Приказ основних података о документу
Percepcija školske klime gluvih i nagluvih učenika u inkluzivnom okruženju
dc.creator | Mišić, Magdalena | |
dc.date.accessioned | 2021-12-10T11:05:23Z | |
dc.date.available | 2021-12-10T11:05:23Z | |
dc.date.issued | 2020 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3961 | |
dc.description.abstract | Сврха рада била је испитати перцепцију школске климе глувих и наглувих ученика у инклузивном окружењу. Примена инклузивног васпитања и образовања у школи претпоставља развој свести код деце о њиховом прихватању, као и уважавању различитости. Развијање свести о прихватању различитости, као и мењање ставова према деци с посебним потребама чини темељ и предуслов за успешно спровођење инклузије. Инклузивно образовање не може у потпуности задовољити потребе глувих и наглувих ученика у редовним школама без прилагођавања наставе према њиховим индивидуалним способностима и треба испитати да ли је наставни план и програм школе доступан овим ученицима (Knoors & Marschark, 2015; Sari, 2005). Циљ инклузивног окружења није само да помогне глувим и наглувим ученицима да се интегришу на академски начин, већ и да побољшају свој говор и друштвену интеракцију што и те како утиче на школску климу. У раду је примењен метод теоријске анализе. Прегледом ранијих истраживања утврђено је да ученици са оштећењем слуха суочени су са бројним изазовима у редовној школи, у интеракцији са наставницима и вршњацима главни проблем представља комуникација. Развој социјалних вештина и позитивног понашања је најважније у инклузивном окружењу и довољан је разлог за промене у педагошком раду унапређењем сарадње дефектолога, наставника, стручних сарадника и породице. Планирање квалитетне индивидуалне подршке у подстицајном и позитивном школском окружењу ствара услове за свеукупни развој глувих и наглувих ученика, као и њихове успешне социјалне интеграције. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.rights | closedAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | |
dc.subject | глуви и наглуви | sr |
dc.subject | перцепција | sr |
dc.subject | школска клима | sr |
dc.subject | инклузија | sr |
dc.subject | комуникација | sr |
dc.title | Percepcija školske klime gluvih i nagluvih učenika u inkluzivnom okruženju | sr |
dc.type | masterThesis | sr |
dc.rights.license | ARR | sr |
dc.citation.epage | 69 | |
dc.citation.spage | 1 | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3961 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |