Приказ основних података о документу

dc.creatorLjubisavljević, Snežana
dc.date.accessioned2021-12-13T08:29:12Z
dc.date.available2021-12-13T08:29:12Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3972
dc.description.abstractВизуомоторна интеграција представља повезаност визуелне перцепције и координације око-рука, а базира се на добро развијеним визуо-перцептивним способностима, моторичкој координацији и одговарајућој пажњи. Она има значајан утицај на развој графомоторне способности и писање и представља добар предиктор моторичког развоја детета и школског успеха. Тешкоће у визуомоторној интеграцији доводе до проблема у копирању задатих модела, цртању облика и форми, копирању и обликовању слова, немогућности сврсисходног извођења визуомоторних задатака, као и неспособности у свакодневним активностима. Циљ овог истраживања било је утврђивање повезаности између визуомоторне интеграције и графомоторног изражавања деце предшколског узраста. Такође, циљ је био и да се прикаже утицај тоничне зрелости мишића прстију на графомоторно изражавање, као и на визуомоторну интеграцију ове деце. Узорком истраживања обухваћено је 50. деце узраста од 6 до 7 година, која похађају припремни предшколски програм. Узорак је уједначен према полу. Процена графомоторне способности извршена је помоћу Теста линеације (преузето из Бојанин, 2012, стр. 94), процена визуомоторне интеграције изршена је помоћу АКАДИА теста, субтест II и IV (Acadia Test of Developmental Abilities; Atkinson, Johnston, Lindsay, 1972, према Novosel, Marvin Cavor, 1985) док је тонична зрелост мишића прстију процењена помоћу проба по Реју I и II (преузето из Бојанин, 2012, стр. 73). Резултати истраживања су показали да су средње вредности постигнућа већине испитаника на субтестовима за процену способности визуомоторне интеграције у оквиру очекиваних према узрасту. Према критеријуму одступања од узрасних норми, резултати су показали да се на субтесту Визуомоторна координација и могућност следа одступање за једну SD јавља код 12,0% испитаника, а одступање за више од две SD код 2%, док се на субтесту Цртање облика одступање за једну SD јавља се код 10% испитаника. У погледу разлика према полу утврђене су статистички значајне разлике, постигнућа девојчица на субтесту Визуомоторна координација и могућност следа (p=0,010), као и на субтесту Цртање облика (p=0,005) су значајно боља од постигнућа дечака. Анализом је утврђено да постоји статистички значајна повезаност између визуомоторне интеграције и графомоторног изражавања. Статистичком анализом је утврђено да деца која имају незрелији тонус мишића прстију (Проба по Реју 2), односно испољавају већи број синкинезија, показују и више тешкоћа у визуомоторној интеграцији (Визуомоторна координација и могућност следа). Процена способности визуомоторне интеграције на предшколском узрасту је неопходна, како би се одмах по откривању тешкоћа креирао адекватан програм подстицања.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.subjectфина моторикаsr
dc.subjectграфомоторне способностиsr
dc.subjectвизуомоторна интеграцијаsr
dc.subjectтонична зрелост мишића прстијуsr
dc.subjectпредшколски периодsr
dc.titleVizuomotorna integracija kod dece predškolskog uzrastasr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3972
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу