Teorija vaspitanja i obrazovanja osoba sa motoričkim poremećajima
Abstract
Tekst, koji je pred čitaocima, namenjen je, pre svega, studentima Fakulteta za specijalnu
edukaciju i rehabilitaciju, smera za somato- pediju, ali i studentima ostalih fakulteta koji
pripremaju nastav- nike i druge stručnjake za vaspitno-obrazovni rad, a koji će se, tokom svog
rada, susretati sa učenicima sa motoričkim poremećajima. On je, takođe, namenjen i svim
stručnjacima, koji se već bave vaspitno-obra- zovnim radom, a koji žele da svoje znanje
sistematizuju i osveže novim saznanjima iz oblasti teorije vaspitanja i obrazovanja osoba sa moto-
ričkim poremećajima.
Ovaj tekst nastao je višegodišnjim izučavanjem teorije i prakse vaspitanja i obrazovanja osoba
sa motoričkim poremećajima, kod nas i u svetu. Kako je literatura iz ove oblasti retka ili starijeg
datuma, te je nema u prodaji, a i dosta rasuta u časopisima i monografskim studijama, javila se
potreba da se saznanja, ideje i savremeni pristup, u ovoj mate- riji, oblikuju u v...idu udžbenika i
učine dostupnim studentima.
Ni jedna knjiga, pa ni udžbenik, ne može da obuhvati sve probleme nauke na koju se odnosi, niti može
unapred da odgovori na sva pitanja i probleme sa kojima se stručnjak susreće u svom radu. Udžbenik je,
shod- no pomenutom, ali i shodno novim pristupima u obrazovanju studena- ta, zamišljen,
više kao vodič kroz materiju, kao podstrekač na dalja traganja i izučavanja, te su se
širina i dubina objašnjavanja pojmova i suštinskih ideja, ovim rukovodile. Zadaci, koji su
formulisani na kraju svakog poglavlja, osmišljeni su tako da, podstaknu studente da
samostalnim radom šrošire i prodube osnovno tumačenje pojmova i suštinskih ideja. U tu
svrhu, dat je odabran spisak literature za pro- dubljenije proučavanje pojedinih pitanja obuhvaćenih
ovim udžbenikom. Odabrana literatura treba da bude shvaćena samo kao početna, jer ona mora stalno
biti dopunjavana novim radovima. Na kraju svakog poglavlja nalaze se i pitanja, kojima studenti
mogu proveriti naučeno. Pitanja su zamišnjena tako da provere znanje, kao osnovni
vaspitno-obrazovni zadatak (ova pitanja su bez zvezdice ispred), kao i razumevanje, sintezu, analizu,
primenu, kao više vaspitno-obrazovne zadatke (pitanja su sa zvezdicom ispred).
Nastojala sam da, izborom sadržaja, načinom njegove interpreta- cije, argumentacijom i stilom
izlaganja, učinim ovu knjigu prihvatlji- vijom za što širi krug čitalaca. U njoj sam ukazala gde se,
danas, nalazi teorija vaspitanja i obrazovanja osoba sa motoričkim poremećajima kod nas, šta je
aktuelno u ovoj oblasti, kao i šta treba usavršiti.
I na kraju, udžbenik je pisan kao izraz ogromne ljubavi prema radu sa decom sa motoričkim
poremećajima i kao zahvalnost za sve što sam od njih, tokom svog rada, naučila.
Source:
2011, 1-408Publisher:
- Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
Collections
Institution/Community
rFASPERTY - BOOK AU - Ilić-Stošović, Danijela PY - 2011 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3971 AB - Tekst, koji je pred čitaocima, namenjen je, pre svega, studentima Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, smera za somato- pediju, ali i studentima ostalih fakulteta koji pripremaju nastav- nike i druge stručnjake za vaspitno-obrazovni rad, a koji će se, tokom svog rada, susretati sa učenicima sa motoričkim poremećajima. On je, takođe, namenjen i svim stručnjacima, koji se već bave vaspitno-obra- zovnim radom, a koji žele da svoje znanje sistematizuju i osveže novim saznanjima iz oblasti teorije vaspitanja i obrazovanja osoba sa moto- ričkim poremećajima. Ovaj tekst nastao je višegodišnjim izučavanjem teorije i prakse vaspitanja i obrazovanja osoba sa motoričkim poremećajima, kod nas i u svetu. Kako je literatura iz ove oblasti retka ili starijeg datuma, te je nema u prodaji, a i dosta rasuta u časopisima i monografskim studijama, javila se potreba da se saznanja, ideje i savremeni pristup, u ovoj mate- riji, oblikuju u vidu udžbenika i učine dostupnim studentima. Ni jedna knjiga, pa ni udžbenik, ne može da obuhvati sve probleme nauke na koju se odnosi, niti može unapred da odgovori na sva pitanja i probleme sa kojima se stručnjak susreće u svom radu. Udžbenik je, shod- no pomenutom, ali i shodno novim pristupima u obrazovanju studena- ta, zamišljen, više kao vodič kroz materiju, kao podstrekač na dalja traganja i izučavanja, te su se širina i dubina objašnjavanja pojmova i suštinskih ideja, ovim rukovodile. Zadaci, koji su formulisani na kraju svakog poglavlja, osmišljeni su tako da, podstaknu studente da samostalnim radom šrošire i prodube osnovno tumačenje pojmova i suštinskih ideja. U tu svrhu, dat je odabran spisak literature za pro- dubljenije proučavanje pojedinih pitanja obuhvaćenih ovim udžbenikom. Odabrana literatura treba da bude shvaćena samo kao početna, jer ona mora stalno biti dopunjavana novim radovima. Na kraju svakog poglavlja nalaze se i pitanja, kojima studenti mogu proveriti naučeno. Pitanja su zamišnjena tako da provere znanje, kao osnovni vaspitno-obrazovni zadatak (ova pitanja su bez zvezdice ispred), kao i razumevanje, sintezu, analizu, primenu, kao više vaspitno-obrazovne zadatke (pitanja su sa zvezdicom ispred). Nastojala sam da, izborom sadržaja, načinom njegove interpreta- cije, argumentacijom i stilom izlaganja, učinim ovu knjigu prihvatlji- vijom za što širi krug čitalaca. U njoj sam ukazala gde se, danas, nalazi teorija vaspitanja i obrazovanja osoba sa motoričkim poremećajima kod nas, šta je aktuelno u ovoj oblasti, kao i šta treba usavršiti. I na kraju, udžbenik je pisan kao izraz ogromne ljubavi prema radu sa decom sa motoričkim poremećajima i kao zahvalnost za sve što sam od njih, tokom svog rada, naučila. PB - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju T1 - Teorija vaspitanja i obrazovanja osoba sa motoričkim poremećajima EP - 408 SP - 1 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3971 ER -
@book{ author = "Ilić-Stošović, Danijela", year = "2011", abstract = "Tekst, koji je pred čitaocima, namenjen je, pre svega, studentima Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, smera za somato- pediju, ali i studentima ostalih fakulteta koji pripremaju nastav- nike i druge stručnjake za vaspitno-obrazovni rad, a koji će se, tokom svog rada, susretati sa učenicima sa motoričkim poremećajima. On je, takođe, namenjen i svim stručnjacima, koji se već bave vaspitno-obra- zovnim radom, a koji žele da svoje znanje sistematizuju i osveže novim saznanjima iz oblasti teorije vaspitanja i obrazovanja osoba sa moto- ričkim poremećajima. Ovaj tekst nastao je višegodišnjim izučavanjem teorije i prakse vaspitanja i obrazovanja osoba sa motoričkim poremećajima, kod nas i u svetu. Kako je literatura iz ove oblasti retka ili starijeg datuma, te je nema u prodaji, a i dosta rasuta u časopisima i monografskim studijama, javila se potreba da se saznanja, ideje i savremeni pristup, u ovoj mate- riji, oblikuju u vidu udžbenika i učine dostupnim studentima. Ni jedna knjiga, pa ni udžbenik, ne može da obuhvati sve probleme nauke na koju se odnosi, niti može unapred da odgovori na sva pitanja i probleme sa kojima se stručnjak susreće u svom radu. Udžbenik je, shod- no pomenutom, ali i shodno novim pristupima u obrazovanju studena- ta, zamišljen, više kao vodič kroz materiju, kao podstrekač na dalja traganja i izučavanja, te su se širina i dubina objašnjavanja pojmova i suštinskih ideja, ovim rukovodile. Zadaci, koji su formulisani na kraju svakog poglavlja, osmišljeni su tako da, podstaknu studente da samostalnim radom šrošire i prodube osnovno tumačenje pojmova i suštinskih ideja. U tu svrhu, dat je odabran spisak literature za pro- dubljenije proučavanje pojedinih pitanja obuhvaćenih ovim udžbenikom. Odabrana literatura treba da bude shvaćena samo kao početna, jer ona mora stalno biti dopunjavana novim radovima. Na kraju svakog poglavlja nalaze se i pitanja, kojima studenti mogu proveriti naučeno. Pitanja su zamišnjena tako da provere znanje, kao osnovni vaspitno-obrazovni zadatak (ova pitanja su bez zvezdice ispred), kao i razumevanje, sintezu, analizu, primenu, kao više vaspitno-obrazovne zadatke (pitanja su sa zvezdicom ispred). Nastojala sam da, izborom sadržaja, načinom njegove interpreta- cije, argumentacijom i stilom izlaganja, učinim ovu knjigu prihvatlji- vijom za što širi krug čitalaca. U njoj sam ukazala gde se, danas, nalazi teorija vaspitanja i obrazovanja osoba sa motoričkim poremećajima kod nas, šta je aktuelno u ovoj oblasti, kao i šta treba usavršiti. I na kraju, udžbenik je pisan kao izraz ogromne ljubavi prema radu sa decom sa motoričkim poremećajima i kao zahvalnost za sve što sam od njih, tokom svog rada, naučila.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju", title = "Teorija vaspitanja i obrazovanja osoba sa motoričkim poremećajima", pages = "408-1", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3971" }
Ilić-Stošović, D.. (2011). Teorija vaspitanja i obrazovanja osoba sa motoričkim poremećajima. Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju., 1-408. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3971
Ilić-Stošović D. Teorija vaspitanja i obrazovanja osoba sa motoričkim poremećajima. 2011;:1-408. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3971 .
Ilić-Stošović, Danijela, "Teorija vaspitanja i obrazovanja osoba sa motoričkim poremećajima" (2011):1-408, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3971 .