Social competence and antisocial behavior in students with ADHD before beginning and after the end of online classes during COVID-19 pandemic.
Socijalna kompetencija i antisocijalno ponašanje kod učenika s adhd pre početka i nakon završetka onlajn nastave tokom kovid-19 pandemije
Article (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
The paper presents a study that aims to determine the relation between social
competence, antisocial behavior and the severity of ADHD symptoms in older primary school students before beginning and after the end of online classes during the
COVID-19 pandemic. The research sample included 52 students with ADHD of fifth,
sixth and seventh grade. The School Social Behavior Scale – Second Edition was used
to assess social competence and antisocial behavior, while ADHD-related symptoms
were assessed by the teacher and parental form of the Conners ADHD Index Rating
Scales – Third edition. The results show that peer relations, self-management and the
quality of social competence as a whole were statistically significantly worse after
conducting online classes than before they started. Students with ADHD showed a
significant worsening of all examined forms of antisocial behavior after online classes. Mediation analysis found that antisocial behavior before online classes does not
med...iate the relation between results of social competence and the severity of ADHD
symptoms [β = 1.01, % 95 CI (−0.0034, 1.9989)]. After online classes, it was found
that antisocial behavior played a mediating role mentioned relation [β = 1.42, % 95 CI
(0.6124, 2.5768)].
Рад даје приказ истраживања које је имало за циљ да утврди везу између социјалне компетенције, антисоцијалног понашања и озбиљности испољавања
симптома ADHD код ученика старијег основношколског узраста пре почетка и
након завршетка онлајн наставе током пандемије КОВИД-19. Узорак истраживања укључивао је 52 ученика с ADHD V, VI и VII разреда. За процену социјалне компетенције и антисоцијалног понашања коришћено је друго издање Скале
социјалног понашања у школи, док су симптоми везани за ADHD процењени
наставничком и родитељском формом трећег издања Конерс рејтинг скале. Резултати показују да су односи са вршњацима, управљање сопственим понашањем и квалитет социјалне компетенције у целини били статистички значајно лошији после спроведене онлајн наставе него пре њеног почетка. Ученици с
ADHD показали су значајно погоршање свих испитаних облика антисоцијалног
понашања након онлајн наставе. Медијационом анализом утврђено је да антисоцијално понашање пре онлајн наставе не посредује у о...дносу између резултата
социјалне компетенције и озбиљности испољавања симптома ADHD [β = 1.01,
% 95 CI (−0.0034, 1.9989)]. Након онлајн наставе пронађено је да је антисоцијално понашање остварило посредничку улогу у наведеном односу [β = 1.42, % 95
CI (0.6124, 2.5768)].
Keywords:
social competence / antisocial behavior / online classes / ADHD / COVID-19 / социјална компетенција / антисоцијално понашање / онлајн наставаSource:
Теме – Journal for Social Sciences, 2021, XLV, (4), 1229-1244Funding / projects:
- Designig a protocol for Assessing the Educational potentials of Children with Disabilities as a Criterion for Development of Individual Educational Programs (RS-179025)
- Social participation of persons with intellectual disabilities (RS-179017)
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - JOUR AU - Đurić-Zdravković, Aleksandra AU - Japundža-Milisavljević, Mirjana AU - Roknić, Ana PY - 2021 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4103 AB - The paper presents a study that aims to determine the relation between social competence, antisocial behavior and the severity of ADHD symptoms in older primary school students before beginning and after the end of online classes during the COVID-19 pandemic. The research sample included 52 students with ADHD of fifth, sixth and seventh grade. The School Social Behavior Scale – Second Edition was used to assess social competence and antisocial behavior, while ADHD-related symptoms were assessed by the teacher and parental form of the Conners ADHD Index Rating Scales – Third edition. The results show that peer relations, self-management and the quality of social competence as a whole were statistically significantly worse after conducting online classes than before they started. Students with ADHD showed a significant worsening of all examined forms of antisocial behavior after online classes. Mediation analysis found that antisocial behavior before online classes does not mediate the relation between results of social competence and the severity of ADHD symptoms [β = 1.01, % 95 CI (−0.0034, 1.9989)]. After online classes, it was found that antisocial behavior played a mediating role mentioned relation [β = 1.42, % 95 CI (0.6124, 2.5768)]. AB - Рад даје приказ истраживања које је имало за циљ да утврди везу између социјалне компетенције, антисоцијалног понашања и озбиљности испољавања симптома ADHD код ученика старијег основношколског узраста пре почетка и након завршетка онлајн наставе током пандемије КОВИД-19. Узорак истраживања укључивао је 52 ученика с ADHD V, VI и VII разреда. За процену социјалне компетенције и антисоцијалног понашања коришћено је друго издање Скале социјалног понашања у школи, док су симптоми везани за ADHD процењени наставничком и родитељском формом трећег издања Конерс рејтинг скале. Резултати показују да су односи са вршњацима, управљање сопственим понашањем и квалитет социјалне компетенције у целини били статистички значајно лошији после спроведене онлајн наставе него пре њеног почетка. Ученици с ADHD показали су значајно погоршање свих испитаних облика антисоцијалног понашања након онлајн наставе. Медијационом анализом утврђено је да антисоцијално понашање пре онлајн наставе не посредује у односу између резултата социјалне компетенције и озбиљности испољавања симптома ADHD [β = 1.01, % 95 CI (−0.0034, 1.9989)]. Након онлајн наставе пронађено је да је антисоцијално понашање остварило посредничку улогу у наведеном односу [β = 1.42, % 95 CI (0.6124, 2.5768)]. T2 - Теме – Journal for Social Sciences T1 - Social competence and antisocial behavior in students with ADHD before beginning and after the end of online classes during COVID-19 pandemic. T1 - Socijalna kompetencija i antisocijalno ponašanje kod učenika s adhd pre početka i nakon završetka onlajn nastave tokom kovid-19 pandemije EP - 1244 IS - (4) SP - 1229 VL - XLV DO - 10.22190/TEME210830073D ER -
@article{ author = "Đurić-Zdravković, Aleksandra and Japundža-Milisavljević, Mirjana and Roknić, Ana", year = "2021", abstract = "The paper presents a study that aims to determine the relation between social competence, antisocial behavior and the severity of ADHD symptoms in older primary school students before beginning and after the end of online classes during the COVID-19 pandemic. The research sample included 52 students with ADHD of fifth, sixth and seventh grade. The School Social Behavior Scale – Second Edition was used to assess social competence and antisocial behavior, while ADHD-related symptoms were assessed by the teacher and parental form of the Conners ADHD Index Rating Scales – Third edition. The results show that peer relations, self-management and the quality of social competence as a whole were statistically significantly worse after conducting online classes than before they started. Students with ADHD showed a significant worsening of all examined forms of antisocial behavior after online classes. Mediation analysis found that antisocial behavior before online classes does not mediate the relation between results of social competence and the severity of ADHD symptoms [β = 1.01, % 95 CI (−0.0034, 1.9989)]. After online classes, it was found that antisocial behavior played a mediating role mentioned relation [β = 1.42, % 95 CI (0.6124, 2.5768)]., Рад даје приказ истраживања које је имало за циљ да утврди везу између социјалне компетенције, антисоцијалног понашања и озбиљности испољавања симптома ADHD код ученика старијег основношколског узраста пре почетка и након завршетка онлајн наставе током пандемије КОВИД-19. Узорак истраживања укључивао је 52 ученика с ADHD V, VI и VII разреда. За процену социјалне компетенције и антисоцијалног понашања коришћено је друго издање Скале социјалног понашања у школи, док су симптоми везани за ADHD процењени наставничком и родитељском формом трећег издања Конерс рејтинг скале. Резултати показују да су односи са вршњацима, управљање сопственим понашањем и квалитет социјалне компетенције у целини били статистички значајно лошији после спроведене онлајн наставе него пре њеног почетка. Ученици с ADHD показали су значајно погоршање свих испитаних облика антисоцијалног понашања након онлајн наставе. Медијационом анализом утврђено је да антисоцијално понашање пре онлајн наставе не посредује у односу између резултата социјалне компетенције и озбиљности испољавања симптома ADHD [β = 1.01, % 95 CI (−0.0034, 1.9989)]. Након онлајн наставе пронађено је да је антисоцијално понашање остварило посредничку улогу у наведеном односу [β = 1.42, % 95 CI (0.6124, 2.5768)].", journal = "Теме – Journal for Social Sciences", title = "Social competence and antisocial behavior in students with ADHD before beginning and after the end of online classes during COVID-19 pandemic., Socijalna kompetencija i antisocijalno ponašanje kod učenika s adhd pre početka i nakon završetka onlajn nastave tokom kovid-19 pandemije", pages = "1244-1229", number = "(4)", volume = "XLV", doi = "10.22190/TEME210830073D" }
Đurić-Zdravković, A., Japundža-Milisavljević, M.,& Roknić, A.. (2021). Social competence and antisocial behavior in students with ADHD before beginning and after the end of online classes during COVID-19 pandemic.. in Теме – Journal for Social Sciences, XLV((4)), 1229-1244. https://doi.org/10.22190/TEME210830073D
Đurić-Zdravković A, Japundža-Milisavljević M, Roknić A. Social competence and antisocial behavior in students with ADHD before beginning and after the end of online classes during COVID-19 pandemic.. in Теме – Journal for Social Sciences. 2021;XLV((4)):1229-1244. doi:10.22190/TEME210830073D .
Đurić-Zdravković, Aleksandra, Japundža-Milisavljević, Mirjana, Roknić, Ana, "Social competence and antisocial behavior in students with ADHD before beginning and after the end of online classes during COVID-19 pandemic." in Теме – Journal for Social Sciences, XLV, no. (4) (2021):1229-1244, https://doi.org/10.22190/TEME210830073D . .