Приказ основних података о документу
Istorija tiflopedagogije pregled istorijskog razvoja opšte i srpske tiflopedagogije
dc.creator | Pavlović, Sonja | |
dc.date.accessioned | 2021-12-09T13:05:00Z | |
dc.date.available | 2021-12-09T13:05:00Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-80113-89-0 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3953 | |
dc.description.abstract | Istorija tiflopedagogije, kao posebna edukološka disciplina, prouča- va istorijski razvoj vaspitanja i obrazovanja osoba sa oštećenim vidom i kao takva pripada porodici srodnih naučnih disciplina, koje proučavaju istorijski razvoj vaspitanja i obrazovanja osoba sa posebnim potrebama. Po prirodi predmeta, istorija tiflopedagogije pripada posebnom ogranku opšte istorije prosvetnog i naučnog rada. Zasnovana na metodo- loškim načelima interdisciplinarnosti i multidisciplinarnosti, savremena istraživanja u oblasti istorije vaspitanja i obrazovanja osoba sa posebnim potrebama okupljaju stručnjake raznih naučnih usmerenja, te stoga ne zaostaju za srodnim istraživanjima u ostalim oblastima pro- svetnog i naučnog rada. Proučavanje postanka i razvoja prosvetnih i naučnih delatnosti po- čiva na sagledavanju opštih okolnosti društvenog i istorijskog razvoja. Stoga predmetni istraživači polaze od savremenih dostignuća istorij- ske nauke i oslanjaju se na radove istoričara, prvenstveno onih koji nepo- srednom obradom i objavljivanjem istorijskih izvora stvaraju preduslove za razvoj predmetnih istraživanja u oblasti prosvetne istorije. Na isto- rijskoj osnovi počivaju istraživački napori pedagoga, koji proučavanju prosvetne istorije pristupaju u sklopu predmetnog sagledavanja isto- rijskog razvoja pedagoških pojava. Na istoj osnovi počivaju i istraži- vački napori sociologa, usmereni ka proučavanju mesta i uloge prosvet- nih i naučnih delatnosti u sklopu opšteg društvenog razvoja. O visokim naučnim dometima savremenih istraživanja u oblasti opšte istorije prosvetnih i naučnih delatnosti svedoči i pojava zna- čajnih monografskih radova i predmetnih zbornika, posvećenih isto- rijskom razvoju raznih oblasti vaspitanja i obrazovanja osoba sa poseb- nim potrebama. Mnogi od takvih radova posvećeni su upravo istoriji tiflopedagogije. Iz potrebe za upoznavanjem domaće stručne i ostale javnosti sa savre- menim dostignućima na polju opšte tiflopedagoške istorije proističe i potreba za novim osvrtom na istorijski razvoj srpske tiflopedagogije, iako proučavanje mnogih složenih pitanja na tom polju još uvek nije za- okruženo čak ni u oblasti osnovnih istraživanja. Stoga je, radi budućeg dovršavanja zostalih poslova, bilo potrebno pristupiti pisanju jednog ovakvog preglednog rada, koji je nastao uz oslonac na dostignuća domaćih i stranih istraživanja u oblasti istorije vaspitanja i obrazovanja oso- ba sa oštećenim vidom i istorijskog razvoja tiflopedagogije kao posebne naučne discipline. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju | sr |
dc.rights | closedAccess | sr |
dc.title | Istorija tiflopedagogije pregled istorijskog razvoja opšte i srpske tiflopedagogije | sr |
dc.type | book | sr |
dc.rights.license | ARR | sr |
dc.citation.epage | 445 | |
dc.citation.spage | 1 | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3953 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |