rFASPER - Репозиторијум Факултета за специјалну едукацију и рехабилитацију
Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед записа 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • Преглед записа
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • Преглед записа
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kvalitet prijateljstva kod dece mlađeg školskog uzrasta

Само за регистроване кориснике
2019
Аутори
Lukač, Jovana
Мастер/магистарски рад (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документу
Апстракт
Пријатељство има значајну улогу кроз цео живот, а представља један од најважнијих аспеката детињства. Квалитет пријатељства обухвата групу позитивних, али и негативних карактеристика које га дефинишу, с тим да веће присуство позитивних карактеристика означава виши квалитет пријатељства. Пријатељство има позитиван утицај на целокупан развој детета, а бројна истраживања говоре у прилог томе да доводе до промена у понашању, осећањима, личности и вештинама. Истраживачи су утврдили велики број димензија квалитета пријатељства, а у овом раду испитиваћемо решавање конфликата, емоционалну подршку, помагање, дељење и уважавање међу најбољим пријатељима. Циљ овог истраживања била је процена квалитета пријатељства код деце млађег школског узраста, као и утврђивање разлика у процени квалитета пријатељства између испитаника различитих социодемографских карактеристика. Узорком је обухваћено 106 деце типичне популације млађег школског узраста који похађају основну школу „Вук Караџић“ у Сурчину. Ис...питаници су попуњавали Упитник о квалитету пријатељства (Friendship Quality Questionaire- FQQ, Parker & Asher, 1993). Резултати су показали да постоје разлике у процени појединих димензија квалитета пријатељства код испитаника. Девојчице имају значајно више емоционалне подршке од најбољег пријатеља у односу на дечаке, док су старији испитаници и они који живе са већим бројем чланова породице лакше решавали конфликте са најбољим другом. Нисмо утврдили разлике у процени квалитета пријатељства између ученика у односу на школска постигнућа и у односу на број другова испитаника.

Friendship plays a significant role throughout life, and is one of the most important aspects of childhood. Friendship quality includes a group of positive as well as negative characteristics that define it, with a higher presence of positive characteristics signifying a higher quality of friendship. Friendship has a positive impact on the overall development of a child, and numerous studies suggest that it leads to changes in behavior, feelings, personality, and skills. Researchers have identified a large number of dimensions of friendship quality, and in this paper we will examine conflict resolution, emotional support, aiding, sharing and appreciation among best friends. The aim of this study was to assess the quality of friendship in young children, as well as to determine the difference in the quality of friendship between respondents of different sociodemographic characteristics. The sample included 106 children of the typical younger school age population attending Primary Sch...ool in Belgrade. Respondents completed the Friendship Quality Questionaire-FQQ, Parker & Asher, 1993. The results showed that there were differences in the assessment of individual dimensions of friendship quality among the respondents. Girls have significantly more emotional support from their best friend compared to boys, while older respondents and those who live with more family members find it easier to resolve conflicts with their best friend. We did not find differences in the quality of friendship between students in terms of school achievement and in the number of friends.

Кључне речи:
квалитет пријатељства / социодемографске карактеристике / деца млађег школског узраста / friendship quality / sociodemographic characteristics / schoolage children
Извор:
2019, 1-62
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4043
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4043
Колекције
  • Master radovi / Master`s thesis
Институција/група
rFASPER
TY  - THES
AU  - Lukač, Jovana
PY  - 2019
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4043
AB  - Пријатељство има значајну улогу кроз цео живот, а представља један од најважнијих аспеката детињства. Квалитет пријатељства обухвата групу позитивних, али и негативних карактеристика које га дефинишу, с тим да веће присуство позитивних карактеристика означава виши квалитет пријатељства.
Пријатељство има позитиван утицај на целокупан развој детета, а бројна истраживања говоре у прилог томе да доводе до промена у понашању, осећањима, личности и вештинама. Истраживачи су утврдили велики број димензија квалитета пријатељства, а у овом раду испитиваћемо решавање конфликата, емоционалну подршку, помагање, дељење и уважавање међу најбољим пријатељима.
Циљ овог истраживања била је процена квалитета пријатељства код деце млађег школског узраста, као и утврђивање разлика у процени квалитета пријатељства између испитаника различитих социодемографских карактеристика.
Узорком је обухваћено 106 деце типичне популације млађег школског узраста који похађају основну школу „Вук Караџић“ у Сурчину. Испитаници су попуњавали Упитник о квалитету пријатељства (Friendship Quality Questionaire- FQQ, Parker & Asher, 1993).
Резултати су показали да постоје разлике у процени појединих димензија квалитета пријатељства код испитаника. Девојчице имају значајно више емоционалне подршке од најбољег пријатеља у односу на дечаке, док су старији испитаници и они који живе са већим бројем чланова породице лакше решавали конфликте са најбољим другом. Нисмо утврдили разлике у процени квалитета пријатељства између ученика у односу на школска постигнућа и у односу на број другова испитаника.
AB  - Friendship plays a significant role throughout life, and is one of the most important aspects of childhood. Friendship quality includes a group of positive as well as negative characteristics that define it, with a higher presence of positive characteristics signifying a higher quality of friendship. Friendship has a positive impact on the overall development of a child, and numerous studies suggest that it leads to changes in behavior, feelings, personality, and skills. Researchers have identified a large number of dimensions of friendship quality, and in this paper we will examine conflict resolution, emotional support, aiding, sharing and appreciation among best friends.
The aim of this study was to assess the quality of friendship in young children, as well as to determine the difference in the quality of friendship between respondents of different sociodemographic characteristics.
The sample included 106 children of the typical younger school age population attending Primary School in Belgrade. Respondents completed the Friendship Quality Questionaire-FQQ, Parker & Asher, 1993.
The results showed that there were differences in the assessment of individual dimensions of friendship quality among the respondents. Girls have significantly more emotional support from their best friend compared to boys, while older respondents and those who live with more family members find it easier to resolve conflicts with their best friend. We did not find differences in the quality of friendship between students in terms of school achievement and in the number of friends.
T1  - Kvalitet prijateljstva kod dece mlađeg školskog uzrasta
EP  - 62
SP  - 1
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4043
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Lukač, Jovana",
year = "2019",
abstract = "Пријатељство има значајну улогу кроз цео живот, а представља један од најважнијих аспеката детињства. Квалитет пријатељства обухвата групу позитивних, али и негативних карактеристика које га дефинишу, с тим да веће присуство позитивних карактеристика означава виши квалитет пријатељства.
Пријатељство има позитиван утицај на целокупан развој детета, а бројна истраживања говоре у прилог томе да доводе до промена у понашању, осећањима, личности и вештинама. Истраживачи су утврдили велики број димензија квалитета пријатељства, а у овом раду испитиваћемо решавање конфликата, емоционалну подршку, помагање, дељење и уважавање међу најбољим пријатељима.
Циљ овог истраживања била је процена квалитета пријатељства код деце млађег школског узраста, као и утврђивање разлика у процени квалитета пријатељства између испитаника различитих социодемографских карактеристика.
Узорком је обухваћено 106 деце типичне популације млађег школског узраста који похађају основну школу „Вук Караџић“ у Сурчину. Испитаници су попуњавали Упитник о квалитету пријатељства (Friendship Quality Questionaire- FQQ, Parker & Asher, 1993).
Резултати су показали да постоје разлике у процени појединих димензија квалитета пријатељства код испитаника. Девојчице имају значајно више емоционалне подршке од најбољег пријатеља у односу на дечаке, док су старији испитаници и они који живе са већим бројем чланова породице лакше решавали конфликте са најбољим другом. Нисмо утврдили разлике у процени квалитета пријатељства између ученика у односу на школска постигнућа и у односу на број другова испитаника., Friendship plays a significant role throughout life, and is one of the most important aspects of childhood. Friendship quality includes a group of positive as well as negative characteristics that define it, with a higher presence of positive characteristics signifying a higher quality of friendship. Friendship has a positive impact on the overall development of a child, and numerous studies suggest that it leads to changes in behavior, feelings, personality, and skills. Researchers have identified a large number of dimensions of friendship quality, and in this paper we will examine conflict resolution, emotional support, aiding, sharing and appreciation among best friends.
The aim of this study was to assess the quality of friendship in young children, as well as to determine the difference in the quality of friendship between respondents of different sociodemographic characteristics.
The sample included 106 children of the typical younger school age population attending Primary School in Belgrade. Respondents completed the Friendship Quality Questionaire-FQQ, Parker & Asher, 1993.
The results showed that there were differences in the assessment of individual dimensions of friendship quality among the respondents. Girls have significantly more emotional support from their best friend compared to boys, while older respondents and those who live with more family members find it easier to resolve conflicts with their best friend. We did not find differences in the quality of friendship between students in terms of school achievement and in the number of friends.",
title = "Kvalitet prijateljstva kod dece mlađeg školskog uzrasta",
pages = "62-1",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4043"
}
Lukač, J.. (2019). Kvalitet prijateljstva kod dece mlađeg školskog uzrasta. , 1-62.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4043
Lukač J. Kvalitet prijateljstva kod dece mlađeg školskog uzrasta. 2019;:1-62.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4043 .
Lukač, Jovana, "Kvalitet prijateljstva kod dece mlađeg školskog uzrasta" (2019):1-62,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4043 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму rFASPER | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB
 

 

Комплетан репозиторијумГрупеАуториНасловиТемеОва институцијаАуториНасловиТеме

Статистика

Преглед статистика

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму rFASPER | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB