Приказ основних података о документу

dc.creatorNikolić, Nataša
dc.date.accessioned2021-12-07T14:12:53Z
dc.date.available2021-12-07T14:12:53Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3937
dc.description.abstractГовор представља најважније средство комуникације и од његовог развоја зависи целокупан развој детета. Развој говора представља дуг и сложен процес, који има своје специфичне фазе развоја. Фактори који директно утичу на развој говора и који представљају предуслов за његов правилан развој су бројни. Један од значајних фактора у развоју говора јесте слух, те његово оштећење повлачи са собом и низ проблема који се јављају код деце са слушним оштећењима. Важност у раду са децом са слушним оштећењима, огледа се у специфичном развоју говора, који ће им касније омогућити да стекну школске и друге вештине значајне за свакодневено животно функционисање. Важно је напоменути да поред тежине слушног оштећења, интелектуалних и других способности детета, као и приступ рада наставника- сурдолога, индивидуални приступ у раду са сваким дететом представља велику значајност у оспособљавању и учењу деце са оштећењем слуха. У циљу што бољег оспособљавања глуве и наглуве деце важно је истаћи и постојеће методе и средства која се користе у настави како би комуникација била олакшана. Дактилологија или прстна азбука представља једно од основних средстава у комуникацији особа са оштећењима слуха. Основни задатак је да се олакша читање говора са уста и лица, као и да се побољша артикулација у развоју говора. Важно је напоменути да сваки језик има своју прстну азбуку. Када је реч о српском знаковном језику, користи се дворучна азбука, док код неких других знаковних језика употребљава се и једноручни алфабет. Српски знаковни језик је веома богат и сложен језик, те захтева и велику посвећеност при учењу овог језика. Предмет овог рада је функција дактилологије у развоју језика код глувих и наглувих ученика. Циљ рада је да се укаже на значај дактилологије као средства за равој говора код глуве и наглуве деце. У раду ће бити примењена дескриптивна метода заснована на пређашњој литератури која се бавила овом темом.sr
dc.description.abstractSpeech is the most important means of communication and the overall development of a child depends on its development. Speech development is a long and complex process, which has its own specific stages of development. Factors that directly affect speech development and that are a prerequisite for proper speech development are numerous. One of the important factors in the development of speech is hearing, and its damage entails a number of problems that occur in children with hearing impairments. The importance of working with children with hearing impairments is reflected in the specific development of speech, which will later enable them to acquire school and other skills important for everyday life functioning. It is important to note that in addition to the severity of hearing impairment, intellectual and other abilities of the child, as well as the approach of the deaf teacher, an individual approach to working with each child is of great importance in the training and learning of children with hearing impairments. In order to better train deaf and hard of hearing children, it is important to point out the existing methods and tools used in teaching in order to facilitate communication. Typing or chest alphabet is one of the basic means of communication for people with hearing impairments. The basic task is to facilitate the reading of speech from the mouth and face, as well as to improve the articulation in the development of speech. It is important to note that each language has its own chest alphabet. When it comes to Serbian sign language, the two-handed alphabet is used, while in some other sign languages the one-handed alphabet is also used. Serbian sign language is a very rich and complex language, and it requires great dedication in learning this language. The subject of this paper is the function of dactylology in language development in deaf and hard of hearing students. The aim of this paper is to point out the importance of dactylology as a means for speech development in deaf and hard of hearing children. The paper will use a descriptive method based on previous literature that has dealt with this topic.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.subjectглуви и наглуви ученициsr
dc.subjectдактилологијаsr
dc.subjectзнаковни језикsr
dc.subjectразвој говораsr
dc.subjectоштећење слухаsr
dc.subjectdeaf and hard of hearing studentssr
dc.subjecttypingsr
dc.subjectsign languagesr
dc.subjectspeech developmentsr
dc.subjecthearing impairmentsr
dc.titleFunkcija daktilologije u razvoju jezika kod gluvih i nagluvih učenikasr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage70
dc.citation.spage1
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3937
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу