Приказ основних података о документу

Neki činioci postignuća u oblasti Prirode i društva kod dece sa lakom intelektualnom ometenošću

dc.creatorJapundža-Milisavljević, Mirjana
dc.creatorĐurić-Zdravković, Aleksandra
dc.date.accessioned2021-06-09T13:36:27Z
dc.date.available2021-06-09T13:36:27Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn0352-2334
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/408
dc.description.abstractThe main objective of this research refers to the correlation of perceptual skills and attention to the adoption of materials as well as contributions surveyed variables on school achievement in the program area of 'natural environment and working people in different seasons.' The sample consisted of 93 interviewees with mild intellectual disability, aged 8 to 12 years and 3 months, both sexes, no neurological, sensory and combined disturbances. To assess the ability of respondents we used the first and third subtest Acadia test of developmental skills (auditory and visual discrimination), C3 scale Luria Nebraska Battery for Children (tactile perception), trunk and Criterion test knowledge test. The results show a significant correlation between estimated cognitive ability and achievement in the program area of 'natural environment and working people in different seasons,' which is taught in the subject of Natural and Social Sciences. Of all the estimated abilities, visual discrimination has the most important place. .en
dc.description.abstractOsnovni cilj ovog istraživanja odnosi se na procenu korelacije perceptivnih sposobnosti i pažnje sa usvajanjem gradiva, kao i doprinosa ispitanih varijabli na školskom postignuću u okviru programske oblasti 'Prirodna sredina i rad ljudi u različitim godišnjim dobima'. Uzorak čini 93 ispitanika sa lakom intelektualnom ometenošću, uzrasta od 8 do 12 godina i 3 meseca, oba pola, bez neuroloških, senzornih i kombinovanih smetnji. Za procenu ispitanih sposobnosti korišćeni su prvi i treći subtest Akadia testa razvojnih sposobnosti (auditivna i vizuelna diskriminacija), C3 skala Lurija Nebraska baterije za decu (taktilna percepcija), trup test i kriterijumski test znanja. Dobijeni rezultati ukazuju na statistički značajnu povezanost između procenjenih kognitivnih sposobnosti i uspeha iz programske oblasti 'Prirodna sredina i rad ljudi u različitim godišnjim dobima' koja se izučava u okviru nastavnog predmeta priroda i društvo. Od svih procenjenih sposobnosti vizuelna diskriminacija zauzima najznačajnije mesto. .sr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Učiteljski fakultet, Beograd
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceInovacije u nastavi - časopis za savremenu nastavu
dc.subjectperceptionen
dc.subjectattentionen
dc.subjectNatural and Social Sciencesen
dc.subjectmild mental disabilityen
dc.subjectpercepcijasr
dc.subjectpažnjasr
dc.subjectPriroda i društvosr
dc.subjectlaka mentalna ometenostsr
dc.titleSome factors of achievement in the field of Natural and Social Sciences of children with mild intellectual retardationen
dc.titleNeki činioci postignuća u oblasti Prirode i društva kod dece sa lakom intelektualnom ometenošćusr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY
dc.citation.epage22
dc.citation.issue3
dc.citation.other23(3): 16-22
dc.citation.rankM52
dc.citation.spage16
dc.citation.volume23
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_408
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

ДатотекеВеличинаФорматПреглед

Уз овај запис нема датотека.

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу