rFASPER - Repozitorijum Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Srpski (latinica) 
    • Engleski
    • Srpski (ćirilica)
    • Srpski (latinica)
  • Prijava
Pregled zapisa 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • Pregled zapisa
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • Pregled zapisa
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Percepcija nastavnika o primeni informaciono- komunikacionih tehnologija u nastavnom procesu

Samo za registrovane korisnike
2020
Autori
Nikolić, Sanja
Master/Magistarski rad (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentu
Apstrakt
Пут до бољег образовања води преко заинтересованих, обучених и мотивисаних наставника. У последњих неколико деценија наша земља улаже много у интеграцију информационо-комуникационе технологије (ИКТ) у образовно-васпитни процес, укључујући и организацију обучавања наставног кадра у школама. Међутим, мало се зна о перцепцији наставника о примени ИКТ у наставном процесу код нас. Ова студија има за циљ да утврди перцепцију наставника о примени ИКТ у раду са децом са сметњама у развоју, узимајући у обзир и однос са одређеним социодемографским карактеристикама. За процену перцепције наставника о примени ИКТ-а у наставном процесу са децом са сметњама у развоју коришћена је Скала перцепције наставника према ИКТ-а у наставном процесу (Perceptions towards ICTs in teaching-learning process scale; Baş, Kubiatko, & Sünbül, 2016) која се састоји од 25 ајтема. Скала је подељена на три субскале: субскала Ставови (Attitude scale – АТТ), субскала Применљивост (Usage scale – US) и субскала Уверења (Bel...ief – BEL). Узорком је обухваћено 52 запошљена Школе за децу са сметњама у развоју "11.Октобар" у Лесковцу, уједначен по полу и старости испитаника. Анализом резултата је утврђено да наставници имају позитивну перцепцију и уверења према употреби ИКТ у наставном процесу, али сама имплементација није на задовољавајућем нивоу, јер је јако мали број наставника користи у раду. Разлике у прецепцији према употреби ИКТ у односу на социодемографске карактеристике не постоје. У раду су детаљније представљени резултати истраживања, као и ограничења, а дате су и препоруке будућим истраживачима.

The way to better education leads through interested, trained and motivated teachers. In the last few decades, our country has invested a lot in the integration of information and communication technology (ICT) in the educational process, including the organization of training teachers in schools. However, little is known about the perception of teachers about the application of ICT in the teaching process in our country. This research has got the objective to determine teachers' perceptions of the use of ICT in working with children with disabilities, taking into consideration the relationship with certain sociodemographic characteristics. For assessment of teachers' perceptions of the use of ICT in the teaching process with children with disabilities, the Teachers' Perception Scale towards ICT in the teaching process was used (Baş, Kubiatko, & Sünbül, 2016). consisting of 25 items. The scale is divided into three subscales: the Attitude (ATT) subscale, the Usage (US) subscale and th...e Belief (BEL) subscale. The sample included 52 employees of the School for Children with Developmental Disabilities "October 11th" in Leskovac, equal in gender and age of the respondents. The analysis of the results has showed that teachers have a positive perception and beliefs towards the use of ICT in the teaching process, but the implementation itself is not at a satisfactory level, because a very small number of teachers use it in their work. There are no differences in perception towards the use of ICT related to sociodemographic characteristics. This paper presents the results of the research in more details, as well as the limitations, and gives recommendations to future researchers.

Ključne reči:
ИКТ / перцепција наставника о примени ИКТ у наставном процесу / ICT / teachers' perception of the application of ICT in the teaching process
Izvor:
2020, 1-39
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3994
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3994
Kolekcije
  • Master radovi / Master`s thesis
Institucija/grupa
rFASPER
TY  - THES
AU  - Nikolić, Sanja
PY  - 2020
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3994
AB  - Пут до бољег образовања води преко заинтересованих, обучених и мотивисаних наставника. У последњих неколико деценија наша земља улаже много у интеграцију информационо-комуникационе технологије (ИКТ) у образовно-васпитни процес, укључујући и организацију обучавања наставног кадра у школама. Међутим, мало се зна о перцепцији наставника о примени ИКТ у наставном процесу код нас. Ова студија има за циљ да утврди перцепцију наставника о примени ИКТ у раду са децом са сметњама у развоју, узимајући у обзир и однос са одређеним социодемографским карактеристикама.
За процену перцепције наставника о примени ИКТ-а у наставном процесу са децом са сметњама у развоју коришћена је Скала перцепције наставника према ИКТ-а у наставном процесу (Perceptions towards ICTs in teaching-learning process scale; Baş, Kubiatko, & Sünbül, 2016) која  се састоји од 25 ајтема. Скала је подељена на три субскале: субскала Ставови (Attitude scale – АТТ), субскала Применљивост (Usage scale – US) и субскала Уверења (Belief – BEL). Узорком је обухваћено 52 запошљена  Школе за децу са сметњама у развоју "11.Октобар" у Лесковцу, уједначен по полу и старости испитаника. Анализом резултата је утврђено да наставници имају позитивну перцепцију и уверења према употреби ИКТ у наставном процесу, али сама имплементација није на задовољавајућем нивоу, јер је јако мали број наставника користи у раду. Разлике у прецепцији према употреби ИКТ у односу на социодемографске карактеристике не постоје. У раду су детаљније представљени резултати истраживања, као и ограничења, а дате су и препоруке будућим истраживачима.
AB  - The way to better education leads through interested, trained and motivated teachers. In the last few decades, our country has invested a lot in the integration of information and communication technology (ICT) in the educational process, including the organization of training teachers in schools. However,  little is known about the perception of teachers about the application of ICT in the teaching process in our country. This research has got the objective to determine teachers' perceptions of the use of ICT in working with children with disabilities, taking into consideration the relationship with certain sociodemographic characteristics. For assessment of teachers' perceptions of the use of ICT in the teaching process with children with disabilities, the Teachers' Perception Scale towards ICT in the teaching process was used (Baş, Kubiatko, & Sünbül, 2016). consisting of 25 items. The scale is divided into three subscales: the Attitude (ATT) subscale, the Usage (US) subscale and the Belief (BEL) subscale. The sample included 52 employees of the School for Children with Developmental Disabilities "October 11th" in Leskovac, equal in gender and age of the respondents. The analysis of the results has showed that teachers have a positive perception and beliefs towards the use of ICT in the teaching process, but the implementation itself is not at a satisfactory level, because a very small number of teachers use it in their work. There are no differences in perception towards the use of ICT related to sociodemographic characteristics. This paper presents the results of the research in more details, as well as the limitations, and gives recommendations to future researchers.
T1  - Percepcija nastavnika o primeni informaciono- komunikacionih tehnologija u nastavnom procesu
EP  - 39
SP  - 1
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3994
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Nikolić, Sanja",
year = "2020",
abstract = "Пут до бољег образовања води преко заинтересованих, обучених и мотивисаних наставника. У последњих неколико деценија наша земља улаже много у интеграцију информационо-комуникационе технологије (ИКТ) у образовно-васпитни процес, укључујући и организацију обучавања наставног кадра у школама. Међутим, мало се зна о перцепцији наставника о примени ИКТ у наставном процесу код нас. Ова студија има за циљ да утврди перцепцију наставника о примени ИКТ у раду са децом са сметњама у развоју, узимајући у обзир и однос са одређеним социодемографским карактеристикама.
За процену перцепције наставника о примени ИКТ-а у наставном процесу са децом са сметњама у развоју коришћена је Скала перцепције наставника према ИКТ-а у наставном процесу (Perceptions towards ICTs in teaching-learning process scale; Baş, Kubiatko, & Sünbül, 2016) која  се састоји од 25 ајтема. Скала је подељена на три субскале: субскала Ставови (Attitude scale – АТТ), субскала Применљивост (Usage scale – US) и субскала Уверења (Belief – BEL). Узорком је обухваћено 52 запошљена  Школе за децу са сметњама у развоју "11.Октобар" у Лесковцу, уједначен по полу и старости испитаника. Анализом резултата је утврђено да наставници имају позитивну перцепцију и уверења према употреби ИКТ у наставном процесу, али сама имплементација није на задовољавајућем нивоу, јер је јако мали број наставника користи у раду. Разлике у прецепцији према употреби ИКТ у односу на социодемографске карактеристике не постоје. У раду су детаљније представљени резултати истраживања, као и ограничења, а дате су и препоруке будућим истраживачима., The way to better education leads through interested, trained and motivated teachers. In the last few decades, our country has invested a lot in the integration of information and communication technology (ICT) in the educational process, including the organization of training teachers in schools. However,  little is known about the perception of teachers about the application of ICT in the teaching process in our country. This research has got the objective to determine teachers' perceptions of the use of ICT in working with children with disabilities, taking into consideration the relationship with certain sociodemographic characteristics. For assessment of teachers' perceptions of the use of ICT in the teaching process with children with disabilities, the Teachers' Perception Scale towards ICT in the teaching process was used (Baş, Kubiatko, & Sünbül, 2016). consisting of 25 items. The scale is divided into three subscales: the Attitude (ATT) subscale, the Usage (US) subscale and the Belief (BEL) subscale. The sample included 52 employees of the School for Children with Developmental Disabilities "October 11th" in Leskovac, equal in gender and age of the respondents. The analysis of the results has showed that teachers have a positive perception and beliefs towards the use of ICT in the teaching process, but the implementation itself is not at a satisfactory level, because a very small number of teachers use it in their work. There are no differences in perception towards the use of ICT related to sociodemographic characteristics. This paper presents the results of the research in more details, as well as the limitations, and gives recommendations to future researchers.",
title = "Percepcija nastavnika o primeni informaciono- komunikacionih tehnologija u nastavnom procesu",
pages = "39-1",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3994"
}
Nikolić, S.. (2020). Percepcija nastavnika o primeni informaciono- komunikacionih tehnologija u nastavnom procesu. , 1-39.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3994
Nikolić S. Percepcija nastavnika o primeni informaciono- komunikacionih tehnologija u nastavnom procesu. 2020;:1-39.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3994 .
Nikolić, Sanja, "Percepcija nastavnika o primeni informaciono- komunikacionih tehnologija u nastavnom procesu" (2020):1-39,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3994 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O repozitorijumu rFASPER | Pošaljite zapažanja

OpenAIRERCUB
 

 

Kompletan repozitorijumGrupeAutoriNasloviTemeOva institucijaAutoriNasloviTeme

Statistika

Pregled statistika

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O repozitorijumu rFASPER | Pošaljite zapažanja

OpenAIRERCUB