rFASPER - Repozitorijum Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • Srpski (latinica) 
    • Engleski
    • Srpski (ćirilica)
    • Srpski (latinica)
  • Prijava
Pregled zapisa 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • Pregled zapisa
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • Pregled zapisa
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Uticaj inkluzivnog obrazovanja na akademska postignuća kod učenika osnovne škole

Samo za registrovane korisnike
2020
Autori
Milenković, Nikola
Master/Magistarski rad (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentu
Apstrakt
Инклузивно образовање подразумева активност индивидуе и друштва, процес учења и подучавања у коме долази до релативно трајних и прогресивних промена појединца. Академски успех је показатељ прилагођености ученика школској средини. Циљ овог истраживања је да се прегледом научне и стручне литературе издвоје и анализирају радови који су се бавили утицајем инклузије на академска постигнућа ученика основне школе. При прегледу литературе коришћен је Google Scholar Advanced Search. Анализирано је десет радова, осам емпирјских и два прегледна рада. Добијени резултати показују да инклузивно образовање има неутралан до позитиван ефекат на академска постигнућа ученика са сметњама у развоју, као и да није утврђено да ће ученици са сметњама у развоју имати негативан утицај на академска постигнућа својих вршњака типичне популације у одељењу. Ученици са сметњама у развоју не треба да пролазе кроз сегрегацију већ инклузију у редовни систем образовања са подршком, а улога државе и институција је т...аква да отклони баријере и омогући редовним школама да прођу што брже кроз период транзиције.

Inclusive education implies the activity of the individual and society, the process of learning and teaching in which there are relatively permanent and progressive changes of the individual. Academic success is an indicator of student's adaptation to the school environment. The aim of this paper is to review and analyze the scientific and professional literature that have addressed the impact of inclusion on the academic achievements of primary school students. Google Scholar Advanced Search was used when reviewing the literature. The research included 10 papers, 8 empirical and 2 review papers. The obtained results show that inclusive education has a neutral to positive effect on the academic achievements of students with disabilities, and that it has not been determined that students with disabilities will have a negative impact on the academic achievements of their peers in the class. Students with disabilities should not go through segregation, but inclusion in the regular sy...stem of education with support, and the role of the state and institutions should be to remove barriers and enable regular schools to go through the transition period as quickly as possible.

Ključne reči:
инклузија / академско постигнуће / утицај инклузије на академска постигнућа / inclusion / academic achievement / the impact of inclusion on academic achievement
Izvor:
2020, 1-42
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3909
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3909
Kolekcije
  • Master radovi / Master`s thesis
Institucija/grupa
rFASPER
TY  - THES
AU  - Milenković, Nikola
PY  - 2020
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3909
AB  - Инклузивно образовање подразумева активност индивидуе и друштва, процес учења и подучавања у коме долази до релативно трајних и прогресивних промена појединца.
Академски успех је показатељ прилагођености ученика школској средини.
Циљ овог истраживања је да се прегледом научне и стручне литературе издвоје и анализирају радови који су се бавили утицајем инклузије на академска постигнућа ученика основне школе.
При прегледу литературе коришћен је Google Scholar Advanced Search.
Анализирано је десет радова, осам емпирјских и два прегледна рада.
Добијени резултати показују да инклузивно образовање има неутралан до позитиван ефекат на академска постигнућа ученика са сметњама у развоју, као и да није утврђено да ће ученици са сметњама у развоју имати негативан утицај на академска постигнућа својих вршњака типичне популације у одељењу.
Ученици са сметњама у развоју не треба да пролазе кроз сегрегацију већ инклузију у редовни систем образовања са подршком, а улога државе и институција је таква да отклони баријере и омогући редовним школама да прођу што брже кроз период транзиције.
AB  - Inclusive education implies the activity of the individual and society, the process of learning and teaching in which there are relatively permanent and progressive changes of the individual.
Academic success is an indicator of student's adaptation to the school environment.
The aim of this paper is to review and analyze the scientific and professional literature that have addressed the impact of inclusion on the academic achievements of primary school students.
Google Scholar Advanced Search was used when reviewing the literature. The research included 10 papers, 8 empirical and 2 review papers.
The obtained results show that inclusive education has a neutral to positive effect on the academic achievements of students with disabilities, and that it has not been determined that students with disabilities will have a negative impact on the academic achievements of their peers in the class.
Students with disabilities should not go through segregation, but inclusion in the regular system of education with support, and the role of the state and institutions should be to remove barriers and enable regular schools to go through the transition period as quickly as possible.
T1  - Uticaj inkluzivnog obrazovanja na akademska postignuća kod učenika osnovne škole
EP  - 42
SP  - 1
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3909
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Milenković, Nikola",
year = "2020",
abstract = "Инклузивно образовање подразумева активност индивидуе и друштва, процес учења и подучавања у коме долази до релативно трајних и прогресивних промена појединца.
Академски успех је показатељ прилагођености ученика школској средини.
Циљ овог истраживања је да се прегледом научне и стручне литературе издвоје и анализирају радови који су се бавили утицајем инклузије на академска постигнућа ученика основне школе.
При прегледу литературе коришћен је Google Scholar Advanced Search.
Анализирано је десет радова, осам емпирјских и два прегледна рада.
Добијени резултати показују да инклузивно образовање има неутралан до позитиван ефекат на академска постигнућа ученика са сметњама у развоју, као и да није утврђено да ће ученици са сметњама у развоју имати негативан утицај на академска постигнућа својих вршњака типичне популације у одељењу.
Ученици са сметњама у развоју не треба да пролазе кроз сегрегацију већ инклузију у редовни систем образовања са подршком, а улога државе и институција је таква да отклони баријере и омогући редовним школама да прођу што брже кроз период транзиције., Inclusive education implies the activity of the individual and society, the process of learning and teaching in which there are relatively permanent and progressive changes of the individual.
Academic success is an indicator of student's adaptation to the school environment.
The aim of this paper is to review and analyze the scientific and professional literature that have addressed the impact of inclusion on the academic achievements of primary school students.
Google Scholar Advanced Search was used when reviewing the literature. The research included 10 papers, 8 empirical and 2 review papers.
The obtained results show that inclusive education has a neutral to positive effect on the academic achievements of students with disabilities, and that it has not been determined that students with disabilities will have a negative impact on the academic achievements of their peers in the class.
Students with disabilities should not go through segregation, but inclusion in the regular system of education with support, and the role of the state and institutions should be to remove barriers and enable regular schools to go through the transition period as quickly as possible.",
title = "Uticaj inkluzivnog obrazovanja na akademska postignuća kod učenika osnovne škole",
pages = "42-1",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3909"
}
Milenković, N.. (2020). Uticaj inkluzivnog obrazovanja na akademska postignuća kod učenika osnovne škole. , 1-42.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3909
Milenković N. Uticaj inkluzivnog obrazovanja na akademska postignuća kod učenika osnovne škole. 2020;:1-42.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3909 .
Milenković, Nikola, "Uticaj inkluzivnog obrazovanja na akademska postignuća kod učenika osnovne škole" (2020):1-42,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3909 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O repozitorijumu rFASPER | Pošaljite zapažanja

OpenAIRERCUB
 

 

Kompletan repozitorijumGrupeAutoriNasloviTemeOva institucijaAutoriNasloviTeme

Statistika

Pregled statistika

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
O repozitorijumu rFASPER | Pošaljite zapažanja

OpenAIRERCUB