Doživljaj akademskog stresa kod studenata specijalne edukacije i rehabilitacije tokom pandemije Kovid-19
Perception of academic stress among special education and rehabilitation students during Covid-19 pandemic

2021
Authors
Mijatović, Luka
Strižak, Nevena

Antić, Slobodanka

Contributors
Jablan, Branka
Buha, Nataša

Kovačević, Milica

Conference object (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Aktuelna zdravstvena kriza značajno je izmenila procese nastave i učenja i bitno uticala na svakodnevno funkcionisanje studentske populacije. Brojna istraživanja ističu negativne efekte zatvaranja fakulteta i prelaska na onlajn nastavu na mentalno zdravlje studenata. Na uzorku od 233 studenta specijalne edukacije i rehabilitacije ispitan je doživljaj akademskog stresa, kao cilj ovog istraživanja. Primenjena je Skala opaženog akademskog stresa kojom se procenjuje doživljen stres u vezi sa akademskom samopercepcijom, fa- kultetskim obavezama i ispitima i akademskim očekivanjima. Poređenjem sko- rova na supskalama ovog instrumenta, uočeno je da studentima najznačajniji izvor stresa predstavljaju fakultetske obaveze i ispiti i brige u vezi sa uspe- hom u ovim obavezama. Osim toga, na osnovu odgovora na pojedinim tvrdnjama, zapaža se rizik od građenja negativne akademske samopercepcije što ukazuje na neophodnost prevencije u ovom domenu.
Current health crisis has a significant impact on everyday lives of university students, and affected the processes of teaching and learning. Numerous studies indicate that closing the faculties and switching to online teaching had a negative impact on student’s mental health. The experience of academic stress was examined on a sample of 233 students of special education and rehabilitation. The Perceived Academic Stress Scale was applied to assess perceived stress in relation to academic self-perception, faculty obligations and exams, and academic expectations. Comparing the scores on the subscales of this instrument suggests that the most significant source of stress for students are the university obligations, exams and worries related to achieving results in them.
In addition, based on the answers to certain items, the risk of building a negative academic self-perception is noticed and the necessity of prevention in this domain is pointed out.
Keywords:
akademski stres / akademska samopercepcija / COVID-19 / studenti / specijalna edukacija i rehabilitacija / academic stress / academic self-perception / students / special education and rehabilitationSource:
Zbornik radova - Nacionalni naučni skup "Specijalna edukacija i rehabilitacija u uslovima pandemije Covid 19", Beograd, Srbija, 23. decembar 2021. godine, 2021, 103-110Publisher:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - CONF AU - Mijatović, Luka AU - Strižak, Nevena AU - Antić, Slobodanka PY - 2021 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4074 AB - Aktuelna zdravstvena kriza značajno je izmenila procese nastave i učenja i bitno uticala na svakodnevno funkcionisanje studentske populacije. Brojna istraživanja ističu negativne efekte zatvaranja fakulteta i prelaska na onlajn nastavu na mentalno zdravlje studenata. Na uzorku od 233 studenta specijalne edukacije i rehabilitacije ispitan je doživljaj akademskog stresa, kao cilj ovog istraživanja. Primenjena je Skala opaženog akademskog stresa kojom se procenjuje doživljen stres u vezi sa akademskom samopercepcijom, fa- kultetskim obavezama i ispitima i akademskim očekivanjima. Poređenjem sko- rova na supskalama ovog instrumenta, uočeno je da studentima najznačajniji izvor stresa predstavljaju fakultetske obaveze i ispiti i brige u vezi sa uspe- hom u ovim obavezama. Osim toga, na osnovu odgovora na pojedinim tvrdnjama, zapaža se rizik od građenja negativne akademske samopercepcije što ukazuje na neophodnost prevencije u ovom domenu. AB - Current health crisis has a significant impact on everyday lives of university students, and affected the processes of teaching and learning. Numerous studies indicate that closing the faculties and switching to online teaching had a negative impact on student’s mental health. The experience of academic stress was examined on a sample of 233 students of special education and rehabilitation. The Perceived Academic Stress Scale was applied to assess perceived stress in relation to academic self-perception, faculty obligations and exams, and academic expectations. Comparing the scores on the subscales of this instrument suggests that the most significant source of stress for students are the university obligations, exams and worries related to achieving results in them. In addition, based on the answers to certain items, the risk of building a negative academic self-perception is noticed and the necessity of prevention in this domain is pointed out. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation C3 - Zbornik radova - Nacionalni naučni skup "Specijalna edukacija i rehabilitacija u uslovima pandemije Covid 19", Beograd, Srbija, 23. decembar 2021. godine T1 - Doživljaj akademskog stresa kod studenata specijalne edukacije i rehabilitacije tokom pandemije Kovid-19 T1 - Perception of academic stress among special education and rehabilitation students during Covid-19 pandemic EP - 110 SP - 103 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4074 ER -
@conference{ author = "Mijatović, Luka and Strižak, Nevena and Antić, Slobodanka", year = "2021", abstract = "Aktuelna zdravstvena kriza značajno je izmenila procese nastave i učenja i bitno uticala na svakodnevno funkcionisanje studentske populacije. Brojna istraživanja ističu negativne efekte zatvaranja fakulteta i prelaska na onlajn nastavu na mentalno zdravlje studenata. Na uzorku od 233 studenta specijalne edukacije i rehabilitacije ispitan je doživljaj akademskog stresa, kao cilj ovog istraživanja. Primenjena je Skala opaženog akademskog stresa kojom se procenjuje doživljen stres u vezi sa akademskom samopercepcijom, fa- kultetskim obavezama i ispitima i akademskim očekivanjima. Poređenjem sko- rova na supskalama ovog instrumenta, uočeno je da studentima najznačajniji izvor stresa predstavljaju fakultetske obaveze i ispiti i brige u vezi sa uspe- hom u ovim obavezama. Osim toga, na osnovu odgovora na pojedinim tvrdnjama, zapaža se rizik od građenja negativne akademske samopercepcije što ukazuje na neophodnost prevencije u ovom domenu., Current health crisis has a significant impact on everyday lives of university students, and affected the processes of teaching and learning. Numerous studies indicate that closing the faculties and switching to online teaching had a negative impact on student’s mental health. The experience of academic stress was examined on a sample of 233 students of special education and rehabilitation. The Perceived Academic Stress Scale was applied to assess perceived stress in relation to academic self-perception, faculty obligations and exams, and academic expectations. Comparing the scores on the subscales of this instrument suggests that the most significant source of stress for students are the university obligations, exams and worries related to achieving results in them. In addition, based on the answers to certain items, the risk of building a negative academic self-perception is noticed and the necessity of prevention in this domain is pointed out.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Zbornik radova - Nacionalni naučni skup "Specijalna edukacija i rehabilitacija u uslovima pandemije Covid 19", Beograd, Srbija, 23. decembar 2021. godine", title = "Doživljaj akademskog stresa kod studenata specijalne edukacije i rehabilitacije tokom pandemije Kovid-19, Perception of academic stress among special education and rehabilitation students during Covid-19 pandemic", pages = "110-103", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4074" }
Mijatović, L., Strižak, N.,& Antić, S.. (2021). Doživljaj akademskog stresa kod studenata specijalne edukacije i rehabilitacije tokom pandemije Kovid-19. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup "Specijalna edukacija i rehabilitacija u uslovima pandemije Covid 19", Beograd, Srbija, 23. decembar 2021. godine Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju / University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 103-110. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4074
Mijatović L, Strižak N, Antić S. Doživljaj akademskog stresa kod studenata specijalne edukacije i rehabilitacije tokom pandemije Kovid-19. in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup "Specijalna edukacija i rehabilitacija u uslovima pandemije Covid 19", Beograd, Srbija, 23. decembar 2021. godine. 2021;:103-110. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4074 .
Mijatović, Luka, Strižak, Nevena, Antić, Slobodanka, "Doživljaj akademskog stresa kod studenata specijalne edukacije i rehabilitacije tokom pandemije Kovid-19" in Zbornik radova - Nacionalni naučni skup "Specijalna edukacija i rehabilitacija u uslovima pandemije Covid 19", Beograd, Srbija, 23. decembar 2021. godine (2021):103-110, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4074 .