Upotreba asistivne tehnologije u elektronskom učenju za učenike sa poremećajima komunikacije
Тhe use of assistive technology in e-learning for students with communication disorders

2021
Autori
Jovanović Simić, Nadica
Arsenić, Ivana

Petrović Lazić, Mirjana

Daničić, Zorica

Ilić Savić, Ivana

Ostala autorstva
Jablan, Branka
Buha, Nataša

Kovačević, Milica

Konferencijski prilog (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Pandemija COVID-19 je dovela do zatvaranja obrazovnih ustanova širom sveta.
Kao rezultat toga, metode obrazovanja su se drastično promenile, sa značajnim porastom elektronskog učenja, pri čemu se nastava izvodi na daljinu, kao i na digitalnim platformama. Elektronsko učenje je tokom pandemije postalo rešenje za implementaciju nastave, s obzirom na to da ona nije mogla da se spro- vodi u učionici. U uslovima pandemije, obrazovne ustanove su bile primorane da koriste ovaj način realizacije nastave, ne samo kao vid učenja putem asistivne tehnologije, već kao jedinu (mono)tehnologiju za učenje tokom dužeg perioda.
Predmet ovog rada je analiza primene asistivne tehnologije u elektron- skom učenju za učenike sa poremećajima komunikacije, s obzirom na to da ona funkcioniše kao tehnološki medijum za pristup računaru i internetu. Cilj je da se pregledom dostupne literature izdvoje i prikažu radovi u kojima su predstavljene prednosti, nedostaci, kao i potreba za prilagođavanjem upotre- be elek...tronskog učenja za učenike sa poremećajima komunikacije. U razvoju elek- tronskog učenja nastavno osoblje bi trebalo da integriše upotrebu školskih platformi za ovu vrstu učenja i asistivne tehnologije u obliku adaptivnih softvera i hardvera. Specifičan dizajn softvera i evaluacija sistema elek- tronskog učenja pružaju priliku da se zadovolje specifične potrebe učenika sa poremećajima komunikacije.
he COVID-19 pandemic has resulted in educational institutions shut all across the world. As a result, education methods have changed dramatically, with the distinctive rise of e-learning, whereby teaching is undertaken remotely and on digital
platforms. During the pandemic, e-learning became a solution for the implementation of teaching, since it could not take place in the classroom. In the conditions of the pandemic, educational institutions were forced to use this way of teaching, not only as a form of learning through assistive technology, but as the only (mono) technology for learning over a long period of time.
The subject of this paper is the analysis of the application of assistive technology in e-learning for students with communication disorders, given that it functions as a technological medium for access to computers and the Internet. The aim is to review the available literature that present the advantages, disadvantages, as well as the need to adapt the use of e-learnin...g for students with communication disorders. In the development of e-learning, educators should integrate the use of school platforms for this type of learning and assistive technology in the form of adaptive software and hardware. Specific software design and evaluation of e-learning systems provide an opportunity to meet the specific needs of students with communication disorders.
Ključne reči:
asistivna tehnologija / elektronsko učenje / poremećaji komunikacije / assistive technology / communication disorders / e-learningIzvor:
Zbornik radova - Nacionalni naučni skup "Specijalna edukacija i rehabilitacija u uslovima pandemije Covid 19", Beograd, Srbija, 23. decembar 2021. godine, 2021, 25-35Izdavač:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Kolekcije
Institucija/grupa
rFASPERTY - CONF AU - Jovanović Simić, Nadica AU - Arsenić, Ivana AU - Petrović Lazić, Mirjana AU - Daničić, Zorica AU - Ilić Savić, Ivana PY - 2021 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4082 AB - Pandemija COVID-19 je dovela do zatvaranja obrazovnih ustanova širom sveta. Kao rezultat toga, metode obrazovanja su se drastično promenile, sa značajnim porastom elektronskog učenja, pri čemu se nastava izvodi na daljinu, kao i na digitalnim platformama. Elektronsko učenje je tokom pandemije postalo rešenje za implementaciju nastave, s obzirom na to da ona nije mogla da se spro- vodi u učionici. U uslovima pandemije, obrazovne ustanove su bile primorane da koriste ovaj način realizacije nastave, ne samo kao vid učenja putem asistivne tehnologije, već kao jedinu (mono)tehnologiju za učenje tokom dužeg perioda. Predmet ovog rada je analiza primene asistivne tehnologije u elektron- skom učenju za učenike sa poremećajima komunikacije, s obzirom na to da ona funkcioniše kao tehnološki medijum za pristup računaru i internetu. Cilj je da se pregledom dostupne literature izdvoje i prikažu radovi u kojima su predstavljene prednosti, nedostaci, kao i potreba za prilagođavanjem upotre- be elektronskog učenja za učenike sa poremećajima komunikacije. U razvoju elek- tronskog učenja nastavno osoblje bi trebalo da integriše upotrebu školskih platformi za ovu vrstu učenja i asistivne tehnologije u obliku adaptivnih softvera i hardvera. Specifičan dizajn softvera i evaluacija sistema elek- tronskog učenja pružaju priliku da se zadovolje specifične potrebe učenika sa poremećajima komunikacije. AB - he COVID-19 pandemic has resulted in educational institutions shut all across the world. As a result, education methods have changed dramatically, with the distinctive rise of e-learning, whereby teaching is undertaken remotely and on digital platforms. During the pandemic, e-learning became a solution for the implementation of teaching, since it could not take place in the classroom. In the conditions of the pandemic, educational institutions were forced to use this way of teaching, not only as a form of learning through assistive technology, but as the only (mono) technology for learning over a long period of time. The subject of this paper is the analysis of the application of assistive technology in e-learning for students with communication disorders, given that it functions as a technological medium for access to computers and the Internet. The aim is to review the available literature that present the advantages, disadvantages, as well as the need to adapt the use of e-learning for students with communication disorders. In the development of e-learning, educators should integrate the use of school platforms for this type of learning and assistive technology in the form of adaptive software and hardware. Specific software design and evaluation of e-learning systems provide an opportunity to meet the specific needs of students with communication disorders. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Zbornik radova - Nacionalni naučni skup "Specijalna edukacija i rehabilitacija u uslovima pandemije Covid 19", Beograd, Srbija, 23. decembar 2021. godine T1 - Upotreba asistivne tehnologije u elektronskom učenju za učenike sa poremećajima komunikacije T1 - Тhe use of assistive technology in e-learning for students with communication disorders EP - 35 SP - 25 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4082 ER -
@conference{ author = "Jovanović Simić, Nadica and Arsenić, Ivana and Petrović Lazić, Mirjana and Daničić, Zorica and Ilić Savić, Ivana", year = "2021", abstract = "Pandemija COVID-19 je dovela do zatvaranja obrazovnih ustanova širom sveta. Kao rezultat toga, metode obrazovanja su se drastično promenile, sa značajnim porastom elektronskog učenja, pri čemu se nastava izvodi na daljinu, kao i na digitalnim platformama. Elektronsko učenje je tokom pandemije postalo rešenje za implementaciju nastave, s obzirom na to da ona nije mogla da se spro- vodi u učionici. U uslovima pandemije, obrazovne ustanove su bile primorane da koriste ovaj način realizacije nastave, ne samo kao vid učenja putem asistivne tehnologije, već kao jedinu (mono)tehnologiju za učenje tokom dužeg perioda. Predmet ovog rada je analiza primene asistivne tehnologije u elektron- skom učenju za učenike sa poremećajima komunikacije, s obzirom na to da ona funkcioniše kao tehnološki medijum za pristup računaru i internetu. Cilj je da se pregledom dostupne literature izdvoje i prikažu radovi u kojima su predstavljene prednosti, nedostaci, kao i potreba za prilagođavanjem upotre- be elektronskog učenja za učenike sa poremećajima komunikacije. U razvoju elek- tronskog učenja nastavno osoblje bi trebalo da integriše upotrebu školskih platformi za ovu vrstu učenja i asistivne tehnologije u obliku adaptivnih softvera i hardvera. Specifičan dizajn softvera i evaluacija sistema elek- tronskog učenja pružaju priliku da se zadovolje specifične potrebe učenika sa poremećajima komunikacije., he COVID-19 pandemic has resulted in educational institutions shut all across the world. As a result, education methods have changed dramatically, with the distinctive rise of e-learning, whereby teaching is undertaken remotely and on digital platforms. During the pandemic, e-learning became a solution for the implementation of teaching, since it could not take place in the classroom. In the conditions of the pandemic, educational institutions were forced to use this way of teaching, not only as a form of learning through assistive technology, but as the only (mono) technology for learning over a long period of time. The subject of this paper is the analysis of the application of assistive technology in e-learning for students with communication disorders, given that it functions as a technological medium for access to computers and the Internet. The aim is to review the available literature that present the advantages, disadvantages, as well as the need to adapt the use of e-learning for students with communication disorders. In the development of e-learning, educators should integrate the use of school platforms for this type of learning and assistive technology in the form of adaptive software and hardware. Specific software design and evaluation of e-learning systems provide an opportunity to meet the specific needs of students with communication disorders.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Zbornik radova - Nacionalni naučni skup "Specijalna edukacija i rehabilitacija u uslovima pandemije Covid 19", Beograd, Srbija, 23. decembar 2021. godine", title = "Upotreba asistivne tehnologije u elektronskom učenju za učenike sa poremećajima komunikacije, Тhe use of assistive technology in e-learning for students with communication disorders", pages = "35-25", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4082" }
Jovanović Simić, N., Arsenić, I., Petrović Lazić, M., Daničić, Z.,& Ilić Savić, I.. (2021). Upotreba asistivne tehnologije u elektronskom učenju za učenike sa poremećajima komunikacije. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup "Specijalna edukacija i rehabilitacija u uslovima pandemije Covid 19", Beograd, Srbija, 23. decembar 2021. godine Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 25-35. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4082
Jovanović Simić N, Arsenić I, Petrović Lazić M, Daničić Z, Ilić Savić I. Upotreba asistivne tehnologije u elektronskom učenju za učenike sa poremećajima komunikacije. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup "Specijalna edukacija i rehabilitacija u uslovima pandemije Covid 19", Beograd, Srbija, 23. decembar 2021. godine. 2021;:25-35. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4082 .
Jovanović Simić, Nadica, Arsenić, Ivana, Petrović Lazić, Mirjana, Daničić, Zorica, Ilić Savić, Ivana, "Upotreba asistivne tehnologije u elektronskom učenju za učenike sa poremećajima komunikacije" in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup "Specijalna edukacija i rehabilitacija u uslovima pandemije Covid 19", Beograd, Srbija, 23. decembar 2021. godine (2021):25-35, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4082 .