Приказ основних података о документу

dc.creatorMitrović, Violeta
dc.date.accessioned2021-12-01T14:08:09Z
dc.date.available2021-12-01T14:08:09Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3901
dc.description.abstractМоже се претпоставити да је когнитивна флексибилност, као базична егзекутивна функција, која подразумева стварање и флексибилну измену концепта, веома важна за услове професионалног оспособљавања и извршавања радних обавеза на практичној настави особа са интелектуалном ометеношћу. Она омогућава ефикаснији прелазак са задатка на задатак, као и бољу продуктивност у оквиру сложенијих задатака и прилагођавање на нерутинске услове извршавања задатка. Когнитивна флексибилност омогућава да се флексибилно и на различите начине решавају проблеми, да се увиде грешке у раду и да се оне исправе, као и да се настави даље са радним активностима. Уколико принцип решавања није одговарајући, омогућава смањење отпора према примени нове и другачије стратегије, смањује се персеверативност у раду. Циљ овог истраживања јесте утврђивање односа између успешности на практичној настави и когнитивне флексибилности код адолесцената са лаком интелектуалном ометеношћу (ЛИО). Истраживањем је обухваћено 30–оро адолесцената са ЛИО, који похађају Средњу занатску школу у Београду. Узорак обухвата испитанике узраста 16–19 година. У овом истраживању користили смо: Скалу процене успешности и понашања ученика на практичној настави, Тест поништавања слова, тест категоријалног именовања, Тест контролисаних усмених асоцијација, Наизменично продуковање речи и Тест маркирања трага. Резултати су показали да на Скали процене успешности и понашања ученика на практичној настави испитаници овог узорка остварују од 21 до 67 поена (AS=50,47; SD=10,65) на укупном скору. Високе стандардне девијације указују на велике разлике у укупном скору међу испитаницима овог узорка. Највећи просечни скор остварују на ајтему однос према инструктору, док је најнижи на ајтему квалитет рада. Укупан скор на практичној настави статистички значајно умерено и негативно корелира са бројем секунди на Тесту поништавања слова (задатак Б), што указује да је испитаницима који остварују виши укупан скор потребно мање времена да реше овај задатак.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.subjectкогнитивна флексибилностsr
dc.subjectпрактична наставаsr
dc.subjectлака интелектуална ометеностsr
dc.titleKognitivna fleksibilnost i uspešnost na praktičnoj nastavi kod adolescenata sa lakom intelektualnom ometenošćusr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage64
dc.citation.spage1
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3901
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу