Participacija učenika sa smetnjama u razvoju srednjoškolskog uzrasta u aktivnostima slobodnog vremena
Abstract
Слободно време је време које је проведено изван посла, рада или учења и време које искључује обављање свакодневних активности као што су исхрана и спавање.
Слободно време није само супротност раду и плаћеном послу, већ је то време које пружа задовољство и даје смисао животу човека.
Циљ овог истраживања је испитивање партиципације ученика са сметњама у развоју средњошколског узраста у активностима слободног времена. Поред тога циљ је био утврдити врсте и број активности у којима ученици са сметњама у развоју средњошколског узраста учествују за време свог слободног времена и колико времена проводе при извођењу активности. Узорак истраживања чини 80 ученика прве и друге године средњих школаи то 50 ученика гимназије „20. Октобар“ из Бачке Паланке и 30 ученика школеза основно и средње образовање „Милан Петровић“ у Новом Саду.
Формиран је упитник који се састоји од 23 питања затвореног типа, а испитује партиципацију ученика са сметњама у развоју средњошколског узраста у активностима слоб...одног времена.
Резултати су показали да ученици са сметњама у развоју учествују у мањем броју активности слободног времена у односу на вршњаке без сметњи у развоју. Наши резултати указују и на то да ученици са сметњама у развоју проводе мање времена у активностима слободног времена у односу на вршњаке без сметњи у развоју, као и да пол испитаника утиче на партиципацију у врсти активностима слободног времена.
Leisure time is time spent outside work or learning and time that excludes daily activities such as eating and sleeping. Leisure is not only the opposite of work and paid work, it is a time that gives pleasure and gives meaning to a person's life.
Тhe goal of this research is examinationof high school students with disabilities participation in the leisure activities. In addition, we have determined the types and number of activities in which students with disabilities participate during their leisure time and how much time they spend in performing activities. The research sample consists of 80 students of the first and second year of high school, and that 50 students of the Gymnasium "20.
Oktobar" from Backa Palanka and 30 students of the primary and secondary school "Milan Petrovic" from Novi Sad. A questionnaire was formed and consisting of 23 closed-ended questions and examine the participation of high school students with disabilities in leisure activities.
Our results indicat...ethat students with disabilities participate in fewer leisure activities compared to peers without disabilities. Our results also indicate that children with disabilities spend less time in leisure activities compared to peers without disabilities, and that gender of respondents influences on participation inthe type of leisure activities.
Keywords:
партиципација / ученици са сметњама у развоју / слободно време / средњошко / participation / students with disabilities / leisure time / high school studentSource:
2019, 1-59Collections
Institution/Community
rFASPERTY - THES AU - Petković, Tanja PY - 2019 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4038 AB - Слободно време је време које је проведено изван посла, рада или учења и време које искључује обављање свакодневних активности као што су исхрана и спавање. Слободно време није само супротност раду и плаћеном послу, већ је то време које пружа задовољство и даје смисао животу човека. Циљ овог истраживања је испитивање партиципације ученика са сметњама у развоју средњошколског узраста у активностима слободног времена. Поред тога циљ је био утврдити врсте и број активности у којима ученици са сметњама у развоју средњошколског узраста учествују за време свог слободног времена и колико времена проводе при извођењу активности. Узорак истраживања чини 80 ученика прве и друге године средњих школаи то 50 ученика гимназије „20. Октобар“ из Бачке Паланке и 30 ученика школеза основно и средње образовање „Милан Петровић“ у Новом Саду. Формиран је упитник који се састоји од 23 питања затвореног типа, а испитује партиципацију ученика са сметњама у развоју средњошколског узраста у активностима слободног времена. Резултати су показали да ученици са сметњама у развоју учествују у мањем броју активности слободног времена у односу на вршњаке без сметњи у развоју. Наши резултати указују и на то да ученици са сметњама у развоју проводе мање времена у активностима слободног времена у односу на вршњаке без сметњи у развоју, као и да пол испитаника утиче на партиципацију у врсти активностима слободног времена. AB - Leisure time is time spent outside work or learning and time that excludes daily activities such as eating and sleeping. Leisure is not only the opposite of work and paid work, it is a time that gives pleasure and gives meaning to a person's life. Тhe goal of this research is examinationof high school students with disabilities participation in the leisure activities. In addition, we have determined the types and number of activities in which students with disabilities participate during their leisure time and how much time they spend in performing activities. The research sample consists of 80 students of the first and second year of high school, and that 50 students of the Gymnasium "20. Oktobar" from Backa Palanka and 30 students of the primary and secondary school "Milan Petrovic" from Novi Sad. A questionnaire was formed and consisting of 23 closed-ended questions and examine the participation of high school students with disabilities in leisure activities. Our results indicatethat students with disabilities participate in fewer leisure activities compared to peers without disabilities. Our results also indicate that children with disabilities spend less time in leisure activities compared to peers without disabilities, and that gender of respondents influences on participation inthe type of leisure activities. T1 - Participacija učenika sa smetnjama u razvoju srednjoškolskog uzrasta u aktivnostima slobodnog vremena EP - 59 SP - 1 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4038 ER -
@mastersthesis{ author = "Petković, Tanja", year = "2019", abstract = "Слободно време је време које је проведено изван посла, рада или учења и време које искључује обављање свакодневних активности као што су исхрана и спавање. Слободно време није само супротност раду и плаћеном послу, већ је то време које пружа задовољство и даје смисао животу човека. Циљ овог истраживања је испитивање партиципације ученика са сметњама у развоју средњошколског узраста у активностима слободног времена. Поред тога циљ је био утврдити врсте и број активности у којима ученици са сметњама у развоју средњошколског узраста учествују за време свог слободног времена и колико времена проводе при извођењу активности. Узорак истраживања чини 80 ученика прве и друге године средњих школаи то 50 ученика гимназије „20. Октобар“ из Бачке Паланке и 30 ученика школеза основно и средње образовање „Милан Петровић“ у Новом Саду. Формиран је упитник који се састоји од 23 питања затвореног типа, а испитује партиципацију ученика са сметњама у развоју средњошколског узраста у активностима слободног времена. Резултати су показали да ученици са сметњама у развоју учествују у мањем броју активности слободног времена у односу на вршњаке без сметњи у развоју. Наши резултати указују и на то да ученици са сметњама у развоју проводе мање времена у активностима слободног времена у односу на вршњаке без сметњи у развоју, као и да пол испитаника утиче на партиципацију у врсти активностима слободног времена., Leisure time is time spent outside work or learning and time that excludes daily activities such as eating and sleeping. Leisure is not only the opposite of work and paid work, it is a time that gives pleasure and gives meaning to a person's life. Тhe goal of this research is examinationof high school students with disabilities participation in the leisure activities. In addition, we have determined the types and number of activities in which students with disabilities participate during their leisure time and how much time they spend in performing activities. The research sample consists of 80 students of the first and second year of high school, and that 50 students of the Gymnasium "20. Oktobar" from Backa Palanka and 30 students of the primary and secondary school "Milan Petrovic" from Novi Sad. A questionnaire was formed and consisting of 23 closed-ended questions and examine the participation of high school students with disabilities in leisure activities. Our results indicatethat students with disabilities participate in fewer leisure activities compared to peers without disabilities. Our results also indicate that children with disabilities spend less time in leisure activities compared to peers without disabilities, and that gender of respondents influences on participation inthe type of leisure activities.", title = "Participacija učenika sa smetnjama u razvoju srednjoškolskog uzrasta u aktivnostima slobodnog vremena", pages = "59-1", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4038" }
Petković, T.. (2019). Participacija učenika sa smetnjama u razvoju srednjoškolskog uzrasta u aktivnostima slobodnog vremena. , 1-59. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4038
Petković T. Participacija učenika sa smetnjama u razvoju srednjoškolskog uzrasta u aktivnostima slobodnog vremena. 2019;:1-59. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4038 .
Petković, Tanja, "Participacija učenika sa smetnjama u razvoju srednjoškolskog uzrasta u aktivnostima slobodnog vremena" (2019):1-59, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4038 .