Приказ основних података о документу

dc.creatorVilotić, Dragana
dc.date.accessioned2021-12-14T12:29:07Z
dc.date.available2021-12-14T12:29:07Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4004
dc.description.abstractПажња као базична психичка функција потребна је за већи део онога што радимо у свакодневном животу (Lauth, Schlottke & Naumann, 2008). Сметње у домену визуелне пажње могу да отежавају усвајање и извођење сложених активности свакодневног живота првенствено због тешкоћа обраде информација или усмеравања пажње на релевантне аспекте надражаја (Буха и Глигоровић, 2012). Присуство поремећаја у понашању негативно утиче на готово све аспекте психосоцијалног функционисања, функционисање међу вршњацима и социјално функционисање (Žunić -Pavlović, 2011). Циљ овог истраживања био је да утврди квалитет селективности пажње и појавност проблема у понашању код ученика редовних школа који се образују према редовном, прилагођеном и измењеном програму, као и повезаност наведених особености међу групама. Узорак истраживања чинило је 34 испитаника (20 испитаника који се образује по редовном програму, 9 по прилагођеном програму и 5 по измењеном програму), од другог до четврог разреда. Узорком су обухваћени испитаници оба пола, 16 испитаника мушког пола и 18 испитаника женског пола. Коришћена су два инструмента. За процену селективности пажње коришћен је део Протокола за процену когнитивних способности (задатак поништавања стимулуса мачке). Други коришћен инструмент је Скала за процену проблема понашања- (Disruptive Behavior Disorders Rating Scale (DBDRS). Резултати нашег истаживања показују да су ученици који се образују по редовном школском програму имали боље резултате на тесту селективности пажње од ученика који се образују по прилагођеном и измењеном програму, док између ученика који се образују по прилагођеном и измењеном не постоји стратистички значајна разлика. Резултати процене проблема у понашању показују да су ученици који се образују по редовном школском програму имали највише симптома на супскали за процену инпулсивности, док су друге две групе ученика биле изједначене по броју симптома и имале су највише симптома на супскали за процену пажње. Није потрврђена статистички значајна разлика између дечака и девојцица у оба инструмента. Закључак нашег истраживања је да су ученици који се образују по редовном програму имали боље резултате од ученика по прилагођеном и измењеном програму у оба инструмента, као и да између селективности пажње и поремећаја пажње постоји негативна корелација. То значи да веће присуство проблема пажње код испитаника узрокује лошији квалитет селективности пажње.sr
dc.description.abstractAttention as a basic mental function is needed for most of what we do in everyday life (Lauth, Schlottke & Naumann, 2008). Disorders in the field of visual attention can make it difficult to adopt and perform complex activities of everyday life, primarily due to difficulties in processing information or directing attention to relevant aspects of stimuli (Буха и Глигоровић, 2012). The presence of behavioral disorders negatively affects almost all aspects of psychosocial functioning, peer functioning, and social functioning (Žunić -Pavlović, 2011). The aim of this study was to determine the quality of attention selectivity and the occurrence of behavioral problems in regular school students who are educated according to the regular, adjusted and changed program, as well as the connection of these characteristics between groups. The research sample consisted of 34 respondents (20 respondents who are educated according to the regular program, 9 according to the adapted program and 5 according to the modified program), from the second to the fourth grade. The sample included subjects of both sexes, 16 male subjects and 18 female subjects. Two instruments were used. A part of the Protocol for the assessment of cognitive abilities (the task of canceling a cat's stimulus) was used to assess the selectivity of attention. Another instrument used is the Behavior Assessment Scale - (Disruptive Behavior Disorders Rating Scale (DBDRS). The results of our research show that students who are educated according to the regular school program had better results on the attention selectivity test than students who are educated according to the adjusted and changed program, while there is no stratistically significant difference between students who are educated according to the adjusted and changed one. The results of the assessment of behavioral problems show that students who are educated according to the regular school program had the most symptoms on the subscale for assessing impulsivity, while the other two groups of students were equal in the number of symptoms and had the most symptoms on the attention assessment subscale. There was no statistically significant difference between boys and girls in both instruments. The conclusion of our research is that students who are educated according to the regular program had better results than students who were educated according to the adjusted and changed program in both instruments, as well as that there is a negative correlation between attention selectivity and attention disorders. This means that the higher presence of attention problems in respondents causes a poorer quality of attention selectivity.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.subjectпажњаsr
dc.subjectпоремећај у понашањуsr
dc.subjectученици који се образују по редовном, прилагођеном и измењеном програмуsr
dc.subjectattentionsr
dc.subjectbehavioral disordersr
dc.subjectstudents who are educated according to a regular, adjusted and changed programsr
dc.titleSelektivnost pažnje i problemi u ponašanju kod učenika mlađeg osnovnoškolskog uzrastasr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage57
dc.citation.spage1
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4004
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу