Opcije tretmana za decu sa defcitom pažnje i hiperaktivnošću (Adhd)
Treatment options for children with attention deficit and hyperactivity disorder (adhd)
Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Predmet istraživanja: ADHD je sve prisutniji poremećaj među decom, a
u trećini slučajeva progredira u delinkvenciju, pa je rana intervencija neophodna. No, kompleksna priroda ADHD sindroma i često prisustvo komorbidnih poremećaja otežava mogućnost iznalaženja adekvatnih formi
tretmana dece sa ADHD i stvara potrebu za intervencijama namenjenim
njihovim roditeljima i nastavnicima i širem socijalnom okruženju.
Metod: Iako postoje mnogobrojni vidovi tretmana njihova efkasnost je retko evaluirana, te su u radu razmotrene one intervencije koje se odnose na
neposredni rad sa decom i na rad sa njihovim roditeljima i nastavnicima, a
imaju preliminarnu empirijsku podršku.
Rezultati: Tretman ADHD ne predstavlja lečenje u medicinskom smislu,
već je u funkciji redukcije simptoma poremećaja pažnje, impulsivnosti i hiperaktivnosti, odnosno poboljšanja bihevioralnih i emocionalnih aspekata
funkcionisanja dece. Najčešći pristupi tretmanu su kognitivni i bihevioralni
ili njihova kombinacija; k...oriste se i individualne i grupne forme psihoterapije, savetovanje i treninzi u porodičnom i školskom okruženju, a u psihijatrijskoj praksi farmakoterapija.
Zaključak: U planiranju tretmana, uz sagledavanje snage i slabosti deteta
i njegove porodice, moraju se uzeti u obzir: uzrast i razvojni nivo deteta,
najizraženiji defciti koji otežavaju prilagođavanje i razvoj, pervazivnost
simtoma i njihova situaciona varijabilnost, kao i koegzistirajući poremećaji.
Generalno, najbolje rezultate obezbeđuje multimetodski pristup i prisustvo
integrisanih intervencija u različitim okruženjima.
Keywords:
ADHD / deca / roditelji / nastavnici / tretman / ADHD / children / parents / teachers / treatmentSource:
Proceedings- Eurlyaid Conference 2017 „ Early Childhood Intervention: For meeting sustainable development goals of the new millennium “, Beograd, Srbija, 06–08. 10.2017., 2017, 155-165Publisher:
- University of Belgrade, Faculty of Special Education and Rehabilitation, Serbia / Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
Funding / projects:
- Crime in Serbia: Phenomenology, Risks and Possibilities of Social Intervention (RS-47011)
- Improving the quality and accessibility of education in modernization processes in Serbia (RS-47008)
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - CONF AU - Radulović, Danka PY - 2017 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4106 AB - Predmet istraživanja: ADHD je sve prisutniji poremećaj među decom, a u trećini slučajeva progredira u delinkvenciju, pa je rana intervencija neophodna. No, kompleksna priroda ADHD sindroma i često prisustvo komorbidnih poremećaja otežava mogućnost iznalaženja adekvatnih formi tretmana dece sa ADHD i stvara potrebu za intervencijama namenjenim njihovim roditeljima i nastavnicima i širem socijalnom okruženju. Metod: Iako postoje mnogobrojni vidovi tretmana njihova efkasnost je retko evaluirana, te su u radu razmotrene one intervencije koje se odnose na neposredni rad sa decom i na rad sa njihovim roditeljima i nastavnicima, a imaju preliminarnu empirijsku podršku. Rezultati: Tretman ADHD ne predstavlja lečenje u medicinskom smislu, već je u funkciji redukcije simptoma poremećaja pažnje, impulsivnosti i hiperaktivnosti, odnosno poboljšanja bihevioralnih i emocionalnih aspekata funkcionisanja dece. Najčešći pristupi tretmanu su kognitivni i bihevioralni ili njihova kombinacija; koriste se i individualne i grupne forme psihoterapije, savetovanje i treninzi u porodičnom i školskom okruženju, a u psihijatrijskoj praksi farmakoterapija. Zaključak: U planiranju tretmana, uz sagledavanje snage i slabosti deteta i njegove porodice, moraju se uzeti u obzir: uzrast i razvojni nivo deteta, najizraženiji defciti koji otežavaju prilagođavanje i razvoj, pervazivnost simtoma i njihova situaciona varijabilnost, kao i koegzistirajući poremećaji. Generalno, najbolje rezultate obezbeđuje multimetodski pristup i prisustvo integrisanih intervencija u različitim okruženjima. PB - University of Belgrade, Faculty of Special Education and Rehabilitation, Serbia / Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju C3 - Proceedings- Eurlyaid Conference 2017 „ Early Childhood Intervention: For meeting sustainable development goals of the new millennium “, Beograd, Srbija, 06–08. 10.2017. T1 - Opcije tretmana za decu sa defcitom pažnje i hiperaktivnošću (Adhd) T1 - Treatment options for children with attention deficit and hyperactivity disorder (adhd) EP - 165 SP - 155 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4106 ER -
@conference{ author = "Radulović, Danka", year = "2017", abstract = "Predmet istraživanja: ADHD je sve prisutniji poremećaj među decom, a u trećini slučajeva progredira u delinkvenciju, pa je rana intervencija neophodna. No, kompleksna priroda ADHD sindroma i često prisustvo komorbidnih poremećaja otežava mogućnost iznalaženja adekvatnih formi tretmana dece sa ADHD i stvara potrebu za intervencijama namenjenim njihovim roditeljima i nastavnicima i širem socijalnom okruženju. Metod: Iako postoje mnogobrojni vidovi tretmana njihova efkasnost je retko evaluirana, te su u radu razmotrene one intervencije koje se odnose na neposredni rad sa decom i na rad sa njihovim roditeljima i nastavnicima, a imaju preliminarnu empirijsku podršku. Rezultati: Tretman ADHD ne predstavlja lečenje u medicinskom smislu, već je u funkciji redukcije simptoma poremećaja pažnje, impulsivnosti i hiperaktivnosti, odnosno poboljšanja bihevioralnih i emocionalnih aspekata funkcionisanja dece. Najčešći pristupi tretmanu su kognitivni i bihevioralni ili njihova kombinacija; koriste se i individualne i grupne forme psihoterapije, savetovanje i treninzi u porodičnom i školskom okruženju, a u psihijatrijskoj praksi farmakoterapija. Zaključak: U planiranju tretmana, uz sagledavanje snage i slabosti deteta i njegove porodice, moraju se uzeti u obzir: uzrast i razvojni nivo deteta, najizraženiji defciti koji otežavaju prilagođavanje i razvoj, pervazivnost simtoma i njihova situaciona varijabilnost, kao i koegzistirajući poremećaji. Generalno, najbolje rezultate obezbeđuje multimetodski pristup i prisustvo integrisanih intervencija u različitim okruženjima.", publisher = "University of Belgrade, Faculty of Special Education and Rehabilitation, Serbia / Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju", journal = "Proceedings- Eurlyaid Conference 2017 „ Early Childhood Intervention: For meeting sustainable development goals of the new millennium “, Beograd, Srbija, 06–08. 10.2017.", title = "Opcije tretmana za decu sa defcitom pažnje i hiperaktivnošću (Adhd), Treatment options for children with attention deficit and hyperactivity disorder (adhd)", pages = "165-155", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4106" }
Radulović, D.. (2017). Opcije tretmana za decu sa defcitom pažnje i hiperaktivnošću (Adhd). in Proceedings- Eurlyaid Conference 2017 „ Early Childhood Intervention: For meeting sustainable development goals of the new millennium “, Beograd, Srbija, 06–08. 10.2017. University of Belgrade, Faculty of Special Education and Rehabilitation, Serbia / Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju., 155-165. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4106
Radulović D. Opcije tretmana za decu sa defcitom pažnje i hiperaktivnošću (Adhd). in Proceedings- Eurlyaid Conference 2017 „ Early Childhood Intervention: For meeting sustainable development goals of the new millennium “, Beograd, Srbija, 06–08. 10.2017.. 2017;:155-165. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4106 .
Radulović, Danka, "Opcije tretmana za decu sa defcitom pažnje i hiperaktivnošću (Adhd)" in Proceedings- Eurlyaid Conference 2017 „ Early Childhood Intervention: For meeting sustainable development goals of the new millennium “, Beograd, Srbija, 06–08. 10.2017. (2017):155-165, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4106 .