Auditivni razvoj prevremeno rođenih beba: kriterijumi za procenu na ranom uzrastu
Auditory development of preterm babies: early age evaluation criteria
Authors
Nikolić, Mina
Ostojić-Zeljković, Sanja

Slavnić, Svetlana
Contributors
Filipović, MirkoBrojčin, Branislav
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Poslednjih decenija ostvaren je značajan napredak u neonatalnoj nezi
prevremeno rođene dece, koji je doveo do povećane stope preživljavanja ekstremno
i
značajno
prevremeno
rođene
dece.
Sa
druge
strane,
povećanje
stope
preživljavanja
u
ovoj
populaciji
za
posledicu
ima
veću
učestalosti
smetnji
i
poremećaja
koje
se
registruju
već
tokom
ranog
detinjstva.
Predmet
istraživanja
bio
je
da
se
utvrde
kriterijumi
procene
auditivnog
razvoja
prevremeno
rođene
dece
na
ranom
uzrastu.
Istraživanje
je
sprovedeno
u
okviru
longitudinalne
studije
koja
se
bavila
praćenjem
auditivnog
razvoja
prevremeno
rođene
dece
tokom
prve
godine
razvoja.
Korišćena
je
LittlEars®
skala
auditivnog ponašanja, namenjena proceni tokom preverbalne faze
razvoja. Uzorak istraživanja činilo je 150 prevremeno rođene dece, čiji je
razvoj praćen pri Institutu za neonatologiju u Beogradu.
Rezultati istraživanja ukazuju na značajan uticaj gestacione ...starosti pri rođenju
na
karakteristike
auditivnog
razvoja.
Deca
koja
su
kasnije
prevremeno
rođena
imala
su
više
auditivno
postignuće
na
svim
ispitivanim
uzrastima
u
odnosu
na
ranije
prevremeno
rođenu
decu.
Analizom
funkcija
auditivnog
razvoja,
deinisanih
u
odnosu
na
korigovani
i
hronološki
uzrast
deteta,
dobili
smo
da
je
za
svaku
nedelju
veće
gestacione
starosti
pri
rođenju
moguće
računati
na
0.39
poena
viši
početni
nivo,
odnosno
0.41
poen
brži
tempo
auditivnog
razvoja
tokom
prve
godine
života
prevremeno
rođenog
deteta.
U
skladu
sa
prikazanim
rezultatima,
može
se
očekivati
da
tokom
druge
godine
dolazi
do
sustizanja
normativa
razvoja
deinisanih
u
odnosu
na
hronološki
uzrast
deteta.
Shodno
tome,
nakon
12.
meseca
razvoja
potrebno
je
uvažavati
delimičnu
korekciju
uzrasta
prevremeno
rođenog
deteta,
a
između
15.
i
18.
meseca
očekivati
potpuno
dostizanje
normativa
dece
rođene
u
terminu.
Deinisanje
kriterijuma
procene
auditivnog
razvoja
kod
prevremeno
rođene
dece
veoma je značajno kako ne bi došlo do odložene detekcije značajnih
odstupanja od tipičnog auditivnog razvoja na najranijem uzrastu.
Research subject: A signiicant progress in neonatal care for preterm babies in
recent decades has tremendously improved the survival rate of extremely and
considerably premature babies. On the other hand, it has increased the rate
of sensory deicits and developmental disorders that can be observed in early
childhood.
Method: he objective of the study was to establish evaluation criteria for auditory
development of preterm babies at an early age. Investigation was conducted
longitudinally in order to follow-up auditory development of preterm babies
during the irst year of life. he LittlEars
®
auditory questionnaire was used for
evaluation of auditory behavior in babies in pre-verbal phase. he sample in
the study consisted of 150 preterm babies, whose auditory development was
monitored at the Institute for Neonatology in Belgrade.
Results: he results of the study have shown a signiicant impact of gestational
age at birth on auditory development of preterm babies. Babie...s born in later
pregnancy have shown better auditory performance at all ages as compared to
earlier preterm newborns. he analysis of auditory development in function of
corrected and chronological age has shown that correction factor of + 0.39 points
for starting point should be applied for each week of gestation and +0.41 points
should be added to the timeline during the irst year of life of premature babies.
Conclusion: According to the obtained results, preterm babies could be expected
to achieve age appropriate auditory performance during the second year of life.
he expected trend of auditory development becomes stable ater 12 months of
age, so only partial correction should be applied. Between 15 and 18 months of age
prematurely born babies should achieve milestones of the term babies. Deining
evaluation criteria for auditory development of preterm babies is extremely
important in order to avoid delayed diagnosis of deviation from typical auditory
development.
Keywords:
auditivni razvoj / prevremeno rođena deca / smetnje i poremećaji sluha / rana detekcija / rana intervencija / auditory development / preterm babies / hearing impairment / early detection / early interventionSource:
Proceedings- Eurlyaid Conference 2017 „ Early Childhood Intervention: For meeting sustainable development goals of the new millennium “, Beograd, Srbija, 06–08. 10.2017., 2017, 175-182Publisher:
- University of Belgrade, Faculty of Special Education and Rehabilitation, Serbia / Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
Funding / projects:
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - CONF AU - Nikolić, Mina AU - Ostojić-Zeljković, Sanja AU - Slavnić, Svetlana PY - 2017 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4107 AB - Poslednjih decenija ostvaren je značajan napredak u neonatalnoj nezi prevremeno rođene dece, koji je doveo do povećane stope preživljavanja ekstremno i značajno prevremeno rođene dece. Sa druge strane, povećanje stope preživljavanja u ovoj populaciji za posledicu ima veću učestalosti smetnji i poremećaja koje se registruju već tokom ranog detinjstva. Predmet istraživanja bio je da se utvrde kriterijumi procene auditivnog razvoja prevremeno rođene dece na ranom uzrastu. Istraživanje je sprovedeno u okviru longitudinalne studije koja se bavila praćenjem auditivnog razvoja prevremeno rođene dece tokom prve godine razvoja. Korišćena je LittlEars® skala auditivnog ponašanja, namenjena proceni tokom preverbalne faze razvoja. Uzorak istraživanja činilo je 150 prevremeno rođene dece, čiji je razvoj praćen pri Institutu za neonatologiju u Beogradu. Rezultati istraživanja ukazuju na značajan uticaj gestacione starosti pri rođenju na karakteristike auditivnog razvoja. Deca koja su kasnije prevremeno rođena imala su više auditivno postignuće na svim ispitivanim uzrastima u odnosu na ranije prevremeno rođenu decu. Analizom funkcija auditivnog razvoja, deinisanih u odnosu na korigovani i hronološki uzrast deteta, dobili smo da je za svaku nedelju veće gestacione starosti pri rođenju moguće računati na 0.39 poena viši početni nivo, odnosno 0.41 poen brži tempo auditivnog razvoja tokom prve godine života prevremeno rođenog deteta. U skladu sa prikazanim rezultatima, može se očekivati da tokom druge godine dolazi do sustizanja normativa razvoja deinisanih u odnosu na hronološki uzrast deteta. Shodno tome, nakon 12. meseca razvoja potrebno je uvažavati delimičnu korekciju uzrasta prevremeno rođenog deteta, a između 15. i 18. meseca očekivati potpuno dostizanje normativa dece rođene u terminu. Deinisanje kriterijuma procene auditivnog razvoja kod prevremeno rođene dece veoma je značajno kako ne bi došlo do odložene detekcije značajnih odstupanja od tipičnog auditivnog razvoja na najranijem uzrastu. AB - Research subject: A signiicant progress in neonatal care for preterm babies in recent decades has tremendously improved the survival rate of extremely and considerably premature babies. On the other hand, it has increased the rate of sensory deicits and developmental disorders that can be observed in early childhood. Method: he objective of the study was to establish evaluation criteria for auditory development of preterm babies at an early age. Investigation was conducted longitudinally in order to follow-up auditory development of preterm babies during the irst year of life. he LittlEars ® auditory questionnaire was used for evaluation of auditory behavior in babies in pre-verbal phase. he sample in the study consisted of 150 preterm babies, whose auditory development was monitored at the Institute for Neonatology in Belgrade. Results: he results of the study have shown a signiicant impact of gestational age at birth on auditory development of preterm babies. Babies born in later pregnancy have shown better auditory performance at all ages as compared to earlier preterm newborns. he analysis of auditory development in function of corrected and chronological age has shown that correction factor of + 0.39 points for starting point should be applied for each week of gestation and +0.41 points should be added to the timeline during the irst year of life of premature babies. Conclusion: According to the obtained results, preterm babies could be expected to achieve age appropriate auditory performance during the second year of life. he expected trend of auditory development becomes stable ater 12 months of age, so only partial correction should be applied. Between 15 and 18 months of age prematurely born babies should achieve milestones of the term babies. Deining evaluation criteria for auditory development of preterm babies is extremely important in order to avoid delayed diagnosis of deviation from typical auditory development. PB - University of Belgrade, Faculty of Special Education and Rehabilitation, Serbia / Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju C3 - Proceedings- Eurlyaid Conference 2017 „ Early Childhood Intervention: For meeting sustainable development goals of the new millennium “, Beograd, Srbija, 06–08. 10.2017. T1 - Auditivni razvoj prevremeno rođenih beba: kriterijumi za procenu na ranom uzrastu T1 - Auditory development of preterm babies: early age evaluation criteria EP - 182 SP - 175 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4107 ER -
@conference{ author = "Nikolić, Mina and Ostojić-Zeljković, Sanja and Slavnić, Svetlana", year = "2017", abstract = "Poslednjih decenija ostvaren je značajan napredak u neonatalnoj nezi prevremeno rođene dece, koji je doveo do povećane stope preživljavanja ekstremno i značajno prevremeno rođene dece. Sa druge strane, povećanje stope preživljavanja u ovoj populaciji za posledicu ima veću učestalosti smetnji i poremećaja koje se registruju već tokom ranog detinjstva. Predmet istraživanja bio je da se utvrde kriterijumi procene auditivnog razvoja prevremeno rođene dece na ranom uzrastu. Istraživanje je sprovedeno u okviru longitudinalne studije koja se bavila praćenjem auditivnog razvoja prevremeno rođene dece tokom prve godine razvoja. Korišćena je LittlEars® skala auditivnog ponašanja, namenjena proceni tokom preverbalne faze razvoja. Uzorak istraživanja činilo je 150 prevremeno rođene dece, čiji je razvoj praćen pri Institutu za neonatologiju u Beogradu. Rezultati istraživanja ukazuju na značajan uticaj gestacione starosti pri rođenju na karakteristike auditivnog razvoja. Deca koja su kasnije prevremeno rođena imala su više auditivno postignuće na svim ispitivanim uzrastima u odnosu na ranije prevremeno rođenu decu. Analizom funkcija auditivnog razvoja, deinisanih u odnosu na korigovani i hronološki uzrast deteta, dobili smo da je za svaku nedelju veće gestacione starosti pri rođenju moguće računati na 0.39 poena viši početni nivo, odnosno 0.41 poen brži tempo auditivnog razvoja tokom prve godine života prevremeno rođenog deteta. U skladu sa prikazanim rezultatima, može se očekivati da tokom druge godine dolazi do sustizanja normativa razvoja deinisanih u odnosu na hronološki uzrast deteta. Shodno tome, nakon 12. meseca razvoja potrebno je uvažavati delimičnu korekciju uzrasta prevremeno rođenog deteta, a između 15. i 18. meseca očekivati potpuno dostizanje normativa dece rođene u terminu. Deinisanje kriterijuma procene auditivnog razvoja kod prevremeno rođene dece veoma je značajno kako ne bi došlo do odložene detekcije značajnih odstupanja od tipičnog auditivnog razvoja na najranijem uzrastu., Research subject: A signiicant progress in neonatal care for preterm babies in recent decades has tremendously improved the survival rate of extremely and considerably premature babies. On the other hand, it has increased the rate of sensory deicits and developmental disorders that can be observed in early childhood. Method: he objective of the study was to establish evaluation criteria for auditory development of preterm babies at an early age. Investigation was conducted longitudinally in order to follow-up auditory development of preterm babies during the irst year of life. he LittlEars ® auditory questionnaire was used for evaluation of auditory behavior in babies in pre-verbal phase. he sample in the study consisted of 150 preterm babies, whose auditory development was monitored at the Institute for Neonatology in Belgrade. Results: he results of the study have shown a signiicant impact of gestational age at birth on auditory development of preterm babies. Babies born in later pregnancy have shown better auditory performance at all ages as compared to earlier preterm newborns. he analysis of auditory development in function of corrected and chronological age has shown that correction factor of + 0.39 points for starting point should be applied for each week of gestation and +0.41 points should be added to the timeline during the irst year of life of premature babies. Conclusion: According to the obtained results, preterm babies could be expected to achieve age appropriate auditory performance during the second year of life. he expected trend of auditory development becomes stable ater 12 months of age, so only partial correction should be applied. Between 15 and 18 months of age prematurely born babies should achieve milestones of the term babies. Deining evaluation criteria for auditory development of preterm babies is extremely important in order to avoid delayed diagnosis of deviation from typical auditory development.", publisher = "University of Belgrade, Faculty of Special Education and Rehabilitation, Serbia / Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju", journal = "Proceedings- Eurlyaid Conference 2017 „ Early Childhood Intervention: For meeting sustainable development goals of the new millennium “, Beograd, Srbija, 06–08. 10.2017.", title = "Auditivni razvoj prevremeno rođenih beba: kriterijumi za procenu na ranom uzrastu, Auditory development of preterm babies: early age evaluation criteria", pages = "182-175", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4107" }
Nikolić, M., Ostojić-Zeljković, S.,& Slavnić, S.. (2017). Auditivni razvoj prevremeno rođenih beba: kriterijumi za procenu na ranom uzrastu. in Proceedings- Eurlyaid Conference 2017 „ Early Childhood Intervention: For meeting sustainable development goals of the new millennium “, Beograd, Srbija, 06–08. 10.2017. University of Belgrade, Faculty of Special Education and Rehabilitation, Serbia / Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju., 175-182. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4107
Nikolić M, Ostojić-Zeljković S, Slavnić S. Auditivni razvoj prevremeno rođenih beba: kriterijumi za procenu na ranom uzrastu. in Proceedings- Eurlyaid Conference 2017 „ Early Childhood Intervention: For meeting sustainable development goals of the new millennium “, Beograd, Srbija, 06–08. 10.2017.. 2017;:175-182. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4107 .
Nikolić, Mina, Ostojić-Zeljković, Sanja, Slavnić, Svetlana, "Auditivni razvoj prevremeno rođenih beba: kriterijumi za procenu na ranom uzrastu" in Proceedings- Eurlyaid Conference 2017 „ Early Childhood Intervention: For meeting sustainable development goals of the new millennium “, Beograd, Srbija, 06–08. 10.2017. (2017):175-182, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4107 .