Psihološke osnove poremećaja u ponašanju
Само за регистроване кориснике
2014
Књига (Објављена верзија)

Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Zabrinjavajuće razmere agresivnog, antisocijalnog i devijantnog
ponašanja dece i adolescenata kojima se krše norme ponašanja i ugro-
žavaju prava i potrebe drugih ljudi beleže se i kod nas i u svetu. Otuda
je upravo područje poremećaja u ponašanju najkrupniji izazov načinjen
savremenoj akademskoj psihologiji koja kao nauka o ponašanju ljudi tre-
ba da da svoj puni doprinos u njihovom razumevanju, objašnjenju i prak-
tičnim rešenjima u ovom domenu.
Dosadašnja iskustva i validni naučni argumenti jasno svedoče da se
značajan napredak u razumevanju uzroka poremećaja u ponašanju i ozbilj-
ne delinkvencije ne može postići bez dobrog poznavanja psiholoških
osnova ove forme ponašanja dece i mladih. Ta bazična znanja nužna za
prevenciju i tretman pruža nova mlada grana psihologije-Psihologija
poremećaja u ponašanju. Pred njom je složen zadatak da odgovori na broj-
na kompleksna suštinska pitanja o fenomenu poremećaja u ponašanju
koje velikim delom tretira i ova knjiga. Ona ima za ...cilj da upozna na-
učno-stručnu i širu javnost kao i studente opredeljene za ovu oblast o
dosadašnjim teorijsko-istraživačkim saznanjima, nejasnoćama i di-
lemama u ovom području, a naročito da pruži orijentire u daljem istra-
živačkom i praktičnom radu.
Knjiga se sastoji od pet celina.
U prvoj je uobličen konceptualni okvir poremećaja u ponašanju,
trasirane su smernice u proučavanju i definisane osobenosti psiho-
loškog pristupa u identifikaciji poremećaja u ponašanju; a potom su
i detaljno, kritički analizirane dominantne biološke, psihološke i
socijalne teorije poremećaja u ponašanju.
U drugom delu su, uz osvrt na probleme klasifikacije uopšte, šire
prikazane različite vrste poremećaja u ponašanju sa kojima se naj-
češće susreću stručnjaci u praksi, a oko kojih su brojna pitanja, čak i
na nivou definisanja još uvek otvorena. Obrađeni su poremećaji koje
srećemo u porodici (poremećaji ophođenja, bežanje od kuće i laganje i
manipulacija), u školi (poremećaj učenja, bežanje od škole i nasilje
u školi) i poremećaji zavisnosti (alkoholizam, zavisnost od droga
i nehemijske forme zavisnosti: od interneta, kupovine i kockanja).
U ovoj celini su detaljno predstavljene glavne psihološke varijable koje definišu prirodu fenomena poremećaja u ponašanju u prvom redu
agresivnost, potom i anksioznost, impulsivno traganje za stimula-
cijom, psihoticizam, moralnost i kognitivne sposobnosti.
U trećoj celini su analizirane psihološke osnove maloletničke
delinkvencije kao najteže forme poremećaja u ponašanju. Uz defini-
sanje i pregled rasprostranjenosti prikazana su još neka teorijska
tumačenja koja dodatno rasvetljavaju prestupništvo maloletnika kao
i psihosocijalni činioci kriminala maloletnika i važni aspekti
prevencije.
Četvrta glava posvećena je raspravi o specifičnim fenomenima u
vezi sa poremećajima u ponašanju; i to najpre, taksonomski ustanovlje-
nim zakonitostima o trajnom i adolescencijom limitiranom antiso-
cijalnom ponašanju, a potom i o deficitu pažnje i poremećaju hipe-
raktivnosti, sagledanom iz nekliničke perspektive sa akcentom na
bitne aspekte rada sa ovom decom.
Najzad, u završnoj petoj celini razmotrene su mogućnosti psihote-
rapijskog tretmana kod poremećaja u ponašanju i prikazani psihotera-
pijski pristupi koji su se pokazali efikasnim u korektivnoj praksi.
Veliku zahvalnost dugujem recenzentima prof. Dr Dobrivoju
Radovanoviću, prof. dr Žarku Trebješaninu i prof.dr Ani Pešikan
na konstuktivnim sugestijama, kao i Fakultetu za specijalnu edukaciju
i rehabilitaciju koji je omogućio objavljivanje ove knjige. Zahvaljujem
i mojoj porodici na pomoći i razumevanju u dugotrajnom poslu oko nje-
nog priređivanja.
Извор:
2014, 1-431Издавач:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)
Институција/група
rFASPERTY - BOOK AU - Radulović, Danka PY - 2014 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3881 AB - Zabrinjavajuće razmere agresivnog, antisocijalnog i devijantnog ponašanja dece i adolescenata kojima se krše norme ponašanja i ugro- žavaju prava i potrebe drugih ljudi beleže se i kod nas i u svetu. Otuda je upravo područje poremećaja u ponašanju najkrupniji izazov načinjen savremenoj akademskoj psihologiji koja kao nauka o ponašanju ljudi tre- ba da da svoj puni doprinos u njihovom razumevanju, objašnjenju i prak- tičnim rešenjima u ovom domenu. Dosadašnja iskustva i validni naučni argumenti jasno svedoče da se značajan napredak u razumevanju uzroka poremećaja u ponašanju i ozbilj- ne delinkvencije ne može postići bez dobrog poznavanja psiholoških osnova ove forme ponašanja dece i mladih. Ta bazična znanja nužna za prevenciju i tretman pruža nova mlada grana psihologije-Psihologija poremećaja u ponašanju. Pred njom je složen zadatak da odgovori na broj- na kompleksna suštinska pitanja o fenomenu poremećaja u ponašanju koje velikim delom tretira i ova knjiga. Ona ima za cilj da upozna na- učno-stručnu i širu javnost kao i studente opredeljene za ovu oblast o dosadašnjim teorijsko-istraživačkim saznanjima, nejasnoćama i di- lemama u ovom području, a naročito da pruži orijentire u daljem istra- živačkom i praktičnom radu. Knjiga se sastoji od pet celina. U prvoj je uobličen konceptualni okvir poremećaja u ponašanju, trasirane su smernice u proučavanju i definisane osobenosti psiho- loškog pristupa u identifikaciji poremećaja u ponašanju; a potom su i detaljno, kritički analizirane dominantne biološke, psihološke i socijalne teorije poremećaja u ponašanju. U drugom delu su, uz osvrt na probleme klasifikacije uopšte, šire prikazane različite vrste poremećaja u ponašanju sa kojima se naj- češće susreću stručnjaci u praksi, a oko kojih su brojna pitanja, čak i na nivou definisanja još uvek otvorena. Obrađeni su poremećaji koje srećemo u porodici (poremećaji ophođenja, bežanje od kuće i laganje i manipulacija), u školi (poremećaj učenja, bežanje od škole i nasilje u školi) i poremećaji zavisnosti (alkoholizam, zavisnost od droga i nehemijske forme zavisnosti: od interneta, kupovine i kockanja). U ovoj celini su detaljno predstavljene glavne psihološke varijable koje definišu prirodu fenomena poremećaja u ponašanju u prvom redu agresivnost, potom i anksioznost, impulsivno traganje za stimula- cijom, psihoticizam, moralnost i kognitivne sposobnosti. U trećoj celini su analizirane psihološke osnove maloletničke delinkvencije kao najteže forme poremećaja u ponašanju. Uz defini- sanje i pregled rasprostranjenosti prikazana su još neka teorijska tumačenja koja dodatno rasvetljavaju prestupništvo maloletnika kao i psihosocijalni činioci kriminala maloletnika i važni aspekti prevencije. Četvrta glava posvećena je raspravi o specifičnim fenomenima u vezi sa poremećajima u ponašanju; i to najpre, taksonomski ustanovlje- nim zakonitostima o trajnom i adolescencijom limitiranom antiso- cijalnom ponašanju, a potom i o deficitu pažnje i poremećaju hipe- raktivnosti, sagledanom iz nekliničke perspektive sa akcentom na bitne aspekte rada sa ovom decom. Najzad, u završnoj petoj celini razmotrene su mogućnosti psihote- rapijskog tretmana kod poremećaja u ponašanju i prikazani psihotera- pijski pristupi koji su se pokazali efikasnim u korektivnoj praksi. Veliku zahvalnost dugujem recenzentima prof. Dr Dobrivoju Radovanoviću, prof. dr Žarku Trebješaninu i prof.dr Ani Pešikan na konstuktivnim sugestijama, kao i Fakultetu za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju koji je omogućio objavljivanje ove knjige. Zahvaljujem i mojoj porodici na pomoći i razumevanju u dugotrajnom poslu oko nje- nog priređivanja. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF) T1 - Psihološke osnove poremećaja u ponašanju EP - 431 SP - 1 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3881 ER -
@book{ author = "Radulović, Danka", year = "2014", abstract = "Zabrinjavajuće razmere agresivnog, antisocijalnog i devijantnog ponašanja dece i adolescenata kojima se krše norme ponašanja i ugro- žavaju prava i potrebe drugih ljudi beleže se i kod nas i u svetu. Otuda je upravo područje poremećaja u ponašanju najkrupniji izazov načinjen savremenoj akademskoj psihologiji koja kao nauka o ponašanju ljudi tre- ba da da svoj puni doprinos u njihovom razumevanju, objašnjenju i prak- tičnim rešenjima u ovom domenu. Dosadašnja iskustva i validni naučni argumenti jasno svedoče da se značajan napredak u razumevanju uzroka poremećaja u ponašanju i ozbilj- ne delinkvencije ne može postići bez dobrog poznavanja psiholoških osnova ove forme ponašanja dece i mladih. Ta bazična znanja nužna za prevenciju i tretman pruža nova mlada grana psihologije-Psihologija poremećaja u ponašanju. Pred njom je složen zadatak da odgovori na broj- na kompleksna suštinska pitanja o fenomenu poremećaja u ponašanju koje velikim delom tretira i ova knjiga. Ona ima za cilj da upozna na- učno-stručnu i širu javnost kao i studente opredeljene za ovu oblast o dosadašnjim teorijsko-istraživačkim saznanjima, nejasnoćama i di- lemama u ovom području, a naročito da pruži orijentire u daljem istra- živačkom i praktičnom radu. Knjiga se sastoji od pet celina. U prvoj je uobličen konceptualni okvir poremećaja u ponašanju, trasirane su smernice u proučavanju i definisane osobenosti psiho- loškog pristupa u identifikaciji poremećaja u ponašanju; a potom su i detaljno, kritički analizirane dominantne biološke, psihološke i socijalne teorije poremećaja u ponašanju. U drugom delu su, uz osvrt na probleme klasifikacije uopšte, šire prikazane različite vrste poremećaja u ponašanju sa kojima se naj- češće susreću stručnjaci u praksi, a oko kojih su brojna pitanja, čak i na nivou definisanja još uvek otvorena. Obrađeni su poremećaji koje srećemo u porodici (poremećaji ophođenja, bežanje od kuće i laganje i manipulacija), u školi (poremećaj učenja, bežanje od škole i nasilje u školi) i poremećaji zavisnosti (alkoholizam, zavisnost od droga i nehemijske forme zavisnosti: od interneta, kupovine i kockanja). U ovoj celini su detaljno predstavljene glavne psihološke varijable koje definišu prirodu fenomena poremećaja u ponašanju u prvom redu agresivnost, potom i anksioznost, impulsivno traganje za stimula- cijom, psihoticizam, moralnost i kognitivne sposobnosti. U trećoj celini su analizirane psihološke osnove maloletničke delinkvencije kao najteže forme poremećaja u ponašanju. Uz defini- sanje i pregled rasprostranjenosti prikazana su još neka teorijska tumačenja koja dodatno rasvetljavaju prestupništvo maloletnika kao i psihosocijalni činioci kriminala maloletnika i važni aspekti prevencije. Četvrta glava posvećena je raspravi o specifičnim fenomenima u vezi sa poremećajima u ponašanju; i to najpre, taksonomski ustanovlje- nim zakonitostima o trajnom i adolescencijom limitiranom antiso- cijalnom ponašanju, a potom i o deficitu pažnje i poremećaju hipe- raktivnosti, sagledanom iz nekliničke perspektive sa akcentom na bitne aspekte rada sa ovom decom. Najzad, u završnoj petoj celini razmotrene su mogućnosti psihote- rapijskog tretmana kod poremećaja u ponašanju i prikazani psihotera- pijski pristupi koji su se pokazali efikasnim u korektivnoj praksi. Veliku zahvalnost dugujem recenzentima prof. Dr Dobrivoju Radovanoviću, prof. dr Žarku Trebješaninu i prof.dr Ani Pešikan na konstuktivnim sugestijama, kao i Fakultetu za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju koji je omogućio objavljivanje ove knjige. Zahvaljujem i mojoj porodici na pomoći i razumevanju u dugotrajnom poslu oko nje- nog priređivanja.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)", title = "Psihološke osnove poremećaja u ponašanju", pages = "431-1", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3881" }
Radulović, D.. (2014). Psihološke osnove poremećaja u ponašanju. Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)., 1-431. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3881
Radulović D. Psihološke osnove poremećaja u ponašanju. 2014;:1-431. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3881 .
Radulović, Danka, "Psihološke osnove poremećaja u ponašanju" (2014):1-431, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3881 .