rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kvalitet života studenata sa invaliditetom u Republici Srbiji

Authorized Users Only
2020
Authors
Kos, Tamara
Master Thesis (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Осврт на квалитет живота студената пружа важне информације о субјективној процени задовољства личном социјалном, физичком и менталном животном перспективом. Циљ истраживања био је процена квалитета живота студената на Универзитету у Републици Србији, повезаност социодемографских и академских карактеристика студената са квалитетом живота. Узорак је чинило 1385 студената Универзитета у Србији, од тога 1356 студената опште популације и 29 студената са инвалидитетом. Коришћен је упитник о социодемографским подацима и DASS - 21 скала за процену нивоа депресије, анксиозности и стреса, којом су прикупљени подаци о субјективној процени квалитета живота, кроз наведене 3 категорије. За статистичку обраду података коришћен је статистички пакет SPSS 20.0. Резултати истраживања показали су да постоје разлике у испољавању анксиозности, депресије и стреса између студената са инвалидитетом и студената опште популације.
A review of students' quality of life provides important information on the subjective assessment of satisfaction with a personal social, physical, and mental life perspective. The research aimed to assess the quality of life of students at the University of the Republic of Serbia, the relationship between sociodemographic and academic characteristics of students and their quality of life. The sample consisted of 1385 students from the University of Serbia, of which 1356 students from the general population and 29 students with disabilities. A questionnaire on sociodemographic data and a DASS - 21 scale were used to assess the levels of depression, anxiety, and stress, which collected data on the subjective assessment of the quality of life, through these 3 categories. The statistical package SPSS 20.0 was used for statistical data processing. The results of the research showed that there are differences in the manifestation of anxiety, depression, and stress between students with di...sabilities and students in the general population.

Keywords:
квалитет живота / анксиозност / депресија / стрес / студенти / инвалидитет / quality of life / anxiety / depression / stress / students / disability
Source:
2020, 1-92
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3889
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3889
Collections
  • Master radovi / Master`s thesis
Institution/Community
rFASPER
TY  - THES
AU  - Kos, Tamara
PY  - 2020
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3889
AB  - Осврт на квалитет живота студената пружа важне информације о субјективној процени задовољства личном социјалном, физичком и менталном животном перспективом.
Циљ истраживања био је процена квалитета живота студената на Универзитету у Републици Србији, повезаност социодемографских и академских карактеристика студената са квалитетом живота. Узорак је чинило 1385 студената Универзитета у Србији, од тога 1356 студената опште популације и 29 студената са инвалидитетом. Коришћен је упитник о социодемографским подацима и DASS - 21 скала за процену нивоа депресије, анксиозности и стреса, којом су прикупљени подаци о субјективној процени квалитета живота, кроз наведене 3 категорије. За статистичку обраду података коришћен је статистички пакет SPSS 20.0.
Резултати истраживања показали су да постоје разлике у испољавању анксиозности, депресије и стреса између студената са инвалидитетом и студената опште популације.
AB  - A review of students' quality of life provides important information on the subjective assessment of satisfaction with a personal social, physical, and mental life perspective.
The research aimed to assess the quality of life of students at the University of the Republic of Serbia, the relationship between sociodemographic and academic characteristics of students and their quality of life. The sample consisted of 1385 students from the University of Serbia, of which 1356 students from the general population and 29 students with disabilities. A questionnaire on sociodemographic data and a DASS - 21 scale were used to assess the levels of depression, anxiety, and stress, which collected data on the subjective assessment of the quality of life, through these 3 categories. The statistical package SPSS 20.0 was used for statistical data processing.
The results of the research showed that there are differences in the manifestation of anxiety, depression, and stress between students with disabilities and students in the general population.
T1  - Kvalitet života studenata sa invaliditetom u Republici Srbiji
EP  - 92
SP  - 1
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3889
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Kos, Tamara",
year = "2020",
abstract = "Осврт на квалитет живота студената пружа важне информације о субјективној процени задовољства личном социјалном, физичком и менталном животном перспективом.
Циљ истраживања био је процена квалитета живота студената на Универзитету у Републици Србији, повезаност социодемографских и академских карактеристика студената са квалитетом живота. Узорак је чинило 1385 студената Универзитета у Србији, од тога 1356 студената опште популације и 29 студената са инвалидитетом. Коришћен је упитник о социодемографским подацима и DASS - 21 скала за процену нивоа депресије, анксиозности и стреса, којом су прикупљени подаци о субјективној процени квалитета живота, кроз наведене 3 категорије. За статистичку обраду података коришћен је статистички пакет SPSS 20.0.
Резултати истраживања показали су да постоје разлике у испољавању анксиозности, депресије и стреса између студената са инвалидитетом и студената опште популације., A review of students' quality of life provides important information on the subjective assessment of satisfaction with a personal social, physical, and mental life perspective.
The research aimed to assess the quality of life of students at the University of the Republic of Serbia, the relationship between sociodemographic and academic characteristics of students and their quality of life. The sample consisted of 1385 students from the University of Serbia, of which 1356 students from the general population and 29 students with disabilities. A questionnaire on sociodemographic data and a DASS - 21 scale were used to assess the levels of depression, anxiety, and stress, which collected data on the subjective assessment of the quality of life, through these 3 categories. The statistical package SPSS 20.0 was used for statistical data processing.
The results of the research showed that there are differences in the manifestation of anxiety, depression, and stress between students with disabilities and students in the general population.",
title = "Kvalitet života studenata sa invaliditetom u Republici Srbiji",
pages = "92-1",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3889"
}
Kos, T.. (2020). Kvalitet života studenata sa invaliditetom u Republici Srbiji. , 1-92.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3889
Kos T. Kvalitet života studenata sa invaliditetom u Republici Srbiji. 2020;:1-92.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3889 .
Kos, Tamara, "Kvalitet života studenata sa invaliditetom u Republici Srbiji" (2020):1-92,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3889 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB