rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Modeli organizacije nastave gluvih i nagluvih

Authorized Users Only
2020
Authors
Kovačević, Jasmina
Book (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Васпитање и образовање глуве и наглуве деце у Србији има традицију дугу више од 130 година. Развојни пут обележиле су фазе идентичне онима кроз које су прошли и образовни системи високо развијених европских земаља. На свом путу Србија је настојала да прати сва савремена кретања на пољу сурдопедагошког рада у мери у којој су јој то ратови и унутрашње кризе у друштвеном животу дозвољавале. У грађењу образовног система најпре се појавила приватна иницијатива учитеља широм Србије који су отварали заводе за образовање глуве и наглуве деце, а нису били ретки ни случајеви образовања глувих у истим разредима с вршњацима типич- ног развоја. У том периоду појављују се корифеји сурдологије – Радивој Поповић, Вељко Рамадановић, Јован Бољарић, Коста Николић – који ће поставити темеље организованом и модерном систему образовања и вас- питања глувих и наглувих у Србији. Савремени концепт васпитања и образовања, заснован на људским правима, хуманизацији и квалитетном образовању доступном... за све, данас шири васпитно-образовно поље и пружа могућност глувој и наглувој деци да, уз додатну помоћ и подршку, остваре право на образовање не само у специјализованим школама за глуве и наглуве већ и у школама за образо- вање вршњака типичног развоја. Најорганизованије и најцелисходније стицање знања, развијање спо- собности и усвајање навика и вештина реализује се управо путем наставе у организованом школском систему. Стога настава представља плански и систематски институционално реализован васпитно-образовни процес, заснован на друштвено одређеним циљевима, који се остварују кроз инте- ракцију наставника и ученика, на дидактички обликованим садржајима, уз примену разноврсних метода, поступака, облика и средстава рада. Међутим, једино настава у којој су сви елементи усклађени с циљевима рада и инди- видуалним способностима и потребама ученика, у којој се тежиште рада помера с наставних садржаја на исходе, односно на процес учења и његове резултате, може да подстакне развој ученика и да допринесе да се стечена знања примене у пракси и у свакодневном животу. Доситеј Обрадовић је говорио да је „млада душа подобна меком воску, у какав је калуп ставиш, таквог човека од ње добијеш”. Отуда је јасно колику одговорност имају не само родитељи већ и васпитачи и наставници у одрастању и облико- вању младе личности. Та одговорност добија посебно на значају када су у питању деца чије је развој оптерећен одређеним сметњама и поремећајима........

Source:
2020, 324, 1-
Publisher:
  • Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation

ISBN: 978-86-6203-143-3

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4110
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4110
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - BOOK
AU  - Kovačević, Jasmina
PY  - 2020
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4110
AB  - Васпитање и образовање глуве и наглуве деце у Србији има традицију
дугу више од 130 година. Развојни пут обележиле су фазе идентичне онима
кроз које су прошли и образовни системи високо развијених европских
земаља. На свом путу Србија је настојала да прати сва савремена кретања
на пољу сурдопедагошког рада у мери у којој су јој то ратови и унутрашње
кризе у друштвеном животу дозвољавале. У грађењу образовног система
најпре се појавила приватна иницијатива учитеља широм Србије који су
отварали заводе за образовање глуве и наглуве деце, а нису били ретки
ни случајеви образовања глувих у истим разредима с вршњацима типич-
ног развоја. У том периоду појављују се корифеји сурдологије – Радивој
Поповић, Вељко Рамадановић, Јован Бољарић, Коста Николић – који ће
поставити темеље организованом и модерном систему образовања и вас-
питања глувих и наглувих у Србији.
Савремени концепт васпитања и образовања, заснован на људским
правима, хуманизацији и квалитетном образовању доступном за све, данас
шири васпитно-образовно поље и пружа могућност глувој и наглувој деци
да, уз додатну помоћ и подршку, остваре право на образовање не само у
специјализованим школама за глуве и наглуве већ и у школама за образо-
вање вршњака типичног развоја.
Најорганизованије и најцелисходније стицање знања, развијање спо-
собности и усвајање навика и вештина реализује се управо путем наставе
у организованом школском систему. Стога настава представља плански и
систематски институционално реализован васпитно-образовни процес,
заснован на друштвено одређеним циљевима, који се остварују кроз инте-
ракцију наставника и ученика, на дидактички обликованим садржајима, уз
примену разноврсних метода, поступака, облика и средстава рада. Међутим,
једино настава у којој су сви елементи усклађени с циљевима рада и инди-
видуалним способностима и потребама ученика, у којој се тежиште рада
помера с наставних садржаја на исходе, односно на процес учења и његове
резултате, може да подстакне развој ученика и да допринесе да се стечена
знања примене у пракси и у свакодневном животу. Доситеј Обрадовић је
говорио да је „млада душа подобна меком воску, у какав је калуп ставиш,
таквог човека од ње добијеш”. Отуда је јасно колику одговорност имају
не само родитељи већ и васпитачи и наставници у одрастању и облико-
вању младе личности. Та одговорност добија посебно на значају када су у
питању деца чије је развој оптерећен одређеним сметњама и поремећајима........
PB  - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
T1  - Modeli organizacije nastave gluvih i nagluvih
SP  - 1
VL  - 324
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4110
ER  - 
@book{
author = "Kovačević, Jasmina",
year = "2020",
abstract = "Васпитање и образовање глуве и наглуве деце у Србији има традицију
дугу више од 130 година. Развојни пут обележиле су фазе идентичне онима
кроз које су прошли и образовни системи високо развијених европских
земаља. На свом путу Србија је настојала да прати сва савремена кретања
на пољу сурдопедагошког рада у мери у којој су јој то ратови и унутрашње
кризе у друштвеном животу дозвољавале. У грађењу образовног система
најпре се појавила приватна иницијатива учитеља широм Србије који су
отварали заводе за образовање глуве и наглуве деце, а нису били ретки
ни случајеви образовања глувих у истим разредима с вршњацима типич-
ног развоја. У том периоду појављују се корифеји сурдологије – Радивој
Поповић, Вељко Рамадановић, Јован Бољарић, Коста Николић – који ће
поставити темеље организованом и модерном систему образовања и вас-
питања глувих и наглувих у Србији.
Савремени концепт васпитања и образовања, заснован на људским
правима, хуманизацији и квалитетном образовању доступном за све, данас
шири васпитно-образовно поље и пружа могућност глувој и наглувој деци
да, уз додатну помоћ и подршку, остваре право на образовање не само у
специјализованим школама за глуве и наглуве већ и у школама за образо-
вање вршњака типичног развоја.
Најорганизованије и најцелисходније стицање знања, развијање спо-
собности и усвајање навика и вештина реализује се управо путем наставе
у организованом школском систему. Стога настава представља плански и
систематски институционално реализован васпитно-образовни процес,
заснован на друштвено одређеним циљевима, који се остварују кроз инте-
ракцију наставника и ученика, на дидактички обликованим садржајима, уз
примену разноврсних метода, поступака, облика и средстава рада. Међутим,
једино настава у којој су сви елементи усклађени с циљевима рада и инди-
видуалним способностима и потребама ученика, у којој се тежиште рада
помера с наставних садржаја на исходе, односно на процес учења и његове
резултате, може да подстакне развој ученика и да допринесе да се стечена
знања примене у пракси и у свакодневном животу. Доситеј Обрадовић је
говорио да је „млада душа подобна меком воску, у какав је калуп ставиш,
таквог човека од ње добијеш”. Отуда је јасно колику одговорност имају
не само родитељи већ и васпитачи и наставници у одрастању и облико-
вању младе личности. Та одговорност добија посебно на значају када су у
питању деца чије је развој оптерећен одређеним сметњама и поремећајима........",
publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation",
title = "Modeli organizacije nastave gluvih i nagluvih",
pages = "1",
volume = "324",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4110"
}
Kovačević, J.. (2020). Modeli organizacije nastave gluvih i nagluvih. 
Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 324, 1.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4110
Kovačević J. Modeli organizacije nastave gluvih i nagluvih. 2020;324:1.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4110 .
Kovačević, Jasmina, "Modeli organizacije nastave gluvih i nagluvih", 324 (2020):1,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4110 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB