Приказ основних података о документу

dc.creatorMišić, Magdalena
dc.date.accessioned2021-12-10T11:05:23Z
dc.date.available2021-12-10T11:05:23Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3961
dc.description.abstractСврха рада била је испитати перцепцију школске климе глувих и наглувих ученика у инклузивном окружењу. Примена инклузивног васпитања и образовања у школи претпоставља развој свести код деце о њиховом прихватању, као и уважавању различитости. Развијање свести о прихватању различитости, као и мењање ставова према деци с посебним потребама чини темељ и предуслов за успешно спровођење инклузије. Инклузивно образовање не може у потпуности задовољити потребе глувих и наглувих ученика у редовним школама без прилагођавања наставе према њиховим индивидуалним способностима и треба испитати да ли је наставни план и програм школе доступан овим ученицима (Knoors & Marschark, 2015; Sari, 2005). Циљ инклузивног окружења није само да помогне глувим и наглувим ученицима да се интегришу на академски начин, већ и да побољшају свој говор и друштвену интеракцију што и те како утиче на школску климу. У раду је примењен метод теоријске анализе. Прегледом ранијих истраживања утврђено је да ученици са оштећењем слуха суочени су са бројним изазовима у редовној школи, у интеракцији са наставницима и вршњацима главни проблем представља комуникација. Развој социјалних вештина и позитивног понашања је најважније у инклузивном окружењу и довољан је разлог за промене у педагошком раду унапређењем сарадње дефектолога, наставника, стручних сарадника и породице. Планирање квалитетне индивидуалне подршке у подстицајном и позитивном школском окружењу ствара услове за свеукупни развој глувих и наглувих ученика, као и њихове успешне социјалне интеграције.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.subjectглуви и наглувиsr
dc.subjectперцепцијаsr
dc.subjectшколска климаsr
dc.subjectинклузијаsr
dc.subjectкомуникацијаsr
dc.titlePercepcija školske klime gluvih i nagluvih učenika u inkluzivnom okruženjusr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage69
dc.citation.spage1
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3961
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу