rFASPER - Репозиторијум Факултета за специјалну едукацију и рехабилитацију
Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Српски (ћирилица) 
    • Енглески
    • Српски (ћирилица)
    • Српски (латиница)
  • Пријава
Преглед записа 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • Преглед записа
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • Преглед записа
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Fonološka svesnost dece sa razvojnom disfazijom i disleksijom

Phonological awareness of children with developmental dyphasia and dyslexia

Само за регистроване кориснике
2020
Аутори
Kantar, Sunčica
Мастер/магистарски рад (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документу
Апстракт
Фонолошка свесност се одређује као способност опажања, анализе, синтезе и генерисања лексичких и сублексичких јединица језика. Према Голубовић С., која је и дефинисала (2003, 2006, 2007, 2012, 2016, 2017) елементи фонолошке свесности су: аудиторна перцепција, аудиторна диференцијација, аудиторна анализа, аудитона синтеза, аудиторно комбиновање, аудиторна меморија, правилна и континуална аудиторна класификација, аудиторни облик или аудиторно препознавање речи, формирање рима, алитерација и интонација или акценат. Код деце без сметњи у учењу ови елементи су нормално развијени. Међутим, код дислексије и развојне дисфазије утврђени су дефицити у развоју ових елемената, на шта указују бројна истраживања. Сама способност читања се заснива на способности препознавања графема, као и на унутрашњем говору којим се остварује симболичка конверзија графема у фонеме. Развојна дисфазија је поремећај развоја експресивног и рецептивног говора, са специфичним патолошким обрасцима испољавања, дисторзијом... и супституцијом фонема и речи које добијају облик парафазичких продукција, које се не јављају ни у једном стадијуму нормалног језичког развоја, а које се задржавају веома дуго, док је социјални развој ове деце релативно нормалан, без интелектуалне ометености, аутизма, неразвијености слуха и других поремећаја (Голубовић, 2003, 2006, 2007, 2012, 2016, 2017). Налази бројних истраживања показују дефицит у развоју елемената фонолошке свесности код деце са развојном дисфазијом и дислексијом у поређењу са децом типичног развоја.

Phonological awareness is defined as the ability to perceive, analyze, synthesize, and generate lexical and sublexical units of language. Its components are: auditory perception, auditory differentiation, auditory analysis, auditory synthesis, auditory combination, auditory memory, etc. In children without learning disabilities, these elements are largely preserved. However, in dyslexia and developmental dysphasia, these elements are in deficit. The ability to read itself is based on the ability to recognize graphemes, as well as on internal speech which achieves the symbolic conversion of graphemes into phonemes. Developmental dysphasia is a disorder of expressive and receptive speech development, with specific patterns of expression. The findings increasingly show that phonological awareness in both disorders is deficient compared to the typical group of children.
Кључне речи:
фонолошка свесност / дислексија / развојна дисфазија / читање / phonological awareness / dyslexia / developmental dysphasia / reading / deficit
Извор:
2020, 1-70
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4021
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4021
Колекције
  • Master radovi / Master`s thesis
Институција/група
rFASPER
TY  - THES
AU  - Kantar, Sunčica
PY  - 2020
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4021
AB  - Фонолошка свесност се одређује као способност опажања, анализе, синтезе и генерисања лексичких и сублексичких јединица језика. Према Голубовић С., која је и дефинисала (2003, 2006, 2007, 2012, 2016, 2017) елементи фонолошке свесности су: аудиторна перцепција, аудиторна диференцијација, аудиторна анализа, аудитона синтеза, аудиторно комбиновање, аудиторна меморија, правилна и континуална аудиторна класификација, аудиторни облик или аудиторно препознавање речи, формирање рима, алитерација и интонација или акценат. Код деце без сметњи у учењу ови елементи су нормално развијени. Међутим, код дислексије и развојне дисфазије утврђени су дефицити у развоју ових елемената, на шта указују бројна истраживања. Сама способност читања се заснива на способности препознавања графема, као и на унутрашњем говору којим се остварује симболичка конверзија графема у фонеме. Развојна дисфазија је поремећај развоја експресивног и рецептивног говора, са специфичним патолошким обрасцима испољавања, дисторзијом и супституцијом фонема и речи које добијају облик парафазичких продукција, које се не јављају ни у једном стадијуму нормалног језичког развоја, а које се задржавају веома дуго, док је социјални развој ове деце релативно нормалан, без интелектуалне ометености, аутизма, неразвијености слуха и других поремећаја (Голубовић, 2003, 2006, 2007, 2012, 2016, 2017). Налази бројних истраживања показују дефицит у развоју елемената фонолошке свесности код деце са развојном дисфазијом и дислексијом у поређењу са децом типичног развоја.
AB  - Phonological awareness is defined as the ability to perceive, analyze, synthesize, and generate lexical and sublexical units of language. Its components are: auditory perception, auditory differentiation, auditory analysis, auditory synthesis, auditory combination, auditory memory, etc. In children without learning disabilities, these elements are largely preserved. However, in dyslexia and developmental dysphasia, these elements are in deficit. The ability to read itself is based on the ability to recognize graphemes, as well as on internal speech which achieves the symbolic conversion of graphemes into phonemes. Developmental dysphasia is a disorder of expressive and receptive speech development, with specific patterns of expression. The findings increasingly show that phonological awareness in both disorders is deficient compared to the typical group of children.
T1  - Fonološka svesnost dece sa razvojnom disfazijom i disleksijom
T1  - Phonological awareness of children with developmental dyphasia and dyslexia
EP  - 70
SP  - 1
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4021
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Kantar, Sunčica",
year = "2020",
abstract = "Фонолошка свесност се одређује као способност опажања, анализе, синтезе и генерисања лексичких и сублексичких јединица језика. Према Голубовић С., која је и дефинисала (2003, 2006, 2007, 2012, 2016, 2017) елементи фонолошке свесности су: аудиторна перцепција, аудиторна диференцијација, аудиторна анализа, аудитона синтеза, аудиторно комбиновање, аудиторна меморија, правилна и континуална аудиторна класификација, аудиторни облик или аудиторно препознавање речи, формирање рима, алитерација и интонација или акценат. Код деце без сметњи у учењу ови елементи су нормално развијени. Међутим, код дислексије и развојне дисфазије утврђени су дефицити у развоју ових елемената, на шта указују бројна истраживања. Сама способност читања се заснива на способности препознавања графема, као и на унутрашњем говору којим се остварује симболичка конверзија графема у фонеме. Развојна дисфазија је поремећај развоја експресивног и рецептивног говора, са специфичним патолошким обрасцима испољавања, дисторзијом и супституцијом фонема и речи које добијају облик парафазичких продукција, које се не јављају ни у једном стадијуму нормалног језичког развоја, а које се задржавају веома дуго, док је социјални развој ове деце релативно нормалан, без интелектуалне ометености, аутизма, неразвијености слуха и других поремећаја (Голубовић, 2003, 2006, 2007, 2012, 2016, 2017). Налази бројних истраживања показују дефицит у развоју елемената фонолошке свесности код деце са развојном дисфазијом и дислексијом у поређењу са децом типичног развоја., Phonological awareness is defined as the ability to perceive, analyze, synthesize, and generate lexical and sublexical units of language. Its components are: auditory perception, auditory differentiation, auditory analysis, auditory synthesis, auditory combination, auditory memory, etc. In children without learning disabilities, these elements are largely preserved. However, in dyslexia and developmental dysphasia, these elements are in deficit. The ability to read itself is based on the ability to recognize graphemes, as well as on internal speech which achieves the symbolic conversion of graphemes into phonemes. Developmental dysphasia is a disorder of expressive and receptive speech development, with specific patterns of expression. The findings increasingly show that phonological awareness in both disorders is deficient compared to the typical group of children.",
title = "Fonološka svesnost dece sa razvojnom disfazijom i disleksijom, Phonological awareness of children with developmental dyphasia and dyslexia",
pages = "70-1",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4021"
}
Kantar, S.. (2020). Fonološka svesnost dece sa razvojnom disfazijom i disleksijom. , 1-70.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4021
Kantar S. Fonološka svesnost dece sa razvojnom disfazijom i disleksijom. 2020;:1-70.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4021 .
Kantar, Sunčica, "Fonološka svesnost dece sa razvojnom disfazijom i disleksijom" (2020):1-70,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4021 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму rFASPER | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB
 

 

Комплетан репозиторијумГрупеАуториНасловиТемеОва институцијаАуториНасловиТеме

Статистика

Преглед статистика

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
О репозиторијуму rFASPER | Пошаљите запажања

OpenAIRERCUB