Приказ основних података о документу

Тhe use of assistive technology in e-learning for students with communication disorders

dc.contributorJablan, Branka
dc.contributorBuha, Nataša
dc.contributorKovačević, Milica
dc.creatorJovanović Simić, Nadica
dc.creatorArsenić, Ivana
dc.creatorPetrović Lazić, Mirjana
dc.creatorDaničić, Zorica
dc.creatorIlić Savić, Ivana
dc.date.accessioned2021-12-21T12:49:21Z
dc.date.available2021-12-21T12:49:21Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.isbn978-86-6203-155-6
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4082
dc.description.abstractPandemija COVID-19 je dovela do zatvaranja obrazovnih ustanova širom sveta. Kao rezultat toga, metode obrazovanja su se drastično promenile, sa značajnim porastom elektronskog učenja, pri čemu se nastava izvodi na daljinu, kao i na digitalnim platformama. Elektronsko učenje je tokom pandemije postalo rešenje za implementaciju nastave, s obzirom na to da ona nije mogla da se spro- vodi u učionici. U uslovima pandemije, obrazovne ustanove su bile primorane da koriste ovaj način realizacije nastave, ne samo kao vid učenja putem asistivne tehnologije, već kao jedinu (mono)tehnologiju za učenje tokom dužeg perioda. Predmet ovog rada je analiza primene asistivne tehnologije u elektron- skom učenju za učenike sa poremećajima komunikacije, s obzirom na to da ona funkcioniše kao tehnološki medijum za pristup računaru i internetu. Cilj je da se pregledom dostupne literature izdvoje i prikažu radovi u kojima su predstavljene prednosti, nedostaci, kao i potreba za prilagođavanjem upotre- be elektronskog učenja za učenike sa poremećajima komunikacije. U razvoju elek- tronskog učenja nastavno osoblje bi trebalo da integriše upotrebu školskih platformi za ovu vrstu učenja i asistivne tehnologije u obliku adaptivnih softvera i hardvera. Specifičan dizajn softvera i evaluacija sistema elek- tronskog učenja pružaju priliku da se zadovolje specifične potrebe učenika sa poremećajima komunikacije.sr
dc.description.abstracthe COVID-19 pandemic has resulted in educational institutions shut all across the world. As a result, education methods have changed dramatically, with the distinctive rise of e-learning, whereby teaching is undertaken remotely and on digital platforms. During the pandemic, e-learning became a solution for the implementation of teaching, since it could not take place in the classroom. In the conditions of the pandemic, educational institutions were forced to use this way of teaching, not only as a form of learning through assistive technology, but as the only (mono) technology for learning over a long period of time. The subject of this paper is the analysis of the application of assistive technology in e-learning for students with communication disorders, given that it functions as a technological medium for access to computers and the Internet. The aim is to review the available literature that present the advantages, disadvantages, as well as the need to adapt the use of e-learning for students with communication disorders. In the development of e-learning, educators should integrate the use of school platforms for this type of learning and assistive technology in the form of adaptive software and hardware. Specific software design and evaluation of e-learning systems provide an opportunity to meet the specific needs of students with communication disorders.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitationsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceZbornik radova - Nacionalni naučni skup "Specijalna edukacija i rehabilitacija u uslovima pandemije Covid 19", Beograd, Srbija, 23. decembar 2021. godinesr
dc.subjectasistivna tehnologijasr
dc.subjectelektronsko učenjesr
dc.subjectporemećaji komunikacijesr
dc.subjectassistive technologysr
dc.subjectcommunication disorderssr
dc.subjecte-learningsr
dc.titleUpotreba asistivne tehnologije u elektronskom učenju za učenike sa poremećajima komunikacijesr
dc.titleТhe use of assistive technology in e-learning for students with communication disorderssr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBY-SAsr
dc.citation.epage35
dc.citation.spage25
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/5400/3.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4082
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу