Podrška deci sa razvojnim smetnjama u predškolskoj ustanovi
Само за регистроване кориснике
2020
Мастер/магистарски рад (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
У демократском друштву, каквом тежимо, један од показатеља нивоа развијености демократије је и степен у коме сви имају једнаку прилику да учествују у друштвеном животу.
Интеграција деце са развојним сметњама подразумева једнако васпитање и образовање за сву децу, укључујући и децу са тешкоћама у развоју. То значи да се овој деци пружају једнаке могућности за васпитање, образовање, укључивање у друштвени живот и да буду призната на основу својих заслуга, без обзира на ограничења и тешкоће.
Интеграција деце са развојним сметњама има двоструки значај – са једне стране она омогућава укључивање деце са тешкоћама у развоју у живот заједнице на равноправним основама, са друге, деца из редовне популације постају свесна различитости и специфичности људских могућности и потенцијала, што помаже развијању емпатичности, хуманизма и поштовања људских различитости.
У раду акценат се ставља на родитеље чија су деца укључена у васпитне и развојне групе, када су приметили кашњење код деце и који вид ...подршке је био доступан како за дете, тако и целу породицу. Такође, акценат се ставља у ком домену је најчешће присутно кашњење код деце и укључености родитеља у дефектолошки третман.
In a democratic society, which we aspire to establish, one of the indicators of democracy development is also an extent to which everyone has an equal opportunity to participate in social life.
Integration of the children who are suffering from developmental disorders implies equal treatment and education provided to all children, including the children with disabilities. This means that these children are provided equal opportunities in relation to upbringing, education, social life integration and recognition of their merits and contributions regardless of their disabilities and impairments.
Integration of the children suffering from developmental disorders and disabilities has a twofold significance – on the one hand it enables the disabled children’s inclusion into the life of a community based on equal grounds and, on the other hand, the children belonging to general population become aware of differences and specificities of human potentials and abilities, which enhances the de...velopment of empathy and humanity and helps respecting human diversity and individual differences.
In this paper, we emphasized a role of the parents whose children are involved in educational and developmental groups in regard to the time when they noticed a delay in their children’s development and which form of support has been provided to both the children and their entire family. In addition, the emphasis was on the field where the delays in child development were most frequently observed as well as on the inclusion of parents into special education and rehabilitation treatments.
Кључне речи:
дете са развојним сметњама / подршка / предшколска установа / дефектолог / породица / child with disabilities / developmental disorders in children / support / pre-school institution / special need educationalist / familyИзвор:
2020, 1-111Колекције
Институција/група
rFASPERTY - THES AU - Jakovljević, Marija PY - 2020 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3983 AB - У демократском друштву, каквом тежимо, један од показатеља нивоа развијености демократије је и степен у коме сви имају једнаку прилику да учествују у друштвеном животу. Интеграција деце са развојним сметњама подразумева једнако васпитање и образовање за сву децу, укључујући и децу са тешкоћама у развоју. То значи да се овој деци пружају једнаке могућности за васпитање, образовање, укључивање у друштвени живот и да буду призната на основу својих заслуга, без обзира на ограничења и тешкоће. Интеграција деце са развојним сметњама има двоструки значај – са једне стране она омогућава укључивање деце са тешкоћама у развоју у живот заједнице на равноправним основама, са друге, деца из редовне популације постају свесна различитости и специфичности људских могућности и потенцијала, што помаже развијању емпатичности, хуманизма и поштовања људских различитости. У раду акценат се ставља на родитеље чија су деца укључена у васпитне и развојне групе, када су приметили кашњење код деце и који вид подршке је био доступан како за дете, тако и целу породицу. Такође, акценат се ставља у ком домену је најчешће присутно кашњење код деце и укључености родитеља у дефектолошки третман. AB - In a democratic society, which we aspire to establish, one of the indicators of democracy development is also an extent to which everyone has an equal opportunity to participate in social life. Integration of the children who are suffering from developmental disorders implies equal treatment and education provided to all children, including the children with disabilities. This means that these children are provided equal opportunities in relation to upbringing, education, social life integration and recognition of their merits and contributions regardless of their disabilities and impairments. Integration of the children suffering from developmental disorders and disabilities has a twofold significance – on the one hand it enables the disabled children’s inclusion into the life of a community based on equal grounds and, on the other hand, the children belonging to general population become aware of differences and specificities of human potentials and abilities, which enhances the development of empathy and humanity and helps respecting human diversity and individual differences. In this paper, we emphasized a role of the parents whose children are involved in educational and developmental groups in regard to the time when they noticed a delay in their children’s development and which form of support has been provided to both the children and their entire family. In addition, the emphasis was on the field where the delays in child development were most frequently observed as well as on the inclusion of parents into special education and rehabilitation treatments. T1 - Podrška deci sa razvojnim smetnjama u predškolskoj ustanovi EP - 111 SP - 1 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3983 ER -
@mastersthesis{ author = "Jakovljević, Marija", year = "2020", abstract = "У демократском друштву, каквом тежимо, један од показатеља нивоа развијености демократије је и степен у коме сви имају једнаку прилику да учествују у друштвеном животу. Интеграција деце са развојним сметњама подразумева једнако васпитање и образовање за сву децу, укључујући и децу са тешкоћама у развоју. То значи да се овој деци пружају једнаке могућности за васпитање, образовање, укључивање у друштвени живот и да буду призната на основу својих заслуга, без обзира на ограничења и тешкоће. Интеграција деце са развојним сметњама има двоструки значај – са једне стране она омогућава укључивање деце са тешкоћама у развоју у живот заједнице на равноправним основама, са друге, деца из редовне популације постају свесна различитости и специфичности људских могућности и потенцијала, што помаже развијању емпатичности, хуманизма и поштовања људских различитости. У раду акценат се ставља на родитеље чија су деца укључена у васпитне и развојне групе, када су приметили кашњење код деце и који вид подршке је био доступан како за дете, тако и целу породицу. Такође, акценат се ставља у ком домену је најчешће присутно кашњење код деце и укључености родитеља у дефектолошки третман., In a democratic society, which we aspire to establish, one of the indicators of democracy development is also an extent to which everyone has an equal opportunity to participate in social life. Integration of the children who are suffering from developmental disorders implies equal treatment and education provided to all children, including the children with disabilities. This means that these children are provided equal opportunities in relation to upbringing, education, social life integration and recognition of their merits and contributions regardless of their disabilities and impairments. Integration of the children suffering from developmental disorders and disabilities has a twofold significance – on the one hand it enables the disabled children’s inclusion into the life of a community based on equal grounds and, on the other hand, the children belonging to general population become aware of differences and specificities of human potentials and abilities, which enhances the development of empathy and humanity and helps respecting human diversity and individual differences. In this paper, we emphasized a role of the parents whose children are involved in educational and developmental groups in regard to the time when they noticed a delay in their children’s development and which form of support has been provided to both the children and their entire family. In addition, the emphasis was on the field where the delays in child development were most frequently observed as well as on the inclusion of parents into special education and rehabilitation treatments.", title = "Podrška deci sa razvojnim smetnjama u predškolskoj ustanovi", pages = "111-1", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3983" }
Jakovljević, M.. (2020). Podrška deci sa razvojnim smetnjama u predškolskoj ustanovi. , 1-111. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3983
Jakovljević M. Podrška deci sa razvojnim smetnjama u predškolskoj ustanovi. 2020;:1-111. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3983 .
Jakovljević, Marija, "Podrška deci sa razvojnim smetnjama u predškolskoj ustanovi" (2020):1-111, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3983 .