Samoregulacija i agresivno ponašanje osoba sa intelektualnom ometenošću
Само за регистроване кориснике
2020
Мастер/магистарски рад (Објављена верзија)

Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Стратегије саморегулације су важне за спровођење свакодневних активности и остваривање дугорочних циљева. Особе са интелектуалном ометеношћу имају мање развијене вештине саморегулације у односу на особе типичног развоја. Нижи ниво саморегулације може да утиче на остварење академског успеха и социјалних односа.
Хетероагресивно понашање подразумева свако понашање којим се другој особи наноси штета, и такво понашање може да омета особу да постигне академски успех и буде социјално прихваћена.
Циљ овог рада је да се увидом у доступну литературу издвоје и прикажу истраживања односа вештина саморегулације и појаве маладаптивних облика понашања код особа са интелектуалном ометеношћу.
За увид у доступну литературу коришћене су електронске базе података: КОБСОН, Scholar, Hrčak и Scindex.
Прегледом литературе уочена је негативна корелација између саморегулације и проблема у понашању код особа са ИО. Деца код које је присутан дефицит у развоју вештина саморегулације, нису у могућности да контр...олишу своје понашање, што може да доведе до испољавања маладаптивног понашања. Такође, уочена је повезаност саморегулације и социјалне компетенције. Ограничења у усвајању социјалних вештина и нижи ниво социјалне компетенције особа са ИО, утичу на тешкоће развоја саморегулације, инхибиторне контроле и повећање учесталости и интензитета манифестација агресивног понашања.
Self regulation strategies are important for everydey activities and long term goals. People with intellectual disabilities have less developed self regulation skills than tipycal population. Lower level of self regulation skills can impact on academical and social achivements.
Hetero-aggressive behavior means any behavior that harms another person, and such behavior can hinder a person from achieving academic success and being socially accepted.
The aim of this paper is to use the insight into the available literature to single out and present research on the relationship between the skills of self-regulation and the occurrence of maladaptive behaviors in people with intellectual disabilities.
Electronic databases were used to view the available literature: КОБСОН, Scholar, Hrčak and Scindex.
A review of the literature revealed a negative correlation between self-regulation and behavioral problems in people with intellectual disabilities. Children who have a deficit in the develop...ment of self- regulation skills are not able to control their behavior, which can lead to the manifestation of maladaptive behavior. Also, the connection between self-regulation and social competence was noticed. Restrictions in the acquisition of social skills and a lower level of social competence of persons with intellectual disabilities affect the difficulties of developing self-regulation, inhibitory control and increasing the frequency and intensity of manifestations of aggressive behavior.
Кључне речи:
саморегулација / агресивно понашање / интелектуална ометеност / социјални односи / self regulation / aggressive behavior / intellectual disability / social relationsИзвор:
2020, 1-25Колекције
Институција/група
rFASPERTY - THES AU - Stojičić, Jelena PY - 2020 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3918 AB - Стратегије саморегулације су важне за спровођење свакодневних активности и остваривање дугорочних циљева. Особе са интелектуалном ометеношћу имају мање развијене вештине саморегулације у односу на особе типичног развоја. Нижи ниво саморегулације може да утиче на остварење академског успеха и социјалних односа. Хетероагресивно понашање подразумева свако понашање којим се другој особи наноси штета, и такво понашање може да омета особу да постигне академски успех и буде социјално прихваћена. Циљ овог рада је да се увидом у доступну литературу издвоје и прикажу истраживања односа вештина саморегулације и појаве маладаптивних облика понашања код особа са интелектуалном ометеношћу. За увид у доступну литературу коришћене су електронске базе података: КОБСОН, Scholar, Hrčak и Scindex. Прегледом литературе уочена је негативна корелација између саморегулације и проблема у понашању код особа са ИО. Деца код које је присутан дефицит у развоју вештина саморегулације, нису у могућности да контролишу своје понашање, што може да доведе до испољавања маладаптивног понашања. Такође, уочена је повезаност саморегулације и социјалне компетенције. Ограничења у усвајању социјалних вештина и нижи ниво социјалне компетенције особа са ИО, утичу на тешкоће развоја саморегулације, инхибиторне контроле и повећање учесталости и интензитета манифестација агресивног понашања. AB - Self regulation strategies are important for everydey activities and long term goals. People with intellectual disabilities have less developed self regulation skills than tipycal population. Lower level of self regulation skills can impact on academical and social achivements. Hetero-aggressive behavior means any behavior that harms another person, and such behavior can hinder a person from achieving academic success and being socially accepted. The aim of this paper is to use the insight into the available literature to single out and present research on the relationship between the skills of self-regulation and the occurrence of maladaptive behaviors in people with intellectual disabilities. Electronic databases were used to view the available literature: КОБСОН, Scholar, Hrčak and Scindex. A review of the literature revealed a negative correlation between self-regulation and behavioral problems in people with intellectual disabilities. Children who have a deficit in the development of self- regulation skills are not able to control their behavior, which can lead to the manifestation of maladaptive behavior. Also, the connection between self-regulation and social competence was noticed. Restrictions in the acquisition of social skills and a lower level of social competence of persons with intellectual disabilities affect the difficulties of developing self-regulation, inhibitory control and increasing the frequency and intensity of manifestations of aggressive behavior. T1 - Samoregulacija i agresivno ponašanje osoba sa intelektualnom ometenošću EP - 25 SP - 1 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3918 ER -
@mastersthesis{ author = "Stojičić, Jelena", year = "2020", abstract = "Стратегије саморегулације су важне за спровођење свакодневних активности и остваривање дугорочних циљева. Особе са интелектуалном ометеношћу имају мање развијене вештине саморегулације у односу на особе типичног развоја. Нижи ниво саморегулације може да утиче на остварење академског успеха и социјалних односа. Хетероагресивно понашање подразумева свако понашање којим се другој особи наноси штета, и такво понашање може да омета особу да постигне академски успех и буде социјално прихваћена. Циљ овог рада је да се увидом у доступну литературу издвоје и прикажу истраживања односа вештина саморегулације и појаве маладаптивних облика понашања код особа са интелектуалном ометеношћу. За увид у доступну литературу коришћене су електронске базе података: КОБСОН, Scholar, Hrčak и Scindex. Прегледом литературе уочена је негативна корелација између саморегулације и проблема у понашању код особа са ИО. Деца код које је присутан дефицит у развоју вештина саморегулације, нису у могућности да контролишу своје понашање, што може да доведе до испољавања маладаптивног понашања. Такође, уочена је повезаност саморегулације и социјалне компетенције. Ограничења у усвајању социјалних вештина и нижи ниво социјалне компетенције особа са ИО, утичу на тешкоће развоја саморегулације, инхибиторне контроле и повећање учесталости и интензитета манифестација агресивног понашања., Self regulation strategies are important for everydey activities and long term goals. People with intellectual disabilities have less developed self regulation skills than tipycal population. Lower level of self regulation skills can impact on academical and social achivements. Hetero-aggressive behavior means any behavior that harms another person, and such behavior can hinder a person from achieving academic success and being socially accepted. The aim of this paper is to use the insight into the available literature to single out and present research on the relationship between the skills of self-regulation and the occurrence of maladaptive behaviors in people with intellectual disabilities. Electronic databases were used to view the available literature: КОБСОН, Scholar, Hrčak and Scindex. A review of the literature revealed a negative correlation between self-regulation and behavioral problems in people with intellectual disabilities. Children who have a deficit in the development of self- regulation skills are not able to control their behavior, which can lead to the manifestation of maladaptive behavior. Also, the connection between self-regulation and social competence was noticed. Restrictions in the acquisition of social skills and a lower level of social competence of persons with intellectual disabilities affect the difficulties of developing self-regulation, inhibitory control and increasing the frequency and intensity of manifestations of aggressive behavior.", title = "Samoregulacija i agresivno ponašanje osoba sa intelektualnom ometenošću", pages = "25-1", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3918" }
Stojičić, J.. (2020). Samoregulacija i agresivno ponašanje osoba sa intelektualnom ometenošću. , 1-25. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3918
Stojičić J. Samoregulacija i agresivno ponašanje osoba sa intelektualnom ometenošću. 2020;:1-25. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3918 .
Stojičić, Jelena, "Samoregulacija i agresivno ponašanje osoba sa intelektualnom ometenošću" (2020):1-25, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3918 .