Приказ основних података о документу
Promocija i uvažavanje različitosti i ravnopravnosti u školskom okruženju u cilju prevencije govora mržnje i diskriminacije kod mladih: slučaj beogradske opštine Stari grad
dc.creator | Popović-Ćitić, Branislava | |
dc.creator | Bukvić Branković, Lidija | |
dc.creator | Kovačević-Lepojević, Marina | |
dc.creator | Paraušić, Ana | |
dc.creator | Stojanović, Marija | |
dc.creator | Kovačević, Milica | |
dc.date.accessioned | 2021-12-13T08:37:03Z | |
dc.date.available | 2021-12-13T08:37:03Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-900135-8-6 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3973 | |
dc.description.abstract | Publikacija „Promocija i uvažavanje različitosti i ravnopravnosti u školskom okruženju u cilju prevencije govora mržnje i diskriminacije kod mladih“ nastala je u okviru projekta „Promocija različitosti i ravnopravnosti u Srbiji“, koji je deo zajedničkog programa Evropske Unije i Saveta Evrope (Horizontal Facility II, 2019-2022). Sama publikacija organizovana je oko tema koje su od značaja za razumevanje pozicije mladih (učenika i učenica srednjih škola) i njihovih stavova i iskustava u pogledu govora mržnje i diskriminacije. Kroz publikaciju su obrađene teme interkulturalnog obrazovanja, školske kulture, školske klime, kulturalnih kompetencija nastavnika i nastavnica, kulturalne osetljivosti učenika i učenica i govora mržnje i diskriminacije. U okviru svakog poglavlja date su preporuke zasnovane na rezultatima istraživanja koje je sprovedeno u okviru projekta na teritoriji Gradske opštine Stari grad, a na samom kraju publikacije sumirani su ključni nalazi od značaja za izradu nove Strategije prevencije i zaštite od diskriminacije. Kroz davanje značajnih uvida u aktuelno stanje u pogledu funkcionisanja škola po pitanju školske kulture, školske klime i kompetencija nastavnika i nastavnica u domenu kulturalne kompetentnosti, odnosno poštovanja različitosti omogućava se uvođenje mera koje su usmerene na višeslojni pristup osnaživanju škola i školskog kolektiva da se nose sa temama od značaja za samu Strategiju prevencije i zaštite od diskriminacije. Dodatno, kao izrazito značajno izdvajamo to što publikacija donosi direktan input o stavovima samih učenika i učenica – mladih po pitanju govora mržnje, diskriminacije i ravnopravnosti, što omogućava inkorporaciju većeg broja mera u Strategiju koje mogu biti direktno usmerene na same učenike i učenice, a koje će doprineti prevenciji diskriminacije i govora mržnje u školskom okruženju i koje će podsticati negovanje različitosti i ravnopravnosti. Publikacija je namenjena nastavnicima i nastavnicama, stručnom osoblju škole, direktorima i direktorkama, kao i drugim akterima koji kroz definisanje javnih politika oblikuju obrazovno-vaspitnisistem. Pored toga, ova publikacija može predstavljati značajan resurs za razumevanje kontekstualnog, relacionog i individualnog nivoa negovanja različitosti i rada na prevenciji govora mržnje i diskriminacije među mladima kroz akcije na sva tri nivoa „života“ škole. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | CEPORA – Centar za pozitivan razvoj dece i omladine, Beograd | sr |
dc.relation | Publikacija je nastala u okviru zajedničkog projekta Evropske unije i Saveta Evrope „Promocija različitosti i ravnopravnosti u Srbiji“, koji je deo programa „Horizontal Facility za Zapadni Balkan i Tursku 2019-2022“ | |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | |
dc.title | Promocija i uvažavanje različitosti i ravnopravnosti u školskom okruženju u cilju prevencije govora mržnje i diskriminacije kod mladih: slučaj beogradske opštine Stari grad | sr |
dc.type | book | sr |
dc.rights.license | BY-SA | sr |
dc.citation.epage | 123 | |
dc.citation.spage | 1 | |
dc.identifier.fulltext | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/5051/bitstream_5051.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3973 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |