Приказ основних података о документу

dc.creatorJelesijević, Milica
dc.date.accessioned2021-12-06T13:46:06Z
dc.date.available2021-12-06T13:46:06Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3923
dc.description.abstractМатематичка анксиозност је анксиозност која се јавља када особа дође у контакт са математиком и математичким проблемима. Манифестује се на различите начине, од благе нелагодности коју особа доживљава када треба да покаже своје математичке вештине, до значајних промена на психолошком, психомоторном и вегетативном плану, које у мањој или већој мери могу утицати на постигнуће особе. Приликом упознавања са математиком као науком, дете наилази на изазове и проблеме са којима се до тада није сусрело. Комплексност овог језика симбола захтева помоћ учитеља, наставника, родитеља и ширег окружења, подршку и вредан рад, како би га дете разумело и развило све способности које му ова наука нуди. Тада се дете описмењује и развија математичку резилијентност, која му помаже да сваком наредном, компликованијем задатку приђе са знатижељом и одлучношћу да га реши. Међутим, пракса показује да дете чешће развија математикчку анксиозност, због чега долази до тога да ову науку, и професије које захтевају њено познавање, заобилази приликом одабира каријере и запошљавања. Проблеми се онда проширују и на друге активности које захтевају разумевање математичких записа и односа, и озбиљно могу угрозити свакодневно функционисање особе. Математичка анксиозност још увек нема своје место у стандардној класификацији менталних поремећаја, DSM-5 (The Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, Fifth Edition), па се најчешће доводи у везу са анксиозношћу теста и генерализованим анксиозним поремећајем. Њено издвајање, као посебне категорије анксиозности, би омогућило предузимање одређених мера и минимизирање њених последица.sr
dc.description.abstractMathematical anxiety is anxiety that occurs when a person comes in contact with mathematics and mathematical problems. It manifests itself in various ways, from mild discomfort that a person experiences when he needs to show his mathematical skills, to significant changes on the psychological, psychomotor and vegetative level, which can, to a greater or lesser extent, affect a person's achievements. When getting acquainted with mathematics as a science, child encounters challenges and problems that he has not encountered before. The complexity of this language of symbols requires the help of teachers, parents and the wider environment, support and hard work, so that the child understands it and develops all the abilities that this science offers him. Then the child becomes literate and develops mathematical resilience, which helps him to approach each subsequent, more complicated task with curiosity and determination to solve it. However, practice shows that a child more often develops mathematical anxiety, which is why this science, and the professions that require its knowledge, are bypassed when choosing a career and employment. The problems then extend to other activities that require an understanding of mathematical records and relationships, and can seriously jeopardize a person’s daily functioning. Mathematical anxiety still does not have its place in the standard classification of mental disorders, DSM-5 (The Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders, Fifth Edition), so it is most often associated with test anxiety and generalized anxiety disorder. Its separation, as a special category of anxiety, would enable certain measures to be taken and its consequences to be minimized.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.subjectматематичка анксиозностsr
dc.subjectматематичка резилијентностsr
dc.subjectанксиозност тестаsr
dc.subjectгенерализовани анксиозни поремећајsr
dc.subjectmathematical anxietysr
dc.subjectmathematical resiliencesr
dc.subjecttest anxietysr
dc.subjectgeneralized anxiety disordersr
dc.titleMatematička anksioznostsr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage47
dc.citation.spage1
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3923
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу