Promocija i uvažavanje različitosti i ravnopravnosti u školskom okruženju u cilju prevencije govora mržnje i diskriminacije kod mladih: slučaj beogradske opštine Stari grad
Authors
Popović-Ćitić, Branislava
Bukvić Branković, Lidija

Kovačević-Lepojević, Marina

Paraušić, Ana
Stojanović, Marija

Kovačević, Milica

Book (Published version)
Metadata
Show full item recordAbstract
Publikacija „Promocija i uvažavanje različitosti i ravnopravnosti u školskom okruženju u cilju prevencije govora mržnje i diskriminacije kod mladih“ nastala je u okviru projekta „Promocija različitosti i ravnopravnosti u Srbiji“, koji je deo zajedničkog programa Evropske Unije i Saveta Evrope
(Horizontal Facility II, 2019-2022). Sama publikacija organizovana je oko tema koje su od značaja
za razumevanje pozicije mladih (učenika i učenica srednjih škola) i njihovih stavova i iskustava
u pogledu govora mržnje i diskriminacije. Kroz publikaciju su obrađene teme interkulturalnog
obrazovanja, školske kulture, školske klime, kulturalnih kompetencija nastavnika i nastavnica,
kulturalne osetljivosti učenika i učenica i govora mržnje i diskriminacije. U okviru svakog poglavlja
date su preporuke zasnovane na rezultatima istraživanja koje je sprovedeno u okviru projekta na
teritoriji Gradske opštine Stari grad, a na samom kraju publikacije sumirani su ključni nalazi od
značaja za izradu n...ove Strategije prevencije i zaštite od diskriminacije.
Kroz davanje značajnih uvida u aktuelno stanje u pogledu funkcionisanja škola po pitanju školske
kulture, školske klime i kompetencija nastavnika i nastavnica u domenu kulturalne kompetentnosti,
odnosno poštovanja različitosti omogućava se uvođenje mera koje su usmerene na višeslojni
pristup osnaživanju škola i školskog kolektiva da se nose sa temama od značaja za samu Strategiju
prevencije i zaštite od diskriminacije. Dodatno, kao izrazito značajno izdvajamo to što publikacija
donosi direktan input o stavovima samih učenika i učenica – mladih po pitanju govora mržnje,
diskriminacije i ravnopravnosti, što omogućava inkorporaciju većeg broja mera u Strategiju koje
mogu biti direktno usmerene na same učenike i učenice, a koje će doprineti prevenciji diskriminacije i govora mržnje u školskom okruženju i koje će podsticati negovanje različitosti i ravnopravnosti.
Publikacija je namenjena nastavnicima i nastavnicama, stručnom osoblju škole, direktorima i direktorkama, kao i drugim akterima koji kroz definisanje javnih politika oblikuju obrazovno-vaspitnisistem. Pored toga, ova publikacija može predstavljati značajan resurs za razumevanje kontekstualnog, relacionog i individualnog nivoa negovanja različitosti i rada na prevenciji govora
mržnje i diskriminacije među mladima kroz akcije na sva tri nivoa „života“ škole.
Source:
2021, 1-123Publisher:
- CEPORA – Centar za pozitivan razvoj dece i omladine, Beograd
Funding / projects:
- Publikacija je nastala u okviru zajedničkog projekta Evropske unije i Saveta Evrope „Promocija različitosti i ravnopravnosti u Srbiji“, koji je deo programa „Horizontal Facility za Zapadni Balkan i Tursku 2019-2022“
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - BOOK AU - Popović-Ćitić, Branislava AU - Bukvić Branković, Lidija AU - Kovačević-Lepojević, Marina AU - Paraušić, Ana AU - Stojanović, Marija AU - Kovačević, Milica PY - 2021 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3973 AB - Publikacija „Promocija i uvažavanje različitosti i ravnopravnosti u školskom okruženju u cilju prevencije govora mržnje i diskriminacije kod mladih“ nastala je u okviru projekta „Promocija različitosti i ravnopravnosti u Srbiji“, koji je deo zajedničkog programa Evropske Unije i Saveta Evrope (Horizontal Facility II, 2019-2022). Sama publikacija organizovana je oko tema koje su od značaja za razumevanje pozicije mladih (učenika i učenica srednjih škola) i njihovih stavova i iskustava u pogledu govora mržnje i diskriminacije. Kroz publikaciju su obrađene teme interkulturalnog obrazovanja, školske kulture, školske klime, kulturalnih kompetencija nastavnika i nastavnica, kulturalne osetljivosti učenika i učenica i govora mržnje i diskriminacije. U okviru svakog poglavlja date su preporuke zasnovane na rezultatima istraživanja koje je sprovedeno u okviru projekta na teritoriji Gradske opštine Stari grad, a na samom kraju publikacije sumirani su ključni nalazi od značaja za izradu nove Strategije prevencije i zaštite od diskriminacije. Kroz davanje značajnih uvida u aktuelno stanje u pogledu funkcionisanja škola po pitanju školske kulture, školske klime i kompetencija nastavnika i nastavnica u domenu kulturalne kompetentnosti, odnosno poštovanja različitosti omogućava se uvođenje mera koje su usmerene na višeslojni pristup osnaživanju škola i školskog kolektiva da se nose sa temama od značaja za samu Strategiju prevencije i zaštite od diskriminacije. Dodatno, kao izrazito značajno izdvajamo to što publikacija donosi direktan input o stavovima samih učenika i učenica – mladih po pitanju govora mržnje, diskriminacije i ravnopravnosti, što omogućava inkorporaciju većeg broja mera u Strategiju koje mogu biti direktno usmerene na same učenike i učenice, a koje će doprineti prevenciji diskriminacije i govora mržnje u školskom okruženju i koje će podsticati negovanje različitosti i ravnopravnosti. Publikacija je namenjena nastavnicima i nastavnicama, stručnom osoblju škole, direktorima i direktorkama, kao i drugim akterima koji kroz definisanje javnih politika oblikuju obrazovno-vaspitnisistem. Pored toga, ova publikacija može predstavljati značajan resurs za razumevanje kontekstualnog, relacionog i individualnog nivoa negovanja različitosti i rada na prevenciji govora mržnje i diskriminacije među mladima kroz akcije na sva tri nivoa „života“ škole. PB - CEPORA – Centar za pozitivan razvoj dece i omladine, Beograd T1 - Promocija i uvažavanje različitosti i ravnopravnosti u školskom okruženju u cilju prevencije govora mržnje i diskriminacije kod mladih: slučaj beogradske opštine Stari grad EP - 123 SP - 1 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3973 ER -
@book{ author = "Popović-Ćitić, Branislava and Bukvić Branković, Lidija and Kovačević-Lepojević, Marina and Paraušić, Ana and Stojanović, Marija and Kovačević, Milica", year = "2021", abstract = "Publikacija „Promocija i uvažavanje različitosti i ravnopravnosti u školskom okruženju u cilju prevencije govora mržnje i diskriminacije kod mladih“ nastala je u okviru projekta „Promocija različitosti i ravnopravnosti u Srbiji“, koji je deo zajedničkog programa Evropske Unije i Saveta Evrope (Horizontal Facility II, 2019-2022). Sama publikacija organizovana je oko tema koje su od značaja za razumevanje pozicije mladih (učenika i učenica srednjih škola) i njihovih stavova i iskustava u pogledu govora mržnje i diskriminacije. Kroz publikaciju su obrađene teme interkulturalnog obrazovanja, školske kulture, školske klime, kulturalnih kompetencija nastavnika i nastavnica, kulturalne osetljivosti učenika i učenica i govora mržnje i diskriminacije. U okviru svakog poglavlja date su preporuke zasnovane na rezultatima istraživanja koje je sprovedeno u okviru projekta na teritoriji Gradske opštine Stari grad, a na samom kraju publikacije sumirani su ključni nalazi od značaja za izradu nove Strategije prevencije i zaštite od diskriminacije. Kroz davanje značajnih uvida u aktuelno stanje u pogledu funkcionisanja škola po pitanju školske kulture, školske klime i kompetencija nastavnika i nastavnica u domenu kulturalne kompetentnosti, odnosno poštovanja različitosti omogućava se uvođenje mera koje su usmerene na višeslojni pristup osnaživanju škola i školskog kolektiva da se nose sa temama od značaja za samu Strategiju prevencije i zaštite od diskriminacije. Dodatno, kao izrazito značajno izdvajamo to što publikacija donosi direktan input o stavovima samih učenika i učenica – mladih po pitanju govora mržnje, diskriminacije i ravnopravnosti, što omogućava inkorporaciju većeg broja mera u Strategiju koje mogu biti direktno usmerene na same učenike i učenice, a koje će doprineti prevenciji diskriminacije i govora mržnje u školskom okruženju i koje će podsticati negovanje različitosti i ravnopravnosti. Publikacija je namenjena nastavnicima i nastavnicama, stručnom osoblju škole, direktorima i direktorkama, kao i drugim akterima koji kroz definisanje javnih politika oblikuju obrazovno-vaspitnisistem. Pored toga, ova publikacija može predstavljati značajan resurs za razumevanje kontekstualnog, relacionog i individualnog nivoa negovanja različitosti i rada na prevenciji govora mržnje i diskriminacije među mladima kroz akcije na sva tri nivoa „života“ škole.", publisher = "CEPORA – Centar za pozitivan razvoj dece i omladine, Beograd", title = "Promocija i uvažavanje različitosti i ravnopravnosti u školskom okruženju u cilju prevencije govora mržnje i diskriminacije kod mladih: slučaj beogradske opštine Stari grad", pages = "123-1", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3973" }
Popović-Ćitić, B., Bukvić Branković, L., Kovačević-Lepojević, M., Paraušić, A., Stojanović, M.,& Kovačević, M.. (2021). Promocija i uvažavanje različitosti i ravnopravnosti u školskom okruženju u cilju prevencije govora mržnje i diskriminacije kod mladih: slučaj beogradske opštine Stari grad. CEPORA – Centar za pozitivan razvoj dece i omladine, Beograd., 1-123. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3973
Popović-Ćitić B, Bukvić Branković L, Kovačević-Lepojević M, Paraušić A, Stojanović M, Kovačević M. Promocija i uvažavanje različitosti i ravnopravnosti u školskom okruženju u cilju prevencije govora mržnje i diskriminacije kod mladih: slučaj beogradske opštine Stari grad. 2021;:1-123. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3973 .
Popović-Ćitić, Branislava, Bukvić Branković, Lidija, Kovačević-Lepojević, Marina, Paraušić, Ana, Stojanović, Marija, Kovačević, Milica, "Promocija i uvažavanje različitosti i ravnopravnosti u školskom okruženju u cilju prevencije govora mržnje i diskriminacije kod mladih: slučaj beogradske opštine Stari grad" (2021):1-123, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3973 .