Učestalost refrakcionih anomalija kod dece do polaska u školu
Abstract
Циљ: Истраживање је имало за циљ испитивање учесталости, врсте и величине рефракционих аномалија код деце до поласка у школу, и то код деце са и без страбизма ради добијања података који би нам помогли да се рана интервенција усмери ка превентивним и раним офталмолошким прегледима како не би дошло до развијања амблиопије код деце услед неблаговремене корекције рефракционе аномалије.
Метод: Истраживање је обављено у септембру и октобру 2017. године. Истраживањем је обухваћено 150 испитаника оба пола. Подаци су прикупљени из Кабинета за страбизам, Клинике за очне болести „Проф. др Иван Станковић“, КБЦ Звездара. Коришћени су здравствени картони деце код којих је утврђена нека од рефракционих аномалија ока (миопија, хиперметропија или астигматизам). Испитивали смо учесталост рефракционих аномалија код деце предшколског узраста која су се лечила у овој установи у периоду од 2000. године до 2017.
Резултати: На основу добијених података утврђено је да су рефракционе аномалије присутне код 6...2% деце предшколског узраста, и то хиперметропија код 47,31%, миопија код 19,35%, док је астигматизам присутан код 33,3% њих. Рефракционе аномалије су присутне код 65,2% дечака и код 57,4% девојчица. Рефракционе аномалије присутне су код 47,9% деце млађег предшколског узраста и 68,6% деце старијег предшколског узраста. Приближно 70% деце, и хиперметропа и миопа, има јачину рефракционе аномалије ниског степена, док око 30% има јачину рефракционе аномалије умереног степена. У целокупном узорку, код 42 испитаника (28%) је регистрован страбизам. Рефракционе аномалије присутне су у 69,4% случајева код деце без страбизма, а у 42,9% случајева код деце са страбизмом.
Закључак: Најчешћа рефракциона аномалија код деце до поласка у школу је хиперметропија, следи астигматизам, док је најмање заступљена миопија.
Objective: The aim of the study was to examine the frequency, type and size of refractive anomalies in children before starting school, in children with and without strabismus in order to obtain data that would help us direct early intervention to preventive and early ophthalmological examinations to prevent to the development of amblyopia in children due to untimely correction of the refractive anomaly.
Metod: The investigation was conducted in September and October 2017. The study included respondents of both sexes. The data were collected from the Office of Strabismus, Clinic for Ophthalmic Diseases „Prof. dr Ivan Stanković”, Clinical Hospital Center Zvezdara. Children 's cards with and without strabismus were used in which some of the refractive anomalies of the eye (myopia, hypermetropia or astigmatism) were determined. We examined the frequency of refractive anomalies in preschool children who were treated in this institution in the period from 2000 to 2017.
Results: Besed on t...he obtained data, it was determined that refractive anomalies are present in 62% of preschool children, namely hipermetropia in 47,31%, myopia in 19,35%, while astigmatisam is present in 33,3% of them. Refractive anomalies are present in 65,2% of boys and 57,4% of girls. Refractive anomalies are present in 47,9% of children of younger preschool age and 6,.6% of children of older preschool age. Approximately 70% of children, both hyperopic and myopic, have a low-grade refractive anomaly, while about 30% have a moderate-grade refractive anomaly. In the entire sample, 42 subjects (28%) had strabismus. Refractive anomalies are present in 69,4% of cases in children without strabismus, and in 42,9% of cases in children with strabismus.
Conclusion: The most common refractive anomaly in children before starting school is hypermetropia, followed by astigmatism, while myopia is the least common.
Keywords:
рефракционе аномалије / хиперметропија / миопија / астигматизам / деца до поласка у школу / refractive anomalies / hypermetropia / myopia / astigmatisam / children until schoolSource:
2020, 1-46Collections
Institution/Community
rFASPERTY - THES AU - Vukčević, Jelena PY - 2020 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3902 AB - Циљ: Истраживање је имало за циљ испитивање учесталости, врсте и величине рефракционих аномалија код деце до поласка у школу, и то код деце са и без страбизма ради добијања података који би нам помогли да се рана интервенција усмери ка превентивним и раним офталмолошким прегледима како не би дошло до развијања амблиопије код деце услед неблаговремене корекције рефракционе аномалије. Метод: Истраживање је обављено у септембру и октобру 2017. године. Истраживањем је обухваћено 150 испитаника оба пола. Подаци су прикупљени из Кабинета за страбизам, Клинике за очне болести „Проф. др Иван Станковић“, КБЦ Звездара. Коришћени су здравствени картони деце код којих је утврђена нека од рефракционих аномалија ока (миопија, хиперметропија или астигматизам). Испитивали смо учесталост рефракционих аномалија код деце предшколског узраста која су се лечила у овој установи у периоду од 2000. године до 2017. Резултати: На основу добијених података утврђено је да су рефракционе аномалије присутне код 62% деце предшколског узраста, и то хиперметропија код 47,31%, миопија код 19,35%, док је астигматизам присутан код 33,3% њих. Рефракционе аномалије су присутне код 65,2% дечака и код 57,4% девојчица. Рефракционе аномалије присутне су код 47,9% деце млађег предшколског узраста и 68,6% деце старијег предшколског узраста. Приближно 70% деце, и хиперметропа и миопа, има јачину рефракционе аномалије ниског степена, док око 30% има јачину рефракционе аномалије умереног степена. У целокупном узорку, код 42 испитаника (28%) је регистрован страбизам. Рефракционе аномалије присутне су у 69,4% случајева код деце без страбизма, а у 42,9% случајева код деце са страбизмом. Закључак: Најчешћа рефракциона аномалија код деце до поласка у школу је хиперметропија, следи астигматизам, док је најмање заступљена миопија. AB - Objective: The aim of the study was to examine the frequency, type and size of refractive anomalies in children before starting school, in children with and without strabismus in order to obtain data that would help us direct early intervention to preventive and early ophthalmological examinations to prevent to the development of amblyopia in children due to untimely correction of the refractive anomaly. Metod: The investigation was conducted in September and October 2017. The study included respondents of both sexes. The data were collected from the Office of Strabismus, Clinic for Ophthalmic Diseases „Prof. dr Ivan Stanković”, Clinical Hospital Center Zvezdara. Children 's cards with and without strabismus were used in which some of the refractive anomalies of the eye (myopia, hypermetropia or astigmatism) were determined. We examined the frequency of refractive anomalies in preschool children who were treated in this institution in the period from 2000 to 2017. Results: Besed on the obtained data, it was determined that refractive anomalies are present in 62% of preschool children, namely hipermetropia in 47,31%, myopia in 19,35%, while astigmatisam is present in 33,3% of them. Refractive anomalies are present in 65,2% of boys and 57,4% of girls. Refractive anomalies are present in 47,9% of children of younger preschool age and 6,.6% of children of older preschool age. Approximately 70% of children, both hyperopic and myopic, have a low-grade refractive anomaly, while about 30% have a moderate-grade refractive anomaly. In the entire sample, 42 subjects (28%) had strabismus. Refractive anomalies are present in 69,4% of cases in children without strabismus, and in 42,9% of cases in children with strabismus. Conclusion: The most common refractive anomaly in children before starting school is hypermetropia, followed by astigmatism, while myopia is the least common. T1 - Učestalost refrakcionih anomalija kod dece do polaska u školu EP - 46 SP - 1 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3902 ER -
@mastersthesis{ author = "Vukčević, Jelena", year = "2020", abstract = "Циљ: Истраживање је имало за циљ испитивање учесталости, врсте и величине рефракционих аномалија код деце до поласка у школу, и то код деце са и без страбизма ради добијања података који би нам помогли да се рана интервенција усмери ка превентивним и раним офталмолошким прегледима како не би дошло до развијања амблиопије код деце услед неблаговремене корекције рефракционе аномалије. Метод: Истраживање је обављено у септембру и октобру 2017. године. Истраживањем је обухваћено 150 испитаника оба пола. Подаци су прикупљени из Кабинета за страбизам, Клинике за очне болести „Проф. др Иван Станковић“, КБЦ Звездара. Коришћени су здравствени картони деце код којих је утврђена нека од рефракционих аномалија ока (миопија, хиперметропија или астигматизам). Испитивали смо учесталост рефракционих аномалија код деце предшколског узраста која су се лечила у овој установи у периоду од 2000. године до 2017. Резултати: На основу добијених података утврђено је да су рефракционе аномалије присутне код 62% деце предшколског узраста, и то хиперметропија код 47,31%, миопија код 19,35%, док је астигматизам присутан код 33,3% њих. Рефракционе аномалије су присутне код 65,2% дечака и код 57,4% девојчица. Рефракционе аномалије присутне су код 47,9% деце млађег предшколског узраста и 68,6% деце старијег предшколског узраста. Приближно 70% деце, и хиперметропа и миопа, има јачину рефракционе аномалије ниског степена, док око 30% има јачину рефракционе аномалије умереног степена. У целокупном узорку, код 42 испитаника (28%) је регистрован страбизам. Рефракционе аномалије присутне су у 69,4% случајева код деце без страбизма, а у 42,9% случајева код деце са страбизмом. Закључак: Најчешћа рефракциона аномалија код деце до поласка у школу је хиперметропија, следи астигматизам, док је најмање заступљена миопија., Objective: The aim of the study was to examine the frequency, type and size of refractive anomalies in children before starting school, in children with and without strabismus in order to obtain data that would help us direct early intervention to preventive and early ophthalmological examinations to prevent to the development of amblyopia in children due to untimely correction of the refractive anomaly. Metod: The investigation was conducted in September and October 2017. The study included respondents of both sexes. The data were collected from the Office of Strabismus, Clinic for Ophthalmic Diseases „Prof. dr Ivan Stanković”, Clinical Hospital Center Zvezdara. Children 's cards with and without strabismus were used in which some of the refractive anomalies of the eye (myopia, hypermetropia or astigmatism) were determined. We examined the frequency of refractive anomalies in preschool children who were treated in this institution in the period from 2000 to 2017. Results: Besed on the obtained data, it was determined that refractive anomalies are present in 62% of preschool children, namely hipermetropia in 47,31%, myopia in 19,35%, while astigmatisam is present in 33,3% of them. Refractive anomalies are present in 65,2% of boys and 57,4% of girls. Refractive anomalies are present in 47,9% of children of younger preschool age and 6,.6% of children of older preschool age. Approximately 70% of children, both hyperopic and myopic, have a low-grade refractive anomaly, while about 30% have a moderate-grade refractive anomaly. In the entire sample, 42 subjects (28%) had strabismus. Refractive anomalies are present in 69,4% of cases in children without strabismus, and in 42,9% of cases in children with strabismus. Conclusion: The most common refractive anomaly in children before starting school is hypermetropia, followed by astigmatism, while myopia is the least common.", title = "Učestalost refrakcionih anomalija kod dece do polaska u školu", pages = "46-1", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3902" }
Vukčević, J.. (2020). Učestalost refrakcionih anomalija kod dece do polaska u školu. , 1-46. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3902
Vukčević J. Učestalost refrakcionih anomalija kod dece do polaska u školu. 2020;:1-46. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3902 .
Vukčević, Jelena, "Učestalost refrakcionih anomalija kod dece do polaska u školu" (2020):1-46, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3902 .