -0,379, p = 0,016)
and number of errors and fact reproduction (r = -0.466, p = 0,002). Although
there is a significant correlation between the mentioned aspects of reading, the
assessment of any single aspect of reading cannot serve as a substitute for a
completely reliable conclusion about other aspects. Therefore, the assessment
of all the mentioned aspects together is important for identifying children who
may have reading difficulties.
Keywords:
brzina čitanja / razumevanje pročitanog / tačnost čitanja / učenici / reading speed / reading comprehension / reading accuracy / studentsSource:
Beogradska defektološka škola, 2021, 3, 21-32Publisher:
- Drustvo defektologa Srbije
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Funding / projects:
Institution/Community
rFASPERTY - JOUR AU - Banković, Slobodan AU - Čolić, Gordana AU - Brojčin, Branislav PY - 2021 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4122 AB - Kako bi se izbegli rizici od pojave ozbiljnih problema u kasnijem školovanju kada se od učenika bude očekivalo da čitanje koriste kao sredstvo za samostalno sticanje znanja, procena različitih aspekata čitanja i njihove međusobne povezanosti može doprineti identifikovanju faktora na koje se može usmeriti dodatna podrška. Cilj rada je da se utvrdi veza između tačnosti, brzine i razumevanja pročitanog kod dece mlađeg školskog uzrasta. Uzorkom je obuhvaćeno 40 učenika IV razreda (23 dečaka i 17 devojčica), koji su pohađali osnovnu školu na teritoriji Grada Beograda. Uključeni su samo monolingvalni govornici čiji je maternji jezik srpski. Procena brzine čitanja, broja grešaka i razumevanja pročitanog izvršena je primenom Trodimenzionalnog testa čitanja (Kostić & sar., 1983), tekstom namenjenim deci mlađeg školskog uzrasta. Utvrđena su statistički značajne korelacije između svih ispitivanih parametara čitanja: brzine čitanja i broja grešaka (r= 0,711, p = 0,000), brzine čitanja i razumevanja pročitanog – reprodukovanja činjenica (r = -0,379, p = 0,016) i broja grešaka i reprodukovanja činjenica (r= -0,466, p = 0,002). Iako postoji značajna korelacija među pomenutim aspektima čitanja, procena nijednog pojedinačnog aspekta čitanja ne može da služi kao zamena za sasvim pouzdano zaključivanje o drugim aspektima. Stoga je procena svih pomenutih aspekta zajedno značajna za identifikovanje dece koja mogu imati teškoće u čitanju. AB - To avoid the risk of serious problems in later schooling when students are expected to use reading as a means of self-acquisition of knowledge, assessing different aspects of reading and their interrelationships can help identify factors that can be targeted by additional support. The aim of this paper is to determine the relationship between accuracy, speed and reading comprehension in children of younger school age. The sample included 40 fourth grade students (23 boys and 17 girls), who attended primary school in the territory of the City of Belgrade. Only monolingual speakers whose native language is Serbian were included. The assessment of reading speed, number of errors and reading comprehension was performed using the Three-Dimensional Reading Test (Kostić et al., 1983), a text intended for children of younger school age. Statistically significant correlations were found between all examined reading parameters: reading speed and number of errors (r = 0,711, p = 0,000), reading speed and reading comprehension – reproduction of facts (r = -0,379, p = 0,016) and number of errors and fact reproduction (r = -0.466, p = 0,002). Although there is a significant correlation between the mentioned aspects of reading, the assessment of any single aspect of reading cannot serve as a substitute for a completely reliable conclusion about other aspects. Therefore, the assessment of all the mentioned aspects together is important for identifying children who may have reading difficulties. PB - Drustvo defektologa Srbije PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation T2 - Beogradska defektološka škola T1 - Odnos između brzine, tačnosti i razumevanja pročitanog kod učenika mlađeg školskog uzrasta T1 - The relationship between speed, accuracy, and reading comprehension in students of younger school age EP - 32 IS - 3 SP - 21 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4122 ER -
@article{ author = "Banković, Slobodan and Čolić, Gordana and Brojčin, Branislav", year = "2021", abstract = "Kako bi se izbegli rizici od pojave ozbiljnih problema u kasnijem školovanju kada se od učenika bude očekivalo da čitanje koriste kao sredstvo za samostalno sticanje znanja, procena različitih aspekata čitanja i njihove međusobne povezanosti može doprineti identifikovanju faktora na koje se može usmeriti dodatna podrška. Cilj rada je da se utvrdi veza između tačnosti, brzine i razumevanja pročitanog kod dece mlađeg školskog uzrasta. Uzorkom je obuhvaćeno 40 učenika IV razreda (23 dečaka i 17 devojčica), koji su pohađali osnovnu školu na teritoriji Grada Beograda. Uključeni su samo monolingvalni govornici čiji je maternji jezik srpski. Procena brzine čitanja, broja grešaka i razumevanja pročitanog izvršena je primenom Trodimenzionalnog testa čitanja (Kostić & sar., 1983), tekstom namenjenim deci mlađeg školskog uzrasta. Utvrđena su statistički značajne korelacije između svih ispitivanih parametara čitanja: brzine čitanja i broja grešaka (r= 0,711, p = 0,000), brzine čitanja i razumevanja pročitanog – reprodukovanja činjenica (r = -0,379, p = 0,016) i broja grešaka i reprodukovanja činjenica (r= -0,466, p = 0,002). Iako postoji značajna korelacija među pomenutim aspektima čitanja, procena nijednog pojedinačnog aspekta čitanja ne može da služi kao zamena za sasvim pouzdano zaključivanje o drugim aspektima. Stoga je procena svih pomenutih aspekta zajedno značajna za identifikovanje dece koja mogu imati teškoće u čitanju., To avoid the risk of serious problems in later schooling when students are expected to use reading as a means of self-acquisition of knowledge, assessing different aspects of reading and their interrelationships can help identify factors that can be targeted by additional support. The aim of this paper is to determine the relationship between accuracy, speed and reading comprehension in children of younger school age. The sample included 40 fourth grade students (23 boys and 17 girls), who attended primary school in the territory of the City of Belgrade. Only monolingual speakers whose native language is Serbian were included. The assessment of reading speed, number of errors and reading comprehension was performed using the Three-Dimensional Reading Test (Kostić et al., 1983), a text intended for children of younger school age. Statistically significant correlations were found between all examined reading parameters: reading speed and number of errors (r = 0,711, p = 0,000), reading speed and reading comprehension – reproduction of facts (r = -0,379, p = 0,016) and number of errors and fact reproduction (r = -0.466, p = 0,002). Although there is a significant correlation between the mentioned aspects of reading, the assessment of any single aspect of reading cannot serve as a substitute for a completely reliable conclusion about other aspects. Therefore, the assessment of all the mentioned aspects together is important for identifying children who may have reading difficulties.", publisher = "Drustvo defektologa Srbije, Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Beogradska defektološka škola", title = "Odnos između brzine, tačnosti i razumevanja pročitanog kod učenika mlađeg školskog uzrasta, The relationship between speed, accuracy, and reading comprehension in students of younger school age", pages = "32-21", number = "3", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4122" }
Banković, S., Čolić, G.,& Brojčin, B.. (2021). Odnos između brzine, tačnosti i razumevanja pročitanog kod učenika mlađeg školskog uzrasta. in Beogradska defektološka škola Drustvo defektologa Srbije.(3), 21-32. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4122
Banković S, Čolić G, Brojčin B. Odnos između brzine, tačnosti i razumevanja pročitanog kod učenika mlađeg školskog uzrasta. in Beogradska defektološka škola. 2021;(3):21-32. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4122 .
Banković, Slobodan, Čolić, Gordana, Brojčin, Branislav, "Odnos između brzine, tačnosti i razumevanja pročitanog kod učenika mlađeg školskog uzrasta" in Beogradska defektološka škola, no. 3 (2021):21-32, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4122 .