Приказ основних података о документу

dc.creatorRečanoska, Marija
dc.date.accessioned2021-12-01T14:12:52Z
dc.date.available2021-12-01T14:12:52Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3907
dc.description.abstractРазвој фонолошке свесности се одвија интензивно током предшколског периода и део је говорно-језичког развоја. Развој почиње свешћу о већим језичким јединицама (слогови, риме) и иде ка свести о мањим језичким јединицама – фонемама. Развој фонолошке свесности представља основу за развој способности читања и писања, а самим тим утиче и на школска постигнућа. За процену фонолошке свесности у студијама домаћих аутора коришћени су: Тест гласовне анализе и синтезе у речима (Радичевић и Маринковић, 1993), Тест за процену фонолошке свесности ‒ ФОНТ тест (Суботић, 2011) и ајтеми из трећег дела VI суптеста- Aудио-визуелна асоцијација АКАДИА теста развојних способности (Atkinson, Johnston & Lindsay, 1972). У студијама страних аутора за процену фонолошке свесности коришћени су: The Phonological Awareness Test-Second Edition (PAT-2; Robertson & Salter, 2007), The Comprehensive Test of Phonological Processing – Second Edition (CTOPP-2; Wagner, Torgesen, Rashotte, & Pearson, 2012), Test of Phonological Awareness“ (TOPA; Torgesen & Bryant, 1994), Lindamood Auditory Conceptualization Test (Lindamood & Lindamood, 1979), Nursery Rhyme Completion Statements (Harper, 2008) и Phonological Awareness Literacy Screening for Preschool (PALS) (University of Virginia, 2004). Потврђује се утицај фреквентности, дужине и апстрактности речи, сложености захтева, узраста, социо-економског статуса на постигнућа на тестовима за процену развоја фонолошке свесности. Још увек не постоје јасни докази о постојању полних разлика у погледу равоја фонолошке свесности. Бројни програми за подстицање и подржавање развоја фонолошке свесности на предшколском узрасту су развијени и успешно се примењују.sr
dc.description.abstractPhonological awareness develops intensively during the preschool period, and it is a part of speech and language development. Development begins with the awareness of larger linguistic units (syllables, rhymes) and goes towards to the awareness of smaller linguistic units – phonemes. The development of phonological awareness is the base for the development of reading and writing skills, and it also affects school achievement. Authors in our country for assessment of phonological awareness used: Test of voice analysis and synthesis (Radičević and Marinković, 1993), Phonological awareness assessment test (Subotić, 2011), VI subtest- audio-visual association of ACADIA developmental abilities test (Atkinson, Johnston & Lindsay, 1972). For assessment of phonological awareness foreign authors used: The Phonological Awareness Test-Second Edition (PAT-2; Robertson & Salter, 2007), The Comprehensive Test of Phonological Processing – Second Edition (CTOPP-2; Wagner, Torgesen, Rashotte, & Pearson, 2012), Test of Phonological Awareness“ (TOPA; Torgesen & Bryant, 1994), Lindamood Auditory Conceptualization Test (Lindamood & Lindamood, 1979), Nursery Rhyme Completion Statements (Harper, 2008) and Phonological Awareness Literacy Screening for Preschool (PALS) (University of Virginia, 2004). The influence of frequency, length and abstractness of words, complexity of requirements, age, socio-economic status on achievements on tests for assessing the development of phonological awareness is confirmed. There is still no clear evidence of gender differences in the development of phonological awareness. Numerous programs to encourage and support the development of phonological awareness in preschool have been developed and successfully implemented.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.subjectфонолошка свесностsr
dc.subjectразвој фонолошке свесностиsr
dc.subjectпроцена фонолошке свесностиsr
dc.subjectпредшколски узрастsr
dc.subjectphonological awarenesssr
dc.subjectdevelopment of phonological awarenesssr
dc.subjectassessment of phonological awarenesssr
dc.subjectpreschool agesr
dc.titleRazvoj fonološke svesnosti kod dece predškolskog uzrastasr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage62
dc.citation.spage1
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3907
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу