Potencijalni uticaj Covid-19 pandemije na razvoj jezičkih sposobnosti kod dece: teorijska razmatranja
Potential impact of the Covid-19 pandemic on language development in children: theoretical considerations
2021
Аутори
Ječmenica, NevenaDrljan, Bojana
Остала ауторства
Jablan, BrankaBuha, Nataša
Kovačević, Milica
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Pandemija COVID-19 izazvala je značajne promene u okruženju dece svih uzra- sta širom sveta. Cilj ovog rada je da se kroz pregled istraživanja analizira potencijalni uticaj pandemije COVID-19 na razvoj jezičkih sposobnosti kod dece.
Rezultati istraživanja dece na najmlađem uzrastu pokazali su da su češći od- lasci dece u predškolsku ustanovu tokom pandemije bili pozitivno povezani sa razvojem receptivnog rečnika. Istraživanja doprinosa aktivnosti roditelja u razvoju jezičkih sposobnosti pokazala su statistički značajan doprinos ak- tivnosti majke, ali ne i oca u razvoju dečjeg rečnika za vreme perioda izolacije tokom pandemije. Sa druge strane, rezultati procene dece starijeg uzrasta su pokazali da su tokom perioda zatvaranja škola usled pandemije učenici od trećeg do sedmog razreda prosečno smanjili postignuće u čitanju za oko 35%.
Autori su sugerisali da je smanjenje postignuća na zadacima čitanja neravno- merno među učenicima, pri čemu su najbolji učenici pokazali i najmanju stopu... smanjenja postignuća na navedenim zadacima.
S obzirom na neizvestan tok pandemije, jedan od prioritetnih izazova je identifikovanje i razmatranje faktora povezanih sa pandemijom koji mogu ne- gativno uticati na rast i razvoj dece.
The COVID-19 pandemic caused significant changes in the environment in children of all ages around the world. The aim of this paper is to analyze the potential impact of the COVID-19 pandemic on language development in children through a review of research.
The results of the research showed that the youngest children who went to kindergarten more frequently had a more developed receptive vocabulary. Research about the contribution of parental activity in the language development showed a statistically significant contribution of the mother activity, but not the father activity in children’s vocabulary development during the period of isolation due to the pandemic. On the other hand, the results of the assessment in older children showed that during the period of school closure due to the pandemic, students from the third to the seventh grade reduced their reading achievement by about 35% on average. The authors suggested that the reduction in reading achievement was unbalanced among ...students, where the best students showed the lowest rate of reduction in achievement on these tasks.
Due to the uncertain course of the pandemic, one of the priority challenges is to identify and consider factors related to the pandemic, which can negatively affect the growth and children development.
Кључне речи:
pandemija COVID-19 / deca / jezički razvoj / COVID-19 pandemic / children / language developmentИзвор:
Zbornik radova - Nacionalni naučni skup "Specijalna edukacija i rehabilitacija u uslovima pandemije Covid 19", Beograd, Srbija, 23. decembar 2021. godine, 2021, 37-43Издавач:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Колекције
Институција/група
rFASPERTY - CONF AU - Ječmenica, Nevena AU - Drljan, Bojana PY - 2021 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4087 AB - Pandemija COVID-19 izazvala je značajne promene u okruženju dece svih uzra- sta širom sveta. Cilj ovog rada je da se kroz pregled istraživanja analizira potencijalni uticaj pandemije COVID-19 na razvoj jezičkih sposobnosti kod dece. Rezultati istraživanja dece na najmlađem uzrastu pokazali su da su češći od- lasci dece u predškolsku ustanovu tokom pandemije bili pozitivno povezani sa razvojem receptivnog rečnika. Istraživanja doprinosa aktivnosti roditelja u razvoju jezičkih sposobnosti pokazala su statistički značajan doprinos ak- tivnosti majke, ali ne i oca u razvoju dečjeg rečnika za vreme perioda izolacije tokom pandemije. Sa druge strane, rezultati procene dece starijeg uzrasta su pokazali da su tokom perioda zatvaranja škola usled pandemije učenici od trećeg do sedmog razreda prosečno smanjili postignuće u čitanju za oko 35%. Autori su sugerisali da je smanjenje postignuća na zadacima čitanja neravno- merno među učenicima, pri čemu su najbolji učenici pokazali i najmanju stopu smanjenja postignuća na navedenim zadacima. S obzirom na neizvestan tok pandemije, jedan od prioritetnih izazova je identifikovanje i razmatranje faktora povezanih sa pandemijom koji mogu ne- gativno uticati na rast i razvoj dece. AB - The COVID-19 pandemic caused significant changes in the environment in children of all ages around the world. The aim of this paper is to analyze the potential impact of the COVID-19 pandemic on language development in children through a review of research. The results of the research showed that the youngest children who went to kindergarten more frequently had a more developed receptive vocabulary. Research about the contribution of parental activity in the language development showed a statistically significant contribution of the mother activity, but not the father activity in children’s vocabulary development during the period of isolation due to the pandemic. On the other hand, the results of the assessment in older children showed that during the period of school closure due to the pandemic, students from the third to the seventh grade reduced their reading achievement by about 35% on average. The authors suggested that the reduction in reading achievement was unbalanced among students, where the best students showed the lowest rate of reduction in achievement on these tasks. Due to the uncertain course of the pandemic, one of the priority challenges is to identify and consider factors related to the pandemic, which can negatively affect the growth and children development. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Zbornik radova - Nacionalni naučni skup "Specijalna edukacija i rehabilitacija u uslovima pandemije Covid 19", Beograd, Srbija, 23. decembar 2021. godine T1 - Potencijalni uticaj Covid-19 pandemije na razvoj jezičkih sposobnosti kod dece: teorijska razmatranja T1 - Potential impact of the Covid-19 pandemic on language development in children: theoretical considerations EP - 43 SP - 37 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4087 ER -
@conference{ author = "Ječmenica, Nevena and Drljan, Bojana", year = "2021", abstract = "Pandemija COVID-19 izazvala je značajne promene u okruženju dece svih uzra- sta širom sveta. Cilj ovog rada je da se kroz pregled istraživanja analizira potencijalni uticaj pandemije COVID-19 na razvoj jezičkih sposobnosti kod dece. Rezultati istraživanja dece na najmlađem uzrastu pokazali su da su češći od- lasci dece u predškolsku ustanovu tokom pandemije bili pozitivno povezani sa razvojem receptivnog rečnika. Istraživanja doprinosa aktivnosti roditelja u razvoju jezičkih sposobnosti pokazala su statistički značajan doprinos ak- tivnosti majke, ali ne i oca u razvoju dečjeg rečnika za vreme perioda izolacije tokom pandemije. Sa druge strane, rezultati procene dece starijeg uzrasta su pokazali da su tokom perioda zatvaranja škola usled pandemije učenici od trećeg do sedmog razreda prosečno smanjili postignuće u čitanju za oko 35%. Autori su sugerisali da je smanjenje postignuća na zadacima čitanja neravno- merno među učenicima, pri čemu su najbolji učenici pokazali i najmanju stopu smanjenja postignuća na navedenim zadacima. S obzirom na neizvestan tok pandemije, jedan od prioritetnih izazova je identifikovanje i razmatranje faktora povezanih sa pandemijom koji mogu ne- gativno uticati na rast i razvoj dece., The COVID-19 pandemic caused significant changes in the environment in children of all ages around the world. The aim of this paper is to analyze the potential impact of the COVID-19 pandemic on language development in children through a review of research. The results of the research showed that the youngest children who went to kindergarten more frequently had a more developed receptive vocabulary. Research about the contribution of parental activity in the language development showed a statistically significant contribution of the mother activity, but not the father activity in children’s vocabulary development during the period of isolation due to the pandemic. On the other hand, the results of the assessment in older children showed that during the period of school closure due to the pandemic, students from the third to the seventh grade reduced their reading achievement by about 35% on average. The authors suggested that the reduction in reading achievement was unbalanced among students, where the best students showed the lowest rate of reduction in achievement on these tasks. Due to the uncertain course of the pandemic, one of the priority challenges is to identify and consider factors related to the pandemic, which can negatively affect the growth and children development.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Zbornik radova - Nacionalni naučni skup "Specijalna edukacija i rehabilitacija u uslovima pandemije Covid 19", Beograd, Srbija, 23. decembar 2021. godine", title = "Potencijalni uticaj Covid-19 pandemije na razvoj jezičkih sposobnosti kod dece: teorijska razmatranja, Potential impact of the Covid-19 pandemic on language development in children: theoretical considerations", pages = "43-37", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4087" }
Ječmenica, N.,& Drljan, B.. (2021). Potencijalni uticaj Covid-19 pandemije na razvoj jezičkih sposobnosti kod dece: teorijska razmatranja. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup "Specijalna edukacija i rehabilitacija u uslovima pandemije Covid 19", Beograd, Srbija, 23. decembar 2021. godine Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 37-43. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4087
Ječmenica N, Drljan B. Potencijalni uticaj Covid-19 pandemije na razvoj jezičkih sposobnosti kod dece: teorijska razmatranja. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup "Specijalna edukacija i rehabilitacija u uslovima pandemije Covid 19", Beograd, Srbija, 23. decembar 2021. godine. 2021;:37-43. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4087 .
Ječmenica, Nevena, Drljan, Bojana, "Potencijalni uticaj Covid-19 pandemije na razvoj jezičkih sposobnosti kod dece: teorijska razmatranja" in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup "Specijalna edukacija i rehabilitacija u uslovima pandemije Covid 19", Beograd, Srbija, 23. decembar 2021. godine (2021):37-43, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4087 .