Приказ основних података о документу

dc.creatorAleksić, Tijana
dc.date.accessioned2021-12-16T11:54:32Z
dc.date.available2021-12-16T11:54:32Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4036
dc.description.abstractКако је писање једна од најзаступљенијих активности у школском раду, сигурно је да се ученици који имају потешкоће у овој области сусрећу са бројним проблемима и да перципирају школу, наставу и оцењивање, другачије од њихових вршњака који немају потешкоће у писању. Циљ овог истраживање је утврдити карактеристике става према школи, настави и оцењивању ученика са тешкоћама у писању у односу на ученике типичног развоја. Узорак је чинило 222 ученика. Узорак је приликом обраде података, био груписан према полу, разреду који ученик похађа и присуству/одсуству тешкоће у писању. Истраживање је реализовано техником анкетирања. За прикупљање потребних података коршћен је Упитник који у уводном делу садржao пет питања, која се односе на основне податке о ученику (датум рођења, пол, назив школе, разред и одељење, успех). Основни део упитника садржао је 16 питања која су се односила на организацију наставе и оцењивања. У истраживању је утврђено да око половине испитаних ученика (51,8%) има присутне тешкоће у писању и да су тешкоће у писању чешће код дечака у односу на девојчице. Ученици који имају тешкоће у писању имају мање позитиван однос према школи у односу на ученике без тешкоћа. Истраживање је показало да су девојчице имале бољи однос према школи, наставном плану и програму као и према оцењивању од дечака. Однос према школи и став према наставном плану и програму се не разликују код ученика другог, трећег и четвртог разреда. Добијена је разлика у ставу према оцењивању у односу на разред и накнадним LSD тестом је утврђено да је разлика значајна само између ученика трећег и четвртог разреда. Ученици четвртог разреда имају негативнији, односно мање позитиван став према оцењивању у односу на ученике трећег разреда. Ученици другог разреда се у погледу става према оцењивању не разликују од ученика трећег и четвртог разреда.sr
dc.description.abstractAs writing is one of the most prevalent activities in school work, it is certainly that students who have difficulties in this area to encounter numerous problems and to perceive school, teaching and assessment, differently from their peers who have no difficulty in writing. The aim of this research is to determine the characteristics of attitudes toward school, teaching and assessment of students with disabilities in relation to students of typical development. The sample consisted of 222 students. The sample, when processing the data, was grouped according to the gender of the student, the class the student attends and difficulties in writting. The survey was realized by a survey technique. A questionnaire was used to collect the necessary information, which in the introductory part contained five questions relating to basic information about the student (date of birth; gender; school name; class and department; success). The main part of the questionnaire contained 16 questions related to the organization of teaching and assessment. The study found that about half of the students who had surveyed (51.8%) had present difficulties in writing and that difficulties in writing were more common in boys than in girls. Students who have difficulty in writing have a less positive attitude towards school than students without difficulty. The study found that girls had a better attitude toward school, curriculum and grades than boys. Attitudes toward school and attitude toward curriculum do not differ among second - grade, third - grade, and fourth - grade students. A difference in attitude toward grade was obtained and a subsequent LSD test found that the difference was significant only between third and fourth grade students. Fourth grade students have a more negative or less positive attitude towards grading compared to third grade students. Second - grade students are no different from third-grade and fourth - grade students in terms of attitude.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.subjectставsr
dc.subjectнумеричко оцењивањеsr
dc.subjectученициsr
dc.subjectшколаsr
dc.subjectнаставни план и програмsr
dc.subjectattitudesr
dc.subjectnumerical assessmentsr
dc.subjectstudentssr
dc.subjectschoolsr
dc.subjectcurriculumsr
dc.titleAnaliza stava učenika sa teškoćama u pisanju prema školi, nastavi i ocenjivanjusr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage59
dc.citation.spage1
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4036
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу