Preispitivanje odnosa socioemocionalnog učenja i pozitivnog razvoja mladih: sistematski pregled
Article (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Pozitivan razvoj mladih i socioemocionalno učenje izdvajaju se kao najsistematičniji i najobuhvatniji pristupi kojima se postiže maksimalna dobrobit učenika. Cilj rada predstavlja sagledavanje odnosa između socioemocionalnog učenja i pozitivnog razvoja mladih. Na osnovu sistematskog pregleda metaanaliza i sistematskih pregleda intervencija pozitivnog razvoja mladih, data su prikladna teorijska i praktična obrazloženja razmatranih pojmova. Uključeni su naučni rezultati objavljeni u poslednjih pet godina na engleskom jeziku. Pretraživane su baze: Google Scholar, PsycINFO, Web of Science (WOS), Education Resources Information Center (ERIC) i Scopus. Rezultati istraživanja ukazuju na to da se među najdelotvornijim programima pozitivnog razvoja nalaze oni inkorporirani u kurikulum, odnosno programi bazirani na socioemocionalnom učenju, sa nastavnicima kao glavnim realizatorima.
Positive youth development and socioemotional learning stand out as the most systematic and
comprehensive approaches to well-being of children and adolescents. The aim of this paper is to consider
the relationship between the socioemotional learning and positive youth development. Based
at the systematization of scientific studies in the form of systematic reviews and meta-analyses on
the positive youth development interventions, theoretical and practical considerations are given. The
scientific results published in the last five years in English are included as well. Online data bases
searched include: Google Scholar, PsycINFO, Web of Science (WOS), Education Resources Information
Center (ERIC) and Scopus. The research results show that the most effective positive youth development
interventions are incorporated into curriculum, based at socioemotional learning, applied
by the teachers.
Keywords:
pozitivan razvoj mladih / socioemocionalno učenje / škole / učenici / positive youth development / socioemotional learning / well-beingSource:
Inovacije u nastavi, 2021, 34, 3, 110-123Publisher:
- Univerzitet u Beogradu - Učiteljski fakultet
Funding / projects:
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - JOUR AU - Kovačević-Lepojević, Marina AU - Popović-Ćitić, Branislava AU - Bukvić Branković, Lidija PY - 2021 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3978 AB - Pozitivan razvoj mladih i socioemocionalno učenje izdvajaju se kao najsistematičniji i najobuhvatniji pristupi kojima se postiže maksimalna dobrobit učenika. Cilj rada predstavlja sagledavanje odnosa između socioemocionalnog učenja i pozitivnog razvoja mladih. Na osnovu sistematskog pregleda metaanaliza i sistematskih pregleda intervencija pozitivnog razvoja mladih, data su prikladna teorijska i praktična obrazloženja razmatranih pojmova. Uključeni su naučni rezultati objavljeni u poslednjih pet godina na engleskom jeziku. Pretraživane su baze: Google Scholar, PsycINFO, Web of Science (WOS), Education Resources Information Center (ERIC) i Scopus. Rezultati istraživanja ukazuju na to da se među najdelotvornijim programima pozitivnog razvoja nalaze oni inkorporirani u kurikulum, odnosno programi bazirani na socioemocionalnom učenju, sa nastavnicima kao glavnim realizatorima. AB - Positive youth development and socioemotional learning stand out as the most systematic and comprehensive approaches to well-being of children and adolescents. The aim of this paper is to consider the relationship between the socioemotional learning and positive youth development. Based at the systematization of scientific studies in the form of systematic reviews and meta-analyses on the positive youth development interventions, theoretical and practical considerations are given. The scientific results published in the last five years in English are included as well. Online data bases searched include: Google Scholar, PsycINFO, Web of Science (WOS), Education Resources Information Center (ERIC) and Scopus. The research results show that the most effective positive youth development interventions are incorporated into curriculum, based at socioemotional learning, applied by the teachers. PB - Univerzitet u Beogradu - Učiteljski fakultet T2 - Inovacije u nastavi T1 - Preispitivanje odnosa socioemocionalnog učenja i pozitivnog razvoja mladih: sistematski pregled EP - 123 IS - 3 SP - 110 VL - 34 DO - 10.5937/inovacije2103110K ER -
@article{ author = "Kovačević-Lepojević, Marina and Popović-Ćitić, Branislava and Bukvić Branković, Lidija", year = "2021", abstract = "Pozitivan razvoj mladih i socioemocionalno učenje izdvajaju se kao najsistematičniji i najobuhvatniji pristupi kojima se postiže maksimalna dobrobit učenika. Cilj rada predstavlja sagledavanje odnosa između socioemocionalnog učenja i pozitivnog razvoja mladih. Na osnovu sistematskog pregleda metaanaliza i sistematskih pregleda intervencija pozitivnog razvoja mladih, data su prikladna teorijska i praktična obrazloženja razmatranih pojmova. Uključeni su naučni rezultati objavljeni u poslednjih pet godina na engleskom jeziku. Pretraživane su baze: Google Scholar, PsycINFO, Web of Science (WOS), Education Resources Information Center (ERIC) i Scopus. Rezultati istraživanja ukazuju na to da se među najdelotvornijim programima pozitivnog razvoja nalaze oni inkorporirani u kurikulum, odnosno programi bazirani na socioemocionalnom učenju, sa nastavnicima kao glavnim realizatorima., Positive youth development and socioemotional learning stand out as the most systematic and comprehensive approaches to well-being of children and adolescents. The aim of this paper is to consider the relationship between the socioemotional learning and positive youth development. Based at the systematization of scientific studies in the form of systematic reviews and meta-analyses on the positive youth development interventions, theoretical and practical considerations are given. The scientific results published in the last five years in English are included as well. Online data bases searched include: Google Scholar, PsycINFO, Web of Science (WOS), Education Resources Information Center (ERIC) and Scopus. The research results show that the most effective positive youth development interventions are incorporated into curriculum, based at socioemotional learning, applied by the teachers.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Učiteljski fakultet", journal = "Inovacije u nastavi", title = "Preispitivanje odnosa socioemocionalnog učenja i pozitivnog razvoja mladih: sistematski pregled", pages = "123-110", number = "3", volume = "34", doi = "10.5937/inovacije2103110K" }
Kovačević-Lepojević, M., Popović-Ćitić, B.,& Bukvić Branković, L.. (2021). Preispitivanje odnosa socioemocionalnog učenja i pozitivnog razvoja mladih: sistematski pregled. in Inovacije u nastavi Univerzitet u Beogradu - Učiteljski fakultet., 34(3), 110-123. https://doi.org/10.5937/inovacije2103110K
Kovačević-Lepojević M, Popović-Ćitić B, Bukvić Branković L. Preispitivanje odnosa socioemocionalnog učenja i pozitivnog razvoja mladih: sistematski pregled. in Inovacije u nastavi. 2021;34(3):110-123. doi:10.5937/inovacije2103110K .
Kovačević-Lepojević, Marina, Popović-Ćitić, Branislava, Bukvić Branković, Lidija, "Preispitivanje odnosa socioemocionalnog učenja i pozitivnog razvoja mladih: sistematski pregled" in Inovacije u nastavi, 34, no. 3 (2021):110-123, https://doi.org/10.5937/inovacije2103110K . .