Приказ основних података о документу

dc.creatorKljajić, Aleksandra
dc.date.accessioned2021-11-30T14:01:40Z
dc.date.available2021-11-30T14:01:40Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3890
dc.description.abstractЧитање је сложена активност која захтева учешће низа когнитивних способности. Ова вештина, осим за образовни процес и усвајање школског градива, веома је важна за функционисање у свакодневном животу. Уопштено, она је пут усвајања знања, сналажења у новим ситуацијама и средство комуникације међу људима. Визуелне способности, значајне за адекватно овладавање и разумевање садржаја који долазе визуелним путем, а као једне од интегративних способности укључене у процес читања, такође сматрамо врло значајним за сналажење у свакодневним захтевима окружења. Према томе, овим радом смо желели да утврдимо однос између визуелних способности, односно визуелне дискриминације и визуоспацијалних способности и вештине читања код деце основношколског узраста. Уколико претпоставимо да постоји повезаност између визуелних способности и вештине читања, такав податак би био веома користан у сврху организовања наставе и планирања активности примерених деци која показују сметње у области читања, а самим тим и поменутих компоненти визуелних способности укључених у процес читања. Циљ рада јесте да се увидом у доступну литературу издвоје релевантни показатељи односа између визуелне дискриминације и визуоспацијалних способности и вештине читања код деце типичних интелектуалних способности. Увид у доступну литературу извршен је претраживањем електронских база података: Scholar, KoBSON, Academia.edu и Sci Index. На основу прегледа низа истраживања која су се бавила односом визуелне дискриминације и визуоспацијалних способности и вештине читања, дошли смо до закључка о постојању повезаности међу њима, иако су ставови истраживача, и даље, поприлично подељени. Када су у питању визуоспацијалне способности дилеме које сусрећемо односе се на постојање дефицита, односо потенцијала у области визуоспацијалних способности код деце са тешкоћама у читању. У случају способности визуелне дискриминације неки аутори налазе значајне корелације са постигнућима у читању, док други не. Значај способности визуелне дскриминације и визуоспацијалних способности увиђа се још у предшколском периоду. Стога, овим радом истичемо значај потребе за даљим радом на овом пољу и детаљнијим испитивањима односа између поменутих способности и вештине читања.sr
dc.description.abstractReading is a complex activity that requires the participation of several cognitive abilities. This skill, except for the educational process and school learning, is very important for functioning in everyday life. In general, it is a way of acquiring knowledge, coping in new situations, and a means of communication between people. Visual abilities, important for adequate mastery and understanding of the content that comes through visual input, and as one of the integrative abilities included in the reading process, we also consider very important for coping with the everyday requirements of the environment. Therefore, with this paper, we wanted to determine the relationship between visual abilities, respectively visual discrimination, visuospatial abilities and reading skills in primary school children. Assuming that there is a connection between visual abilities and reading skills, such information would be very useful for the purpose of organizing classes and planning activities suitable for children who show reading difficulties, and thus the mentioned components of visual abilities involved in the reading process. This paper aims is to review the available literature to identify relevant indicators of the relationship between visual discrimination and visuospatial abilities and reading skills in children with typical intellectual abilities. Insight into the available literature was performed by searching electronic databases: Scholar, KoBSON, Academia.edu and Sci Index. Based on a review of a series of studies that dealt with the relationship between visual discrimination and visuospatial abilities and reading skills, we have concluded that there is a connection between them, although the views of researchers are still quite divided. When it comes to visuospatial abilities, the dilemmas we encounter are related to the existence of deficits, respectively strengths in the field of visuospatial abilities in children with reading difficulties, and in the case of visual discrimination abilities, some authors find significant correlations with reading achievements, while others do not find those connections. Despite the obtained results on the connection, the importance of the ability of visual discrimination and visuospatial abilities is realized even in the preschool period. Therefore, in this paper we emphasize the importance of the need for further work in this field and more detailed examinations of the relationship between the mentioned abilities and reading skills.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.subjectвизуелна перцепцијаsr
dc.subjectвизуелна дискриминацијаsr
dc.subjectвизуоспацијалне способностиsr
dc.subjectвештина читањаsr
dc.subjectтешкоће у читањуsr
dc.subjectvisual perceptionsr
dc.subjectvisual discriminationsr
dc.subjectvisualspatial abilitiessr
dc.subjectreading skillsr
dc.subjectreading difficultiessr
dc.titlePovezanost vizuelnih sposobnosti i veštine čitanja kod učenika tipičnog razvojasr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage66
dc.citation.spage1
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3890
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу