Приказ основних података о документу

dc.creatorStanković, Nikola
dc.date.accessioned2021-12-15T14:03:25Z
dc.date.available2021-12-15T14:03:25Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4034
dc.description.abstractОсновни циљ овог истраживања је процена утицаја развојних сметњи на визуомоторне способности деце са развојним поремећајима основношколског узраста. Истраживање је обављено у Специјалној школи са домом ученика ,,Бубањ“ у Нишу. Узорком је било обухваћено 117 деце са сметњама у развоју узраста 7-16 година, оба пола. За потребе истраживања коришћени су тест за процену нивоа визуелне пажње и тест за процену визуомоторне координације преузети из Протокола за процену едукативних потенцијала деце са сметњама у развоју. Резултати су показали да деца са развојним сметњама имају различит ниво развијености визуелне пажње и визуомоторне координације и да ове способности нису повезанe са полом и календарским узрастом. Врста сметње је значајан фактор који утиче на ниво развоја визуелне пажње и визуомоторне координације. Резултати су показали да ученици са оштећењем слуха имају боље развијене способности пажње и координације у односу на ученике са первазивним поремећајем, вишеструком ометеношћу и дисхармоничним развојем, што представља очекиван налаз и у складу је са разликама клиничких слика ових сметњи.sr
dc.description.abstractThe fundamental goal of this research was tо assess the impact of developmental disabilities on visuomotor abilities of children with developmental disorders of primary school age. The research was conducted at the school for children with special needs “Bubanj” in Niš. The sample included 117 children with developmental disabilities aged 7-16 years, both sexes. For the purposes of the study were used a visual attention level assessment test and a visual motor coordination assessment test, taken from the Protocol for the assessment of the educatioanal potential of children with developmental disabilities. The results showed that children with developmental disabilities have different levels of visual attention and visual motor coordination and this abilities are not related to gender and calendar age. The type of disability is a significant factor affecting the level of visual attention development and visual motor coordination. The results showed that students with hearing impairment have better developed attention and coordination abilities than students with pervasive disorder, multiple disabilities and disharmonic development, which is an expected finding and is consistent with the clinical picture differences of these disorders.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.subjectдеца са сметњама у развојуsr
dc.subjectвизуомоторна координацијаsr
dc.subjectвизуелна пажњаsr
dc.subjectchildren with developmental disabilitiessr
dc.subjectvisual-motor coordinationsr
dc.subjectvisual attentionsr
dc.titleUticaj razvojnih smetnji na vizuomotorne sposobnosti učenika osnovnoškolskog uzrastasr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage50
dc.citation.spage1
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4034
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу