Приказ основних података о документу

dc.creatorRadulović, Nikola
dc.date.accessioned2021-12-07T14:14:32Z
dc.date.available2021-12-07T14:14:32Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3939
dc.description.abstractПроблематика вршњачког злостављања је широко распрострањена проблематика данашњице. Постојање различитих облика вршњачког злостављања, од којих су неки тешко препознатљиви од стране одраслих чини ову тему додатно комплексном, а превенцију, како на примарном, тако и на секундарном и терцијалном нивоу отежаном. Иако су различитим врстама вршњачког злостављања подложна готово сва деца и млади, постоје одређене групе њих које се чине вулнерабилнијим за учешће у разичитим облицима вршњачког злостављања, како у улози жртве, тако и у улози насилника, односно починилаца. Деца и млади који живе са АДХД-ом су често недовољно прихваћени у оквиру својих вршњачких група, услед различитих особености које могу бити повезане са АДХД-ом као скупом симптома, те често јесу како жртве, тако и починиоци вршњачког злостављања. Кључан предмет овог рада односи се на научно објашњење феномена вршњачког злостављања, код деце и младих са АДХД-ом, односно у раду су сагледане одлике АДХД-а које чине децу и младе који живе са њим вулнерабилним за учешће у вршњачком злостављању, најчешћи облици вршњачког злостављања у којима учествују деца и млади са АДХД-ом, као и превентивни програми намењени сузбијању и превенцији овог социјалног проблема. Кључне импликације продискутоване су у самом раду.sr
dc.description.abstractThe issue of peer abuse is a widely spread issue of modern society. The existence of different forms of peer abuse, many of which the adults find hard to recognize, is what makes this topic even more complex, and its prevention, on the primary, secondary, and tertiary level even more difficult. Even though almost all children and young people are the subjects of some form of peer abuse, there are certain groups that appear to be more vulnerable to participate in different forms of peer abuse, both as the victim and as the bully or the perpetrator. Children and the young who live with ADHD often aren't accepted in their peer groups, due to different characteristics that can be related to ADHD as a group of symptoms, which is why they are often in the roles of both the victims and the perpetrators of peer abuse. The key subject matter of this paper is the scientific explanation of the phenomenon of peer abuse with children and the young with ADHD, that is, the paper analyses different characteristics of ADHD which make the children and the young who have it more vulnerable to participate in peer abuse, the most common forms of peer abuse that involve children and the young with ADHD, as well as prevention programs aimed at suppressing and preventing this social problem. The key implications are discussed in the paper.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.subjectАДХДsr
dc.subjectвршњачко злостављањеsr
dc.subjectбулингsr
dc.subjectдеца и младиsr
dc.subjectпревенцијаsr
dc.subjectADHDsr
dc.subjectpeer abusesr
dc.subjectbullyingsr
dc.subjectchildren and the youngsr
dc.subjectpreventionsr
dc.titleFenomen vršnjačkog zlostavljanja kod dece i mladih sa adhd sindromomsr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage68
dc.citation.spage1
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3939
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу