Приказ основних података о документу

dc.creatorĐurić, Uroš
dc.date.accessioned2021-12-01T14:06:24Z
dc.date.available2021-12-01T14:06:24Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3899
dc.description.abstractПостура представља посебну особину сваког људског бића, према томе, не постоје две идентичне особе, које на исти начин ходају или стоје, трче и окрећу се, седе или леже. Постура је веома значајна за изглед и функционисање човека, она указује на индивидуалну специфичност, односе и понашање у средини у којој особа живи и ради. Постура представља усправни став при стајању и ходу при чему се увек тежи одржавању физиолошких кривина кичменог стуба. Интеграција информација из више различитих чула, о положају и кретању тела у простору, укључујући соматосензорни, вестибуларни и визуелни систем, представља основу складно развијеног баланса. Оптимално развијена равнотежа тела, пружа деци могућност да испитују окружење у којем живе, да уче, истражују и социјално партиципирају. Циљ овог рада је да се, прегледом доступне литературе, прикажу карактеристике постуре и баланса деце са поремећајем из спектра аутизма (у даљем тексту ПСА), као и програма за унапређење ових аспеката код деце и особа са ПСА, могућности примене ових програма и да се прикажу њиихови ефекти. Увид у доступну литературу извршен је претраживањем електронских база података које су доступне преко сервиса Конзорцијума библиотека Србије за обједињену набавку – КОБСОН, као и претрагама преко претраживача Google Scholar. Прегледан је 31 апстракт, од којих је приказано 13 истраживања објављених у периоду од 1978. до 2020. године, поштујући искључујуће критеријуме који се односе на прегледне радове, радове који се односе уопштено на моторичке способности, као и радове који нису доступни у целини. Анализом радова уочена је смањена постурална контрола код деце и особа са ПСА, нарочито у случају модификације визуелних и соматосензорних информација. Представљени су програми за унапређење баланса, којим су обухваћене различите вежбе, са циљем да се унапреди баланс код деце и особа са ПСА. Истраживачи истичу позитивне ефекте спроведених програма, и сугеришу, да овој још увек недовољно истраженој теми, треба посветити више пажње.sr
dc.description.abstractPosture represents a special trait for every human being, thus, there are no two identical persons who walk, stand, run, turn around, sit or lie down in the same way. Posture is very significant for the appearance and functioning of a human since it indicates to the individual specificity, relationships and behaviour from the environment in which the person lives or works. Posture represents the upright position when standing or walking, while always striving to maintain the physiological curves of the spine. The integration of information from several different senses, about the position and movement of the body in space, including the somatosensory, vestibular and visual system, represent the foundation of a harmonically developed balance. The optimally developed balance of the body provides children with the possibility of examining the environment in which they live, as well as, learning, exploring and socially participating. The aim of this paper was to review the available literature and present the characteristics of posture and balance of children with autism spectrum disorder (hereinafter referred to as ASD), as well as, programs for improving these aspects in children and adults with ASD, the possibilities of implementing these programs and showing their effects. The insight into the available literature was performed by researching the electronic databases which are available through the Serbian Library Consortium for Coordinated Acquisition – KoBSON, as well as, searching through the Google Scholar search engine. In this paper, 31 abstracts have been reviewed while following the exclusion criteria related to review papers, papers related to motor skills in general, as well as, papers which are not available in full, and 13 of the researches have been published in the period between 1978, and 2020. By analyzing the articles, a reduced postural control of children and adults with ASD is noticed, especially in the case of the modification of visual and somatosensory information. Programs for improving balance, which include different exercises, are presented, with the aim of improving balance of children and adults with ASD. The researchers point out the positive effects of the conducted programs and suggest that more attention should be paid to this, still insufficiently researched topic.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.subjectаутизамsr
dc.subjectбаланс телаsr
dc.subjectефикасностsr
dc.subjectпостура телаsr
dc.subjectпрограмsr
dc.subjectтренингsr
dc.subjectautismsr
dc.subjectbody balancesr
dc.subjectefficiencysr
dc.subjectbody posturesr
dc.subjectprogramsr
dc.subjecttrainingsr
dc.titlePrimena programa za unapređenje posture i balansa kod dece sa poremećajem iz spektra autizmasr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage28
dc.citation.spage1
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3899
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу