Приказ основних података о документу
Obrazovanjem do digitalne inkluzije dece sa višestrukom ometenošću
dc.creator | Eminović, Fadilj | |
dc.creator | Denić, Sanja | |
dc.date.accessioned | 2021-12-01T12:45:51Z | |
dc.date.available | 2021-12-01T12:45:51Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-6203-033-7 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3894 | |
dc.description.abstract | U trenutnom socijalnom razvoju društva znanje i informacija su glavni faktori koji omogućavaju njegov napredak i prosperitet. Informacija predstavlja socijalnu potrebu i osnovni aspekt ljudskih prava. A informaciono-komunikacione tehnologije su te koje omogućavaju i olakšavaju pristup informacijama i znanjima i kao takve one su postale sastavni deo svakodnevnog života ljudi. Revolucionarno su promenili način života, učenja, rada i zabave i nastavljaju i dalje da transformišu način interakcije ljudi u svim sferama života. Poznavanje i korišćenje informaciono-komunikacionih tehnologija u današnjem, savremenom svetu predstavlja jednu od osnovnih elemenata pismenosti i kulture čoveka. Razvoj informacionog društva ima sve veći uticaj na svaki aspekt čovekovog života i informaciono-komunikacione tehnologije postaju sve pristupačnije, dostupnije i neophodne u svakodnevnim aktivnostima i ne sme se dozvoliti da bilo koja grupa bude isključena iz toga, što nameće zadatak integrisanja osoba ometenih u razvoju u trenutni način informisanja i pristupanja informacijama, odnosno nameće se zadatak digitalne inkluzije osoba ometenih u razvoju. Primena informaciono-komunikacionih tehnologija povećava nezavisnost, omogućava integraciju i pruža jednake mogućnosti osobama ometenim u razvoju i na taj način im se omogućava inkluzija u društvo kao cenjene i poštovane članove društva. Socijalna inkluzija osoba ometenih u razvoju ne može biti uspešno kreirana i ostvarena bez primene adekvatnih informaciono-komunikacionih tehnologija. Za neke osobe ometene u razvoju tehnološka rešenja su jedini način koji im omogućava ispoljavanje svojih potreba, mišljenja i stavova. Njima pristupačnost informaciono-komunikacionim tehnologijama omogućava inkluziju u svakodnevni život društva i to je jedan od osnovnih i glavnih ciljeva digitalne inkluzije osoba ometenih u razvoju. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF) | sr |
dc.rights | closedAccess | sr |
dc.title | Obrazovanjem do digitalne inkluzije dece sa višestrukom ometenošću | sr |
dc.type | book | sr |
dc.rights.license | ARR | sr |
dc.citation.epage | 152 | |
dc.citation.spage | 1 | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3894 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |