rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Social competence and antisocial behavior in students with ADHD before beginning and after the end of online classes during COVID-19 pandemic.

Socijalna kompetencija i antisocijalno ponašanje kod učenika s adhd pre početka i nakon završetka onlajn nastave tokom kovid-19 pandemije

Thumbnail
2021
bitstream_5574.pdf (440.8Kb)
Authors
Đurić-Zdravković, Aleksandra
Japundža-Milisavljević, Mirjana
Roknić, Ana
Article (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
The paper presents a study that aims to determine the relation between social competence, antisocial behavior and the severity of ADHD symptoms in older primary school students before beginning and after the end of online classes during the COVID-19 pandemic. The research sample included 52 students with ADHD of fifth, sixth and seventh grade. The School Social Behavior Scale – Second Edition was used to assess social competence and antisocial behavior, while ADHD-related symptoms were assessed by the teacher and parental form of the Conners ADHD Index Rating Scales – Third edition. The results show that peer relations, self-management and the quality of social competence as a whole were statistically significantly worse after conducting online classes than before they started. Students with ADHD showed a significant worsening of all examined forms of antisocial behavior after online classes. Mediation analysis found that antisocial behavior before online classes does not med...iate the relation between results of social competence and the severity of ADHD symptoms [β = 1.01, % 95 CI (−0.0034, 1.9989)]. After online classes, it was found that antisocial behavior played a mediating role mentioned relation [β = 1.42, % 95 CI (0.6124, 2.5768)].

Рад даје приказ истраживања које је имало за циљ да утврди везу између социјалне компетенције, антисоцијалног понашања и озбиљности испољавања симптома ADHD код ученика старијег основношколског узраста пре почетка и након завршетка онлајн наставе током пандемије КОВИД-19. Узорак истраживања укључивао је 52 ученика с ADHD V, VI и VII разреда. За процену социјалне компетенције и антисоцијалног понашања коришћено је друго издање Скале социјалног понашања у школи, док су симптоми везани за ADHD процењени наставничком и родитељском формом трећег издања Конерс рејтинг скале. Резултати показују да су односи са вршњацима, управљање сопственим понашањем и квалитет социјалне компетенције у целини били статистички значајно лошији после спроведене онлајн наставе него пре њеног почетка. Ученици с ADHD показали су значајно погоршање свих испитаних облика антисоцијалног понашања након онлајн наставе. Медијационом анализом утврђено је да антисоцијално понашање пре онлајн наставе не посредује у о...дносу између резултата социјалне компетенције и озбиљности испољавања симптома ADHD [β = 1.01, % 95 CI (−0.0034, 1.9989)]. Након онлајн наставе пронађено је да је антисоцијално понашање остварило посредничку улогу у наведеном односу [β = 1.42, % 95 CI (0.6124, 2.5768)].

Keywords:
social competence / antisocial behavior / online classes / ADHD / COVID-19 / социјална компетенција / антисоцијално понашање / онлајн настава
Source:
Теме – Journal for Social Sciences, 2021, XLV, (4), 1229-1244
Funding / projects:
  • Designig a protocol for Assessing the Educational potentials of Children with Disabilities as a Criterion for Development of Individual Educational Programs (RS-179025)
  • Social participation of persons with intellectual disabilities (RS-179017)

DOI: 10.22190/TEME210830073D

ISSN: 1820-7804

[ Google Scholar ]
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4103
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - JOUR
AU  - Đurić-Zdravković, Aleksandra
AU  - Japundža-Milisavljević, Mirjana
AU  - Roknić, Ana
PY  - 2021
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4103
AB  - The paper presents a study that aims to determine the relation between social
competence, antisocial behavior and the severity of ADHD symptoms in older primary school students before beginning and after the end of online classes during the
COVID-19 pandemic. The research sample included 52 students with ADHD of fifth,
sixth and seventh grade. The School Social Behavior Scale – Second Edition was used
to assess social competence and antisocial behavior, while ADHD-related symptoms
were assessed by the teacher and parental form of the Conners ADHD Index Rating
Scales – Third edition. The results show that peer relations, self-management and the
quality of social competence as a whole were statistically significantly worse after
conducting online classes than before they started. Students with ADHD showed a
significant worsening of all examined forms of antisocial behavior after online classes. Mediation analysis found that antisocial behavior before online classes does not
mediate the relation between results of social competence and the severity of ADHD
symptoms [β = 1.01, % 95 CI (−0.0034, 1.9989)]. After online classes, it was found
that antisocial behavior played a mediating role mentioned relation [β = 1.42, % 95 CI
(0.6124, 2.5768)].
AB  - Рад даје приказ истраживања које је имало за циљ да утврди везу између социјалне компетенције, антисоцијалног понашања и озбиљности испољавања
симптома ADHD код ученика старијег основношколског узраста пре почетка и
након завршетка онлајн наставе током пандемије КОВИД-19. Узорак истраживања укључивао је 52 ученика с ADHD V, VI и VII разреда. За процену социјалне компетенције и антисоцијалног понашања коришћено је друго издање Скале
социјалног понашања у школи, док су симптоми везани за ADHD процењени
наставничком и родитељском формом трећег издања Конерс рејтинг скале. Резултати показују да су односи са вршњацима, управљање сопственим понашањем и квалитет социјалне компетенције у целини били статистички значајно лошији после спроведене онлајн наставе него пре њеног почетка. Ученици с
ADHD показали су значајно погоршање свих испитаних облика антисоцијалног
понашања након онлајн наставе. Медијационом анализом утврђено је да антисоцијално понашање пре онлајн наставе не посредује у односу између резултата
социјалне компетенције и озбиљности испољавања симптома ADHD [β = 1.01,
% 95 CI (−0.0034, 1.9989)]. Након онлајн наставе пронађено је да је антисоцијално понашање остварило посредничку улогу у наведеном односу [β = 1.42, % 95
CI (0.6124, 2.5768)].
T2  - Теме – Journal for Social Sciences
T1  - Social competence and antisocial behavior in students with ADHD before beginning and after the end of online classes during COVID-19 pandemic.
T1  - Socijalna kompetencija i antisocijalno ponašanje kod učenika s adhd pre početka i nakon završetka onlajn nastave tokom kovid-19 pandemije
EP  - 1244
IS  - (4)
SP  - 1229
VL  - XLV
DO  - 10.22190/TEME210830073D
ER  - 
@article{
author = "Đurić-Zdravković, Aleksandra and Japundža-Milisavljević, Mirjana and Roknić, Ana",
year = "2021",
abstract = "The paper presents a study that aims to determine the relation between social
competence, antisocial behavior and the severity of ADHD symptoms in older primary school students before beginning and after the end of online classes during the
COVID-19 pandemic. The research sample included 52 students with ADHD of fifth,
sixth and seventh grade. The School Social Behavior Scale – Second Edition was used
to assess social competence and antisocial behavior, while ADHD-related symptoms
were assessed by the teacher and parental form of the Conners ADHD Index Rating
Scales – Third edition. The results show that peer relations, self-management and the
quality of social competence as a whole were statistically significantly worse after
conducting online classes than before they started. Students with ADHD showed a
significant worsening of all examined forms of antisocial behavior after online classes. Mediation analysis found that antisocial behavior before online classes does not
mediate the relation between results of social competence and the severity of ADHD
symptoms [β = 1.01, % 95 CI (−0.0034, 1.9989)]. After online classes, it was found
that antisocial behavior played a mediating role mentioned relation [β = 1.42, % 95 CI
(0.6124, 2.5768)]., Рад даје приказ истраживања које је имало за циљ да утврди везу између социјалне компетенције, антисоцијалног понашања и озбиљности испољавања
симптома ADHD код ученика старијег основношколског узраста пре почетка и
након завршетка онлајн наставе током пандемије КОВИД-19. Узорак истраживања укључивао је 52 ученика с ADHD V, VI и VII разреда. За процену социјалне компетенције и антисоцијалног понашања коришћено је друго издање Скале
социјалног понашања у школи, док су симптоми везани за ADHD процењени
наставничком и родитељском формом трећег издања Конерс рејтинг скале. Резултати показују да су односи са вршњацима, управљање сопственим понашањем и квалитет социјалне компетенције у целини били статистички значајно лошији после спроведене онлајн наставе него пре њеног почетка. Ученици с
ADHD показали су значајно погоршање свих испитаних облика антисоцијалног
понашања након онлајн наставе. Медијационом анализом утврђено је да антисоцијално понашање пре онлајн наставе не посредује у односу између резултата
социјалне компетенције и озбиљности испољавања симптома ADHD [β = 1.01,
% 95 CI (−0.0034, 1.9989)]. Након онлајн наставе пронађено је да је антисоцијално понашање остварило посредничку улогу у наведеном односу [β = 1.42, % 95
CI (0.6124, 2.5768)].",
journal = "Теме – Journal for Social Sciences",
title = "Social competence and antisocial behavior in students with ADHD before beginning and after the end of online classes during COVID-19 pandemic., Socijalna kompetencija i antisocijalno ponašanje kod učenika s adhd pre početka i nakon završetka onlajn nastave tokom kovid-19 pandemije",
pages = "1244-1229",
number = "(4)",
volume = "XLV",
doi = "10.22190/TEME210830073D"
}
Đurić-Zdravković, A., Japundža-Milisavljević, M.,& Roknić, A.. (2021). Social competence and antisocial behavior in students with ADHD before beginning and after the end of online classes during COVID-19 pandemic.. in Теме – Journal for Social Sciences, XLV((4)), 1229-1244.
https://doi.org/10.22190/TEME210830073D
Đurić-Zdravković A, Japundža-Milisavljević M, Roknić A. Social competence and antisocial behavior in students with ADHD before beginning and after the end of online classes during COVID-19 pandemic.. in Теме – Journal for Social Sciences. 2021;XLV((4)):1229-1244.
doi:10.22190/TEME210830073D .
Đurić-Zdravković, Aleksandra, Japundža-Milisavljević, Mirjana, Roknić, Ana, "Social competence and antisocial behavior in students with ADHD before beginning and after the end of online classes during COVID-19 pandemic." in Теме – Journal for Social Sciences, XLV, no. (4) (2021):1229-1244,
https://doi.org/10.22190/TEME210830073D . .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB