Приказ основних података о документу

dc.creatorMilojević, Jovana
dc.date.accessioned2021-12-14T12:23:07Z
dc.date.available2021-12-14T12:23:07Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3996
dc.description.abstractАсистивне технологије обухватају средства и уређаје који се користе како би деца са сметњама у развоју и одрасли са инвалидитетом могли на лакши начин да изврше одређене задатке или жељене активности. Ови уређаји се крећу од нискотехнолошких до високотехнолошких уређаја и могу се користити у различитим областима живота. Једна од тих области је учење и школовање деце са сметњама у развоју, а важну улогу у овој области има наставничко знање о уређајима асистивне технологије и начинима њихове примене. Циљ овог рада био је испитати компетенције наставника и дефектолога за примену асистивних технологија у раду са децом са сметњама у развоју. Узорак је чинило 33 наставника и дефектолога Школе за основно и средње образовање „Антон Скала“ у Старој Пазови. За потребе истраживања коришћен је Упитник о знању наставника и употреби асистивних технологија. Резултати истраживања показали су да дефектолози у односу на наставнике више примењују асистивне технологије у свом раду, имају већу жељу за усавршавањем у овој области и имају позитивније ставове о употреби асистивних технологија.sr
dc.description.abstractAssistive technologies include tools and devices that are used to help children and adults with disabilities to easily complete specific tasks or desired activities. These devices range from low- tech to high-tech devices and can be used in different areas of life. One of these areas is the learning and education of children with disabilities, and teachers' knowledge of assistive technology devices and ways of their application is an important role in this area. The goal was to examine the competences of teachers and special teachers in the application of assistive technologies in the work with children with disabilities. The sample consisted of 33 teachers and defectologists at the Anton Skala Elementary and Secondary School in Stara Pazova. The questionnaire on teacher knowledge and use of assistive technologies was used for research purposes. The results of the research showed that special teachers, more than teachers, use assistive technologies more in their work, have a greater desire for improvement in this field and have a more positive attitude about the use of assistive technologies.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.subjectасистивна технологијаsr
dc.subjectученици са сметњама у развојуsr
dc.subjectдефектолозиsr
dc.subjectнаставнициsr
dc.subjectassistive technologysr
dc.subjectstudents with disabilitiessr
dc.subjectspecial teacherssr
dc.subjectteacherssr
dc.titleKompetencije nastavnika u primeni asistivne tehnologijesr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage50
dc.citation.spage1
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3996
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу