Приказ основних података о документу

Socijalna kompetencija i antisocijalno ponašanje kod učenika s adhd pre početka i nakon završetka onlajn nastave tokom kovid-19 pandemije

dc.creatorĐurić-Zdravković, Aleksandra
dc.creatorJapundža-Milisavljević, Mirjana
dc.creatorRoknić, Ana
dc.date.accessioned2022-01-18T16:44:20Z
dc.date.available2022-01-18T16:44:20Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn1820-7804
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4103
dc.description.abstractThe paper presents a study that aims to determine the relation between social competence, antisocial behavior and the severity of ADHD symptoms in older primary school students before beginning and after the end of online classes during the COVID-19 pandemic. The research sample included 52 students with ADHD of fifth, sixth and seventh grade. The School Social Behavior Scale – Second Edition was used to assess social competence and antisocial behavior, while ADHD-related symptoms were assessed by the teacher and parental form of the Conners ADHD Index Rating Scales – Third edition. The results show that peer relations, self-management and the quality of social competence as a whole were statistically significantly worse after conducting online classes than before they started. Students with ADHD showed a significant worsening of all examined forms of antisocial behavior after online classes. Mediation analysis found that antisocial behavior before online classes does not mediate the relation between results of social competence and the severity of ADHD symptoms [β = 1.01, % 95 CI (−0.0034, 1.9989)]. After online classes, it was found that antisocial behavior played a mediating role mentioned relation [β = 1.42, % 95 CI (0.6124, 2.5768)].sr
dc.description.abstractРад даје приказ истраживања које је имало за циљ да утврди везу између социјалне компетенције, антисоцијалног понашања и озбиљности испољавања симптома ADHD код ученика старијег основношколског узраста пре почетка и након завршетка онлајн наставе током пандемије КОВИД-19. Узорак истраживања укључивао је 52 ученика с ADHD V, VI и VII разреда. За процену социјалне компетенције и антисоцијалног понашања коришћено је друго издање Скале социјалног понашања у школи, док су симптоми везани за ADHD процењени наставничком и родитељском формом трећег издања Конерс рејтинг скале. Резултати показују да су односи са вршњацима, управљање сопственим понашањем и квалитет социјалне компетенције у целини били статистички значајно лошији после спроведене онлајн наставе него пре њеног почетка. Ученици с ADHD показали су значајно погоршање свих испитаних облика антисоцијалног понашања након онлајн наставе. Медијационом анализом утврђено је да антисоцијално понашање пре онлајн наставе не посредује у односу између резултата социјалне компетенције и озбиљности испољавања симптома ADHD [β = 1.01, % 95 CI (−0.0034, 1.9989)]. Након онлајн наставе пронађено је да је антисоцијално понашање остварило посредничку улогу у наведеном односу [β = 1.42, % 95 CI (0.6124, 2.5768)].sr
dc.language.isoensr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179025/RS//sr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179017/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.sourceТеме – Journal for Social Sciencessr
dc.subjectsocial competencesr
dc.subjectantisocial behaviorsr
dc.subjectonline classessr
dc.subjectADHDsr
dc.subjectCOVID-19sr
dc.subjectсоцијална компетенцијаsr
dc.subjectантисоцијално понашањеsr
dc.subjectонлајн наставаsr
dc.titleSocial competence and antisocial behavior in students with ADHD before beginning and after the end of online classes during COVID-19 pandemic.sr
dc.titleSocijalna kompetencija i antisocijalno ponašanje kod učenika s adhd pre početka i nakon završetka onlajn nastave tokom kovid-19 pandemijesr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-NC-NDsr
dc.citation.epage1244
dc.citation.issue(4)
dc.citation.spage1229
dc.citation.volumeXLV
dc.identifier.doi10.22190/TEME210830073D
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/5574/bitstream_5574.pdf
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу