Приказ основних података о документу

dc.creatorDinulović, Jovana
dc.date.accessioned2021-11-30T12:37:42Z
dc.date.available2021-11-30T12:37:42Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3884
dc.description.abstractСоцијално понашање се генерално може поделити на социјалне вештине и бихевиоралне проблеме са социјалним импликацијама. Тешкоће у социјалном функционисању представљају једну од дефинишућих карактеристика интелектуалне ометености (ИО). Циљ овог рада јесте да се прегледом литературе прикаже примена директне опсервације у процени понашања код деце и младих са интелектуалном ометеношћу. Информације у вези примене директне опсервације су прикупљане прегледом доступних материјала преко електронских претраживача и база података. Дати преглед истраживања упућује на то да је директна опсервација примењивана код деце и младих са ИО за процену релативно широког спектра социјалног понашања (вербалног и невербалног, одговарајућег и неодговарајућег) у различитим контекстима (кућа, школа, институција). Иако је најчешће примењивана натуралистичка опсервација, у мањем броју радова приказана је примена аналогног посматрања (играња улога), при чему је указано на ограничења овог вида процене посебно код тежих облика ИО. Процена путем посматрања, посебно код деце са интелектуалном ометеношћу, даје корисне информације о понашању, може идентификовати децу са лошијим социјалним вештинама, могу се испитати вршњачки односи и прихваћеност од стране вршњака у инклузивним условима, доприноси креирању адекватног третмана, али има користи и у праћењу ефикасности истог.sr
dc.description.abstractSocial behavior in general can be divided in social skills and behavioral issues with social implications. Dificulties in social functioning are one of the defining characteristics of intellectual disabilities. Goal of this work is that with the examination of literature shows application of direct opservation in account behavior within children and adolescents with intellectual disabilities. Information about application of direct opservation are gathered with the examination available materials on electronic browsers and data bases. The given overview of the research is applied to the fact that direct observation was applied to children and youth with intellectual disabilities in the percentage of relatively wide range of social behavior (verbal and non-verbal, appropriate and inappropriate) in different contex (home, school and institution). Altrought naturalistic observation was most often used, a small number of papers presented the application of analog observation (role-play), pointing out the limitations of this type of assessment, especially in more severe forms of intellectual disabilities. Evaluation with opservation of children with intellectual disabilities provides useful informations about behavior, can indentify children with poor social skills, peer relationships and peer acceptance in inclusive settings can be examined, contribute creating treatment, and has usefulness in monitoring of efficiency of the same.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.subjectпосматрањеsr
dc.subjectинтелекуална ометеностsr
dc.subjectсоцијално понашањеsr
dc.subjectпроцедуреsr
dc.subjectopservationsr
dc.subjectintellectual disabilitiessr
dc.subjectsocial behaviorsr
dc.subjectproceduressr
dc.titleDirektna opservacija u proceni socijalnog ponašanja dece i mladih sa intelektualnom ometenošćusr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage24
dc.citation.spage1
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3884
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу