rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uvod u razvojnu psihologiju

Authorized Users Only
2010
Authors
Matejić Đuričić, Zorica
Book (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Prilikom izbora sadržaja, odmeravanja obima i određivanja osnovne forme prikaza i tumačenja, ovaj tekst je planski pisan kao udžbenik na- menjen studentima Fakulteteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju. Na stranicama Uvoda u razvojnu psihologiju otvoreni su samo neki od osnovnih problema vezanih za predmetno i metodološko određenja ove psi- hološke discipline. Izvršen je kratak epistemološki presek razvojne psihologije u istorijskoj i savremenoj perspektivi. Praćenje ideje razvoja u skraćenom istorijskom okviru vršeno je s obzirom na bolje razumevanje korpusa razvojno-psiholoških problema koji se danas proučavaju. Opšti deo razvojne psihologije uključuje i uvod u osnovne proble- me metodologije razvojne psihologije. Posebne metode, kao deo zajedničkog naučnog instrumentarija, prikazane su veoma kratko, dok je znatno ozbilj- nija pažnja posvećena osnovnim metodološkim strategijama za istraži- vanje razvoja (longitudinalni, horizontalni i kombinovani postupak). Pored... formalno-logičke analize statusa pojma razvoja, temeljnije su prikazana dva osnovna modela u objašnjenju psihičkog razvoja čoveka: or- ganizmički (biološki, evolucioni) i mehanistički (empiristički) mo- del, a zatim i vodeće razvojne teorije (Pijažea, Eriksona i Vigotskog) koje predstavljaju neposredne ili daleke derivate ovih konceptualnih okvira. Po prirodi stvari, pisanje udžbenika podrazumeva otvorenost za raz- ličite teorijske orijentacije, korišćenje raznovrsnih empirijskih iz- vora i uravnoteženi odnos između uvođenja fundamentalnih (bazičnih) i aplikativnih tema razvojne psihologije. To su bili početni uslovi koji su poštovani i u ovom tekstu. Dodatni „vodič”, kadagod je to bilo moguće, usmeravao je pisanje ka uključivanju zanimljivih i zaobilaženju manje at- raktivnih sadržaja. Od procesa „gomilanja znanja” uvek je važnije razumevanje sadržaja i razvijanje unutrašnje motivacije i interesovanja studenata. Zbog toga su neki problemi samo naznačeni, neki otvoreni za dalja proučavanja uz upući- vanje na referentnu literaturu, dok su brojna pitanja planski izostavljena. Ovaj udžbenik je ispunio svoju osnovnu svrhu objavljivanja ukoliko je studentima pružio relativno celovitu preglednu sliku savremene raz- vojne psihologije, i otvorio prostor za nastavak samostalnih istraži- vanja u ovoj oblasti. Tekst je pisan u formi udžbenika i prevashodno je namenjen studenti- ma koji koji slušaju kurs Uvoda u razvojnu psihologiju.

Source:
2010, 1-216
Publisher:
  • Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju

ISBN: 978-86-6203-004-7

[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3988
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3988
Collections
  • Radovi istraživača / Researcher's publications
Institution/Community
rFASPER
TY  - BOOK
AU  - Matejić Đuričić, Zorica
PY  - 2010
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3988
AB  - Prilikom izbora sadržaja, odmeravanja obima i određivanja osnovne
forme prikaza i tumačenja, ovaj tekst je planski pisan kao udžbenik na-
menjen studentima Fakulteteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju.
Na stranicama Uvoda u razvojnu psihologiju otvoreni su samo neki od
osnovnih problema vezanih za predmetno i metodološko određenja ove psi-
hološke discipline. Izvršen je kratak epistemološki presek razvojne
psihologije u istorijskoj i savremenoj perspektivi. Praćenje ideje razvoja
u skraćenom istorijskom okviru vršeno je s obzirom na bolje razumevanje
korpusa razvojno-psiholoških problema koji se danas proučavaju.
Opšti deo razvojne psihologije uključuje i uvod u osnovne proble-
me metodologije razvojne psihologije. Posebne metode, kao deo zajedničkog
naučnog instrumentarija, prikazane su veoma kratko, dok je znatno ozbilj-
nija pažnja posvećena osnovnim metodološkim strategijama za istraži-
vanje razvoja (longitudinalni, horizontalni i kombinovani postupak).
Pored formalno-logičke analize statusa pojma razvoja, temeljnije su
prikazana dva osnovna modela u objašnjenju psihičkog razvoja čoveka: or-
ganizmički (biološki, evolucioni) i mehanistički (empiristički) mo-
del, a zatim i vodeće razvojne teorije (Pijažea, Eriksona i Vigotskog) koje
predstavljaju neposredne ili daleke derivate ovih konceptualnih okvira.
Po prirodi stvari, pisanje udžbenika podrazumeva otvorenost za raz-
ličite teorijske orijentacije, korišćenje raznovrsnih empirijskih iz-
vora i uravnoteženi odnos između uvođenja fundamentalnih (bazičnih) i
aplikativnih tema razvojne psihologije. To su bili početni uslovi koji
su poštovani i u ovom tekstu. Dodatni „vodič”, kadagod je to bilo moguće,
usmeravao je pisanje ka uključivanju zanimljivih i zaobilaženju manje at-
raktivnih sadržaja.
Od procesa „gomilanja znanja” uvek je važnije razumevanje sadržaja i
razvijanje unutrašnje motivacije i interesovanja studenata. Zbog toga su
neki problemi samo naznačeni, neki otvoreni za dalja proučavanja uz upući-
vanje na referentnu literaturu, dok su brojna pitanja planski izostavljena.
Ovaj udžbenik je ispunio svoju osnovnu svrhu objavljivanja ukoliko je
studentima pružio relativno celovitu preglednu sliku savremene raz-
vojne psihologije, i otvorio prostor za nastavak samostalnih istraži-
vanja u ovoj oblasti.
Tekst je pisan u formi udžbenika i prevashodno je namenjen studenti-
ma koji koji slušaju kurs Uvoda u razvojnu psihologiju.
PB  - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
T1  - Uvod u razvojnu psihologiju
EP  - 216
SP  - 1
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3988
ER  - 
@book{
author = "Matejić Đuričić, Zorica",
year = "2010",
abstract = "Prilikom izbora sadržaja, odmeravanja obima i određivanja osnovne
forme prikaza i tumačenja, ovaj tekst je planski pisan kao udžbenik na-
menjen studentima Fakulteteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju.
Na stranicama Uvoda u razvojnu psihologiju otvoreni su samo neki od
osnovnih problema vezanih za predmetno i metodološko određenja ove psi-
hološke discipline. Izvršen je kratak epistemološki presek razvojne
psihologije u istorijskoj i savremenoj perspektivi. Praćenje ideje razvoja
u skraćenom istorijskom okviru vršeno je s obzirom na bolje razumevanje
korpusa razvojno-psiholoških problema koji se danas proučavaju.
Opšti deo razvojne psihologije uključuje i uvod u osnovne proble-
me metodologije razvojne psihologije. Posebne metode, kao deo zajedničkog
naučnog instrumentarija, prikazane su veoma kratko, dok je znatno ozbilj-
nija pažnja posvećena osnovnim metodološkim strategijama za istraži-
vanje razvoja (longitudinalni, horizontalni i kombinovani postupak).
Pored formalno-logičke analize statusa pojma razvoja, temeljnije su
prikazana dva osnovna modela u objašnjenju psihičkog razvoja čoveka: or-
ganizmički (biološki, evolucioni) i mehanistički (empiristički) mo-
del, a zatim i vodeće razvojne teorije (Pijažea, Eriksona i Vigotskog) koje
predstavljaju neposredne ili daleke derivate ovih konceptualnih okvira.
Po prirodi stvari, pisanje udžbenika podrazumeva otvorenost za raz-
ličite teorijske orijentacije, korišćenje raznovrsnih empirijskih iz-
vora i uravnoteženi odnos između uvođenja fundamentalnih (bazičnih) i
aplikativnih tema razvojne psihologije. To su bili početni uslovi koji
su poštovani i u ovom tekstu. Dodatni „vodič”, kadagod je to bilo moguće,
usmeravao je pisanje ka uključivanju zanimljivih i zaobilaženju manje at-
raktivnih sadržaja.
Od procesa „gomilanja znanja” uvek je važnije razumevanje sadržaja i
razvijanje unutrašnje motivacije i interesovanja studenata. Zbog toga su
neki problemi samo naznačeni, neki otvoreni za dalja proučavanja uz upući-
vanje na referentnu literaturu, dok su brojna pitanja planski izostavljena.
Ovaj udžbenik je ispunio svoju osnovnu svrhu objavljivanja ukoliko je
studentima pružio relativno celovitu preglednu sliku savremene raz-
vojne psihologije, i otvorio prostor za nastavak samostalnih istraži-
vanja u ovoj oblasti.
Tekst je pisan u formi udžbenika i prevashodno je namenjen studenti-
ma koji koji slušaju kurs Uvoda u razvojnu psihologiju.",
publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju",
title = "Uvod u razvojnu psihologiju",
pages = "216-1",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3988"
}
Matejić Đuričić, Z.. (2010). Uvod u razvojnu psihologiju. 
Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju., 1-216.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3988
Matejić Đuričić Z. Uvod u razvojnu psihologiju. 2010;:1-216.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3988 .
Matejić Đuričić, Zorica, "Uvod u razvojnu psihologiju" (2010):1-216,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3988 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB