Приказ основних података о документу

dc.creatorGužvić, Milijana
dc.date.accessioned2021-12-18T12:20:32Z
dc.date.available2021-12-18T12:20:32Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4039
dc.description.abstractКреативност представља способност особe да пронађe нова решења, да сагледа проблеме из новог угла, да створи нове идеје. Она подразумева и слободно изражавање ученика, њихово усавршавање и оплемењивање индивидуалности. Подстицање креативности је важан задатак родитеља, школе и друштва, а само образовање и васпитање треба да пруже различите могућости да би их креативна деца искористила на најбољи начин. Циљ овог истраживања је утврдити разлике и специфичности односа кеативности и школског постигнућа код глуве и наглуве и деце типичног развоја. На основу дефинисаног основног циља истраживања, постављени су и посебни циљеви којима је потребно утврдити разлике у креативности глуве и наглуве деце и деце типичног развоја у односу на узраст, пол, интересовање деце, општи школски успех, као и успех из предмета: српски језик, математика и ликовно васпитање, и потребно је утврдити специфичности у креативности глуве и наглуве деце у односу на аудитивни статус. Истраживањем је обухваћено 72 ученика, 32 глува и наглува ученика из Основне школе за оштећене слухом – наглуве „ Стефан Дечански“ у Београду и 40 ученика типичног развоја из Основне школе „ Краљ Александар Карађорђевић“ из Мачванског Прњавора. Узорак су чинили ученици оба пола, узраста од 7 до 14 година. За истраживање је коришћен Урбан-Јеленов тест за креативно мишљење које се мери цртањем(Test for Creative Thinking-Drawing Production - TCT-DP). Анализом података добијено је да постоје разлике у односу креативности и школског постигнућа између глуве и наглуве и деце типичног развоја у односу на узраст, успех из ликовног васпитања, успех из математике и интересовања ученика.sr
dc.description.abstractCreativity is the ability of a person to find new solutions, to look at problems from a new angle, to create new ideas. It also involves the free expression of students, their improvement and the improvement of individuality. Encouraging creativity is an important task for parents, school and society, education and education alone should provide different opportunities for them to use them creatively in the best way possible. The aim of the research is to determine the differences and specifics of the raltionships between creativity and school achievement for deaf and hard of hearing and children of typical development. Based on the defined primary goal of the research, special goals have been set to determine the differences in the creativity of deaf and hard of hearing children and children of typical development in relation to age, gender, interests of children, general school success and the success in the subjects like : serbian language, mathematics and art education, and it is necessary to determine the specifics in the creativity of deaf and hard of hearing children in relation to the auditory status. The study included 72 students, 32 deaf and hard of hearing students from the Elementary School for deaf children „Stefan Dečanski“ in Belgrade and 40 students of typical development from Elementary School „Kralj Aleksandar Karađorđević“ from Mačvanski Prnjavor. The sample was made by students of both gender, ages 7 to 14. For the research Test for Creativity Thinking- Drawing Production (TCT-DP) have been used for data gathering. Data analysis has revealed that there are diffrences in the relation between creativity and school achievement between deaf and hard of hearing children and children of typical development in relation to age, success in art education, success in mathematics and students interests.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.subjectкреативностsr
dc.subjectглува и наглува деца и деца типичног развојаsr
dc.subjectшколско постигнућеsr
dc.subjectcreativitysr
dc.subjectdeaf and hard of hearing childrensr
dc.subjectchildren of typical developmentsr
dc.subjectschool achievemntsr
dc.titleOdnos kreativnosti i školskog postignuća gluve i nagluve i dece tipičnog razvojasr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage97
dc.citation.spage1
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4039
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу