Procena dece na ranom uzrastu – Mišljenja stručnjaka i aktuelni trendovi
Assessment of children at an early age – opinions of experts and current trends
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Procena, kao bitan deo prakse specijalne edukacije i rehabilitacije, definisana
je kao proces koji je trajan i kontinuiran i koji se ne završava uvođenjem
deteta u program intervencije. U zavisnosti od potreba primenjuju se formalne
i neformalne procedure procene. Cilj istraživanja jeste utvrditi da li
godine radnog staža u struci utiču na odabir procedura procene.
Uzorak je činilo 38 ispitanika (AS = 39,59 godina; SD = 10,13). Najveći
procenat čine stručnjaci sa 0-5 godina radnog staža (50%). Za potrebe istraživanja
korišćena je onlajn anketa, koja se sastoji od 21 pitanja, podeljenih
u pet oblasti: opšti podaci o osobi koja ispunjava anketu; opšti podaci o razlogu
i korisnosti procene; organizovanje procene; odabir instrumenata za
procenu; primena procene u praksi.
Najveći procenat stručnjaka (60.5%) naveo je da najčešće koristi neformalne
procedure procene, dok se za formalne najčešće opredeljuju oni sa do pet
godina radnog staža (46.7%). Kao razloge za primenu neformal...nih procedura
navode mogućnost brzog prikupljanja podataka i procene u različitim
situacijama, a za formalne procedure su: smanjena mogućnost za pojavu
greške, veća pouzdanost podataka i bolji uvid u detetove sposobnosti.
Na osnovu rezultata dobijenih istraživanjem, utvrđeno je prisustvo razlika
u odabiru procedura procene u odnosu na godine radnog staža u struci.
Rezultati do kojih je istraživanje dovelo, kao i uvid u aktuelnosti koje se tiču
vršenja procene, nedosmisleno govore o sve većem prepoznavanju značaja
neformalnih procedura i njihovoj primeni, sa ciljem dobijanja podataka o
detetu, njegovim sposobnosima, funkcionisanju i okruženju.
Assessment, as an essential part of the practice of special education and
rehabilitation, is defined as a process that is permanent and continuous and
that does not end with the introduction of the child into the intervention
program. Depending on the needs, formal and informal assessment procedures
are applied. The aim of the research is to determine whether years of work
experience in the profession influence the choice of assessment procedures.
The sample consisted of 38 respondents (AS = 39.59 years; SD = 10.13).
The largest percentage are experts with 0-5 years of work experience (50%).
For the purposes of the research, an online survey was used, which consists of
21 questions, divided into five areas: general data on the person completing the
survey; general information on the reason and usefulness of the assessment;
organizing assessment; selection of assessment instruments; application of
assessment in practice.
Кључне речи:
radni staž u struci / neformalne procedure procene / formalne procedure procene / work experience in the profession / informal assessment procedures / formal assessment proceduresИзвор:
Beogradska defektološka škola, 2021, 2, 25-37Издавач:
- Drustvo defektologa Srbije
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Колекције
Институција/група
rFASPERTY - JOUR AU - Uzelac, Jovana AU - Glamočak, Sandra AU - Golubović, Špela PY - 2021 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4116 AB - Procena, kao bitan deo prakse specijalne edukacije i rehabilitacije, definisana je kao proces koji je trajan i kontinuiran i koji se ne završava uvođenjem deteta u program intervencije. U zavisnosti od potreba primenjuju se formalne i neformalne procedure procene. Cilj istraživanja jeste utvrditi da li godine radnog staža u struci utiču na odabir procedura procene. Uzorak je činilo 38 ispitanika (AS = 39,59 godina; SD = 10,13). Najveći procenat čine stručnjaci sa 0-5 godina radnog staža (50%). Za potrebe istraživanja korišćena je onlajn anketa, koja se sastoji od 21 pitanja, podeljenih u pet oblasti: opšti podaci o osobi koja ispunjava anketu; opšti podaci o razlogu i korisnosti procene; organizovanje procene; odabir instrumenata za procenu; primena procene u praksi. Najveći procenat stručnjaka (60.5%) naveo je da najčešće koristi neformalne procedure procene, dok se za formalne najčešće opredeljuju oni sa do pet godina radnog staža (46.7%). Kao razloge za primenu neformalnih procedura navode mogućnost brzog prikupljanja podataka i procene u različitim situacijama, a za formalne procedure su: smanjena mogućnost za pojavu greške, veća pouzdanost podataka i bolji uvid u detetove sposobnosti. Na osnovu rezultata dobijenih istraživanjem, utvrđeno je prisustvo razlika u odabiru procedura procene u odnosu na godine radnog staža u struci. Rezultati do kojih je istraživanje dovelo, kao i uvid u aktuelnosti koje se tiču vršenja procene, nedosmisleno govore o sve većem prepoznavanju značaja neformalnih procedura i njihovoj primeni, sa ciljem dobijanja podataka o detetu, njegovim sposobnosima, funkcionisanju i okruženju. AB - Assessment, as an essential part of the practice of special education and rehabilitation, is defined as a process that is permanent and continuous and that does not end with the introduction of the child into the intervention program. Depending on the needs, formal and informal assessment procedures are applied. The aim of the research is to determine whether years of work experience in the profession influence the choice of assessment procedures. The sample consisted of 38 respondents (AS = 39.59 years; SD = 10.13). The largest percentage are experts with 0-5 years of work experience (50%). For the purposes of the research, an online survey was used, which consists of 21 questions, divided into five areas: general data on the person completing the survey; general information on the reason and usefulness of the assessment; organizing assessment; selection of assessment instruments; application of assessment in practice. PB - Drustvo defektologa Srbije PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation T2 - Beogradska defektološka škola T1 - Procena dece na ranom uzrastu – Mišljenja stručnjaka i aktuelni trendovi T1 - Assessment of children at an early age – opinions of experts and current trends EP - 37 IS - 2 SP - 25 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4116 ER -
@article{ author = "Uzelac, Jovana and Glamočak, Sandra and Golubović, Špela", year = "2021", abstract = "Procena, kao bitan deo prakse specijalne edukacije i rehabilitacije, definisana je kao proces koji je trajan i kontinuiran i koji se ne završava uvođenjem deteta u program intervencije. U zavisnosti od potreba primenjuju se formalne i neformalne procedure procene. Cilj istraživanja jeste utvrditi da li godine radnog staža u struci utiču na odabir procedura procene. Uzorak je činilo 38 ispitanika (AS = 39,59 godina; SD = 10,13). Najveći procenat čine stručnjaci sa 0-5 godina radnog staža (50%). Za potrebe istraživanja korišćena je onlajn anketa, koja se sastoji od 21 pitanja, podeljenih u pet oblasti: opšti podaci o osobi koja ispunjava anketu; opšti podaci o razlogu i korisnosti procene; organizovanje procene; odabir instrumenata za procenu; primena procene u praksi. Najveći procenat stručnjaka (60.5%) naveo je da najčešće koristi neformalne procedure procene, dok se za formalne najčešće opredeljuju oni sa do pet godina radnog staža (46.7%). Kao razloge za primenu neformalnih procedura navode mogućnost brzog prikupljanja podataka i procene u različitim situacijama, a za formalne procedure su: smanjena mogućnost za pojavu greške, veća pouzdanost podataka i bolji uvid u detetove sposobnosti. Na osnovu rezultata dobijenih istraživanjem, utvrđeno je prisustvo razlika u odabiru procedura procene u odnosu na godine radnog staža u struci. Rezultati do kojih je istraživanje dovelo, kao i uvid u aktuelnosti koje se tiču vršenja procene, nedosmisleno govore o sve većem prepoznavanju značaja neformalnih procedura i njihovoj primeni, sa ciljem dobijanja podataka o detetu, njegovim sposobnosima, funkcionisanju i okruženju., Assessment, as an essential part of the practice of special education and rehabilitation, is defined as a process that is permanent and continuous and that does not end with the introduction of the child into the intervention program. Depending on the needs, formal and informal assessment procedures are applied. The aim of the research is to determine whether years of work experience in the profession influence the choice of assessment procedures. The sample consisted of 38 respondents (AS = 39.59 years; SD = 10.13). The largest percentage are experts with 0-5 years of work experience (50%). For the purposes of the research, an online survey was used, which consists of 21 questions, divided into five areas: general data on the person completing the survey; general information on the reason and usefulness of the assessment; organizing assessment; selection of assessment instruments; application of assessment in practice.", publisher = "Drustvo defektologa Srbije, Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Beogradska defektološka škola", title = "Procena dece na ranom uzrastu – Mišljenja stručnjaka i aktuelni trendovi, Assessment of children at an early age – opinions of experts and current trends", pages = "37-25", number = "2", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4116" }
Uzelac, J., Glamočak, S.,& Golubović, Š.. (2021). Procena dece na ranom uzrastu – Mišljenja stručnjaka i aktuelni trendovi. in Beogradska defektološka škola Drustvo defektologa Srbije.(2), 25-37. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4116
Uzelac J, Glamočak S, Golubović Š. Procena dece na ranom uzrastu – Mišljenja stručnjaka i aktuelni trendovi. in Beogradska defektološka škola. 2021;(2):25-37. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4116 .
Uzelac, Jovana, Glamočak, Sandra, Golubović, Špela, "Procena dece na ranom uzrastu – Mišljenja stručnjaka i aktuelni trendovi" in Beogradska defektološka škola, no. 2 (2021):25-37, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4116 .