Nivo razvoja grube motorike kod dece sa umerenom intelektualnom ometenošću
Само за регистроване кориснике
2020
Мастер/магистарски рад (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Моторички систем служи за кретање у простору, покрете појединих делова тела, одржавање положаја насупрот дејству спољних сила и гравитације и он је тај који омогућава све аспекте нашег понашања у окружењу. Складан развој моторике доприноси способности деце да учествују у активностима код куће, у школи, заједници. Адекватан ниво моторичких способности може позитивно допринети свакодневним активностима, уживању у физичкој активности и бављењу спортом али и могућности професионалног оспособљавања. С' тога је главни циљ истраживања утврдити ниво развоја грубе моторике ученика са умереном интелектуалном ометеношћу. Поред тога, биће анализиран његов однос са одређеним сициодемографским карактеристикама испитаника. За утврђивање нивоа развоја грубе моторике коришћен је тест за процену развоја грубе моторике (The test of gross motor development – second edition TGMD – 2, Ulrich, 2000). Узорком је обухваћено 30 испитаника са умереном интелектуалном ометеношћу, оба пола, од четвртог до осмог раз...реда, који похађају школу за основно и средње образовање Младост у Пироту. Анализом резултата је утврђено да деца са умереном интелектуалном ометеношћу имају низак коефицијент грубе моторике и да су њихове грубе моторичке способности означене као слабе на дескриптивном плану. Такође, утврђено је да постоје статистички значајне разлике између испитаника осмог и четвртог разреда, осмог и петог разреда као и између ученика седмог и четвртог разреда у оквиру коефицијента грубе моторике а у корист ученика седмог и осмог разреда. У раду су детаљније представљени резултати истраживања, као и ограничења, а дате су и препоруке будућим истраживачима.
The motor system is used for movement in space, movements of individual parts of the body, maintaining a position against the action of external forces and gravity, and it's the one who enables all aspects of our behavior in the environment. The harmonious development of motor skills contributes to the ability of children to participate in activities at home, at school, in the community. An adequate level of motor skills can positively contribute to everyday activities, enjoying physical activity and playing sports, but also opportunities for professional training.
Therefore, the main goal of the research is to determine the level of development of gross motor skills of students with moderate intellectual disabilities. In addition, its relationship with certain sociodemographic characteristics of the respondents will be analyzed. The test of gross motor development was used to determine the level of development of gross motor skills (The Test of Gross Motor Development - second editio...n – TGMD – 2, Ulrich, 2000). The sample included 30 examinees with moderate intellectual disabilities, both sexes, from the fourth to the eighth grade, who attend the school for Basic and High education „Mladost“ in Pirot. The analysis of the results showed that children with moderate intellectual disabilities have a low coefficient of gross motor skills and that their gross motor abilities are marked as weak on a descriptive level.
Also, it was determined that there are statistically significant differences between the subjects of the eighth and fourth grade, eighth and fifth grade, as well as between the students of the seventh and fourth grade within the coefficient of gross motor skills and in favor of the students of the seventh and eighth grade. The results of the research as well as limitations are presented in more detail in a paper and the recommendations for the future researchers are also given there.
Кључне речи:
моторика / груба моторика / коефицијент грубе моторике / умерена интелектуална ометеност / motor skills / gross motor skills / gross motor skills coefficient / moderate intellectual disabilityИзвор:
2020, 1-44Колекције
Институција/група
rFASPERTY - THES AU - Mančić, Katarina PY - 2020 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3966 AB - Моторички систем служи за кретање у простору, покрете појединих делова тела, одржавање положаја насупрот дејству спољних сила и гравитације и он је тај који омогућава све аспекте нашег понашања у окружењу. Складан развој моторике доприноси способности деце да учествују у активностима код куће, у школи, заједници. Адекватан ниво моторичких способности може позитивно допринети свакодневним активностима, уживању у физичкој активности и бављењу спортом али и могућности професионалног оспособљавања. С' тога је главни циљ истраживања утврдити ниво развоја грубе моторике ученика са умереном интелектуалном ометеношћу. Поред тога, биће анализиран његов однос са одређеним сициодемографским карактеристикама испитаника. За утврђивање нивоа развоја грубе моторике коришћен је тест за процену развоја грубе моторике (The test of gross motor development – second edition TGMD – 2, Ulrich, 2000). Узорком је обухваћено 30 испитаника са умереном интелектуалном ометеношћу, оба пола, од четвртог до осмог разреда, који похађају школу за основно и средње образовање Младост у Пироту. Анализом резултата је утврђено да деца са умереном интелектуалном ометеношћу имају низак коефицијент грубе моторике и да су њихове грубе моторичке способности означене као слабе на дескриптивном плану. Такође, утврђено је да постоје статистички значајне разлике између испитаника осмог и четвртог разреда, осмог и петог разреда као и између ученика седмог и четвртог разреда у оквиру коефицијента грубе моторике а у корист ученика седмог и осмог разреда. У раду су детаљније представљени резултати истраживања, као и ограничења, а дате су и препоруке будућим истраживачима. AB - The motor system is used for movement in space, movements of individual parts of the body, maintaining a position against the action of external forces and gravity, and it's the one who enables all aspects of our behavior in the environment. The harmonious development of motor skills contributes to the ability of children to participate in activities at home, at school, in the community. An adequate level of motor skills can positively contribute to everyday activities, enjoying physical activity and playing sports, but also opportunities for professional training. Therefore, the main goal of the research is to determine the level of development of gross motor skills of students with moderate intellectual disabilities. In addition, its relationship with certain sociodemographic characteristics of the respondents will be analyzed. The test of gross motor development was used to determine the level of development of gross motor skills (The Test of Gross Motor Development - second edition – TGMD – 2, Ulrich, 2000). The sample included 30 examinees with moderate intellectual disabilities, both sexes, from the fourth to the eighth grade, who attend the school for Basic and High education „Mladost“ in Pirot. The analysis of the results showed that children with moderate intellectual disabilities have a low coefficient of gross motor skills and that their gross motor abilities are marked as weak on a descriptive level. Also, it was determined that there are statistically significant differences between the subjects of the eighth and fourth grade, eighth and fifth grade, as well as between the students of the seventh and fourth grade within the coefficient of gross motor skills and in favor of the students of the seventh and eighth grade. The results of the research as well as limitations are presented in more detail in a paper and the recommendations for the future researchers are also given there. T1 - Nivo razvoja grube motorike kod dece sa umerenom intelektualnom ometenošću EP - 44 SP - 1 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3966 ER -
@mastersthesis{ author = "Mančić, Katarina", year = "2020", abstract = "Моторички систем служи за кретање у простору, покрете појединих делова тела, одржавање положаја насупрот дејству спољних сила и гравитације и он је тај који омогућава све аспекте нашег понашања у окружењу. Складан развој моторике доприноси способности деце да учествују у активностима код куће, у школи, заједници. Адекватан ниво моторичких способности може позитивно допринети свакодневним активностима, уживању у физичкој активности и бављењу спортом али и могућности професионалног оспособљавања. С' тога је главни циљ истраживања утврдити ниво развоја грубе моторике ученика са умереном интелектуалном ометеношћу. Поред тога, биће анализиран његов однос са одређеним сициодемографским карактеристикама испитаника. За утврђивање нивоа развоја грубе моторике коришћен је тест за процену развоја грубе моторике (The test of gross motor development – second edition TGMD – 2, Ulrich, 2000). Узорком је обухваћено 30 испитаника са умереном интелектуалном ометеношћу, оба пола, од четвртог до осмог разреда, који похађају школу за основно и средње образовање Младост у Пироту. Анализом резултата је утврђено да деца са умереном интелектуалном ометеношћу имају низак коефицијент грубе моторике и да су њихове грубе моторичке способности означене као слабе на дескриптивном плану. Такође, утврђено је да постоје статистички значајне разлике између испитаника осмог и четвртог разреда, осмог и петог разреда као и између ученика седмог и четвртог разреда у оквиру коефицијента грубе моторике а у корист ученика седмог и осмог разреда. У раду су детаљније представљени резултати истраживања, као и ограничења, а дате су и препоруке будућим истраживачима., The motor system is used for movement in space, movements of individual parts of the body, maintaining a position against the action of external forces and gravity, and it's the one who enables all aspects of our behavior in the environment. The harmonious development of motor skills contributes to the ability of children to participate in activities at home, at school, in the community. An adequate level of motor skills can positively contribute to everyday activities, enjoying physical activity and playing sports, but also opportunities for professional training. Therefore, the main goal of the research is to determine the level of development of gross motor skills of students with moderate intellectual disabilities. In addition, its relationship with certain sociodemographic characteristics of the respondents will be analyzed. The test of gross motor development was used to determine the level of development of gross motor skills (The Test of Gross Motor Development - second edition – TGMD – 2, Ulrich, 2000). The sample included 30 examinees with moderate intellectual disabilities, both sexes, from the fourth to the eighth grade, who attend the school for Basic and High education „Mladost“ in Pirot. The analysis of the results showed that children with moderate intellectual disabilities have a low coefficient of gross motor skills and that their gross motor abilities are marked as weak on a descriptive level. Also, it was determined that there are statistically significant differences between the subjects of the eighth and fourth grade, eighth and fifth grade, as well as between the students of the seventh and fourth grade within the coefficient of gross motor skills and in favor of the students of the seventh and eighth grade. The results of the research as well as limitations are presented in more detail in a paper and the recommendations for the future researchers are also given there.", title = "Nivo razvoja grube motorike kod dece sa umerenom intelektualnom ometenošću", pages = "44-1", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3966" }
Mančić, K.. (2020). Nivo razvoja grube motorike kod dece sa umerenom intelektualnom ometenošću. , 1-44. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3966
Mančić K. Nivo razvoja grube motorike kod dece sa umerenom intelektualnom ometenošću. 2020;:1-44. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3966 .
Mančić, Katarina, "Nivo razvoja grube motorike kod dece sa umerenom intelektualnom ometenošću" (2020):1-44, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3966 .