Promene u ponašanju učenika nakon otvaranja škola: percepcija nastavnika
Changes in student behavior after school re-opening: teachers’ perception

2021
Authors
Popović-Ćitić, Branislava
Paraušić, Ana
Stojanović, Marija

Bukvić-Branković, Lidija

Kovačević-Lepojević, Marina

Kovačević, Milica

Contributors
Jablan, Branka
Buha, Nataša

Kovačević, Milica

Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Uvažavajući specifičnosti i izazove obrazovanja tokom pandemije, posebno nakon ponovnog otvaranja škola i uvođenja kombinovanog modela obrazovno-va- spitnog rada, postavljeno je nacionalno istraživanje sa ciljem sagledavanja potreba osnovnih škola u izmenjenim uslovima organizacije i sprovođenja pro- grama nastave i učenja. U ovom radu prezentovan je deo rezultata koji se odno- si na ispoljene promene u ponašanju učenika tokom prvog polugodišta školske 2020/21. godine, percipirane od strane njihovih nastavnika. Na uzorku od 817 nastavnika razredne i predmetne nastave iz 86 gradova u Republici Srbiji, primenom anketnog upitnika, prikupljeni su podaci o vidovima ponašanja za koje nastavnici ocenjuju da su postala učestalija kod učenika osnovnih škola.
Dobijeni nalazi, posmatrano iz perspektive nastavnika, podržavaju polaz- nu pretpostavku o nepovoljnom uticaju pandemijskog obrazovanja na obrasce zdravstvenog, akademskog, emocionalnog i socijalnog ponašanja učenika. Iako praćeni nizom og...raničenja, rezultati mogu poslužiti kao polazna osnova za dalja istraživanja koja će biti u funkciji planiranja adekvatnih strategija prevazilaženja problema ponašanja, ali i unapređenja opšte dobrobiti učeni- ka u post-kovid periodu.
Respecting the specifics and challenges of education during the pandemic, especially after the reopening of schools and introducing the combined model of educational work, a national research study has been set up to establish primary schools’ needs in the changed conditions of organization and implementation of the educational process.
In this paper, a part of the study results is presented, which refers to the changes in the behavior of students which emerged during the first semester of the school year 2020/21. years, perceived by their teachers.
On a sample of 817 primary and secondary school teachers from 86 cities in the Republic of Serbia, using a questionnaire, data were collected on behaviors that teachers estimate have become more present among primary school students. The obtained findings, viewed from the perspective of teachers, support the initial assumption of the adverse impact of pandemic education on the patterns of health, academic, emotional and social behavior of... students. Although accompanied by a number of limitations, the results can serve as a starting point for further research that will serve to plan adequate strategies for overcoming behavioral problems, but also to improve the general well-being of students in the post-covid period.
Keywords:
pandemijsko obrazovanje / ponašanje učenika / problemi ponašanja / percepcija nastavnika / osnovna škola / pandemic education / student behavior / behavioral problems / teachers’ perception / primary schoolSource:
Zbornik radova - Nacionalni naučni skup "Specijalna edukacija i rehabilitacija u uslovima pandemije Covid 19", Beograd, Srbija, 23. decembar 2021. godine, 2021, 45-52Publisher:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - CONF AU - Popović-Ćitić, Branislava AU - Paraušić, Ana AU - Stojanović, Marija AU - Bukvić-Branković, Lidija AU - Kovačević-Lepojević, Marina AU - Kovačević, Milica PY - 2021 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4085 AB - Uvažavajući specifičnosti i izazove obrazovanja tokom pandemije, posebno nakon ponovnog otvaranja škola i uvođenja kombinovanog modela obrazovno-va- spitnog rada, postavljeno je nacionalno istraživanje sa ciljem sagledavanja potreba osnovnih škola u izmenjenim uslovima organizacije i sprovođenja pro- grama nastave i učenja. U ovom radu prezentovan je deo rezultata koji se odno- si na ispoljene promene u ponašanju učenika tokom prvog polugodišta školske 2020/21. godine, percipirane od strane njihovih nastavnika. Na uzorku od 817 nastavnika razredne i predmetne nastave iz 86 gradova u Republici Srbiji, primenom anketnog upitnika, prikupljeni su podaci o vidovima ponašanja za koje nastavnici ocenjuju da su postala učestalija kod učenika osnovnih škola. Dobijeni nalazi, posmatrano iz perspektive nastavnika, podržavaju polaz- nu pretpostavku o nepovoljnom uticaju pandemijskog obrazovanja na obrasce zdravstvenog, akademskog, emocionalnog i socijalnog ponašanja učenika. Iako praćeni nizom ograničenja, rezultati mogu poslužiti kao polazna osnova za dalja istraživanja koja će biti u funkciji planiranja adekvatnih strategija prevazilaženja problema ponašanja, ali i unapređenja opšte dobrobiti učeni- ka u post-kovid periodu. AB - Respecting the specifics and challenges of education during the pandemic, especially after the reopening of schools and introducing the combined model of educational work, a national research study has been set up to establish primary schools’ needs in the changed conditions of organization and implementation of the educational process. In this paper, a part of the study results is presented, which refers to the changes in the behavior of students which emerged during the first semester of the school year 2020/21. years, perceived by their teachers. On a sample of 817 primary and secondary school teachers from 86 cities in the Republic of Serbia, using a questionnaire, data were collected on behaviors that teachers estimate have become more present among primary school students. The obtained findings, viewed from the perspective of teachers, support the initial assumption of the adverse impact of pandemic education on the patterns of health, academic, emotional and social behavior of students. Although accompanied by a number of limitations, the results can serve as a starting point for further research that will serve to plan adequate strategies for overcoming behavioral problems, but also to improve the general well-being of students in the post-covid period. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Zbornik radova - Nacionalni naučni skup "Specijalna edukacija i rehabilitacija u uslovima pandemije Covid 19", Beograd, Srbija, 23. decembar 2021. godine T1 - Promene u ponašanju učenika nakon otvaranja škola: percepcija nastavnika T1 - Changes in student behavior after school re-opening: teachers’ perception EP - 52 SP - 45 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4085 ER -
@conference{ author = "Popović-Ćitić, Branislava and Paraušić, Ana and Stojanović, Marija and Bukvić-Branković, Lidija and Kovačević-Lepojević, Marina and Kovačević, Milica", year = "2021", abstract = "Uvažavajući specifičnosti i izazove obrazovanja tokom pandemije, posebno nakon ponovnog otvaranja škola i uvođenja kombinovanog modela obrazovno-va- spitnog rada, postavljeno je nacionalno istraživanje sa ciljem sagledavanja potreba osnovnih škola u izmenjenim uslovima organizacije i sprovođenja pro- grama nastave i učenja. U ovom radu prezentovan je deo rezultata koji se odno- si na ispoljene promene u ponašanju učenika tokom prvog polugodišta školske 2020/21. godine, percipirane od strane njihovih nastavnika. Na uzorku od 817 nastavnika razredne i predmetne nastave iz 86 gradova u Republici Srbiji, primenom anketnog upitnika, prikupljeni su podaci o vidovima ponašanja za koje nastavnici ocenjuju da su postala učestalija kod učenika osnovnih škola. Dobijeni nalazi, posmatrano iz perspektive nastavnika, podržavaju polaz- nu pretpostavku o nepovoljnom uticaju pandemijskog obrazovanja na obrasce zdravstvenog, akademskog, emocionalnog i socijalnog ponašanja učenika. Iako praćeni nizom ograničenja, rezultati mogu poslužiti kao polazna osnova za dalja istraživanja koja će biti u funkciji planiranja adekvatnih strategija prevazilaženja problema ponašanja, ali i unapređenja opšte dobrobiti učeni- ka u post-kovid periodu., Respecting the specifics and challenges of education during the pandemic, especially after the reopening of schools and introducing the combined model of educational work, a national research study has been set up to establish primary schools’ needs in the changed conditions of organization and implementation of the educational process. In this paper, a part of the study results is presented, which refers to the changes in the behavior of students which emerged during the first semester of the school year 2020/21. years, perceived by their teachers. On a sample of 817 primary and secondary school teachers from 86 cities in the Republic of Serbia, using a questionnaire, data were collected on behaviors that teachers estimate have become more present among primary school students. The obtained findings, viewed from the perspective of teachers, support the initial assumption of the adverse impact of pandemic education on the patterns of health, academic, emotional and social behavior of students. Although accompanied by a number of limitations, the results can serve as a starting point for further research that will serve to plan adequate strategies for overcoming behavioral problems, but also to improve the general well-being of students in the post-covid period.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Zbornik radova - Nacionalni naučni skup "Specijalna edukacija i rehabilitacija u uslovima pandemije Covid 19", Beograd, Srbija, 23. decembar 2021. godine", title = "Promene u ponašanju učenika nakon otvaranja škola: percepcija nastavnika, Changes in student behavior after school re-opening: teachers’ perception", pages = "52-45", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4085" }
Popović-Ćitić, B., Paraušić, A., Stojanović, M., Bukvić-Branković, L., Kovačević-Lepojević, M.,& Kovačević, M.. (2021). Promene u ponašanju učenika nakon otvaranja škola: percepcija nastavnika. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup "Specijalna edukacija i rehabilitacija u uslovima pandemije Covid 19", Beograd, Srbija, 23. decembar 2021. godine Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 45-52. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4085
Popović-Ćitić B, Paraušić A, Stojanović M, Bukvić-Branković L, Kovačević-Lepojević M, Kovačević M. Promene u ponašanju učenika nakon otvaranja škola: percepcija nastavnika. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup "Specijalna edukacija i rehabilitacija u uslovima pandemije Covid 19", Beograd, Srbija, 23. decembar 2021. godine. 2021;:45-52. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4085 .
Popović-Ćitić, Branislava, Paraušić, Ana, Stojanović, Marija, Bukvić-Branković, Lidija, Kovačević-Lepojević, Marina, Kovačević, Milica, "Promene u ponašanju učenika nakon otvaranja škola: percepcija nastavnika" in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup "Specijalna edukacija i rehabilitacija u uslovima pandemije Covid 19", Beograd, Srbija, 23. decembar 2021. godine (2021):45-52, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4085 .