rFASPER - Repository of the Faculty of Special Education and Rehabilitation
Faculty of Special Education and Rehabilitation
    • English
    • Српски
    • Српски (Serbia)
  • English 
    • English
    • Serbian (Cyrillic)
    • Serbian (Latin)
  • Login
View Item 
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
  •   rFASPER
  • rFASPER
  • Master radovi / Master`s thesis
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Jezičke sposobnosti dece sa disleksijom

Authorized Users Only
2020
Authors
Kovačević, Milijana
Master Thesis (Published version)
Metadata
Show full item record
Abstract
Циљ овог рада је приказ различитих истраживања која обрађују тему језичких способности деце са дислексијом. У уводном делу рада, објашњени су основни појмови, као и теоријска објашњења језичког развоја, развоја способности читања и дислексије на основу релевантне литературе. У главном делу, приказано је 11 истраживања која су се бавила разматрањем карактеристика језичког развоја и способности читања деце типичне популације и деце предшколског узраста са присуством дислексије у породици, а која су касније добила дијагнозу дислексије, као и деце раног школског узраста која су дијагностикована као дислексична. Деца са дислексијом представљају хетерогену групу у погледу језичких способности. Истраживања су показала да ова деца показују различите сметње у језичким способностима, као што су фонолошки дефицити, односно дефицит разумевања риме, сегментације и манипулације фонемама, као и морфолошке, лексичко- сематичке и синтаксичке дефиците. Добијени резултати указују на значај процене језич...ких способности код деце са сметњама у читању.

The aim of this paper is to present various researches that deal with the topic of language abilities of children with dyslexia. In the introductory part of the paper, the basic concepts are explained, as well as theoretical explanations of language development, development of reading ability and dyslexia based on relevant literature. In the main part, 11 studies were presented that examined the differences in the characteristics of language development and reading ability of children of the typical population and preschool children with the presence of dyslexia in the family, who were later diagnosed with dyslexia, as well as children of early school age. diagnosed as dyslexic. Children with dyslexia represent a heterogeneous group in terms of language abilities. Research has shown that these children show various impairments in language abilities. The authors note phonological disturbances, that is, the deficit of rhyme processing, segmentation and manipulation of phonemes, as... well as morphological, lexical- semantic and syntactic deficits. These findings indicate the importance of language assessment in the assessment and diagnosis of children with reading disabilities.

Keywords:
дислексија / језички развој / способност читања / деца типичног развоја / dyslexia / language development / reading skills / children
Source:
2020, 1-77
[ Google Scholar ]
Handle
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3866
URI
http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3866
Collections
  • Master radovi / Master`s thesis
Institution/Community
rFASPER
TY  - THES
AU  - Kovačević, Milijana
PY  - 2020
UR  - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3866
AB  - Циљ овог рада је приказ различитих истраживања која обрађују тему језичких способности деце са дислексијом. У уводном делу рада, објашњени су основни појмови, као и теоријска објашњења језичког развоја, развоја способности читања и дислексије на основу релевантне литературе. У главном делу, приказано је 11 истраживања која су се бавила разматрањем карактеристика језичког развоја и способности читања деце типичне популације и деце предшколског узраста са присуством дислексије у породици, а која су касније добила дијагнозу дислексије, као и деце раног школског узраста која су дијагностикована као дислексична.
Деца са дислексијом представљају хетерогену групу у погледу језичких способности. Истраживања су показала да ова деца показују различите сметње у језичким способностима, као што су фонолошки дефицити, односно дефицит разумевања риме, сегментације и манипулације фонемама, као и морфолошке, лексичко- сематичке и синтаксичке дефиците. Добијени резултати указују на значај процене језичких способности код деце са сметњама у читању.
AB  - The aim of this paper is to present various researches that deal with the topic of language abilities of children with dyslexia. In the introductory part of the paper, the basic concepts are explained, as well as theoretical explanations of language development, development of reading ability and dyslexia based on relevant literature. In the main part, 11 studies were presented that examined the differences in the characteristics of language development and reading ability of children of the typical population and preschool children with the presence of dyslexia in the family, who were later diagnosed with dyslexia, as well as children of early school age. diagnosed as dyslexic.
Children with dyslexia represent a heterogeneous group in terms of  language  abilities.
Research has shown that these children show various impairments in language abilities. The authors note phonological disturbances, that is, the deficit  of  rhyme  processing, segmentation and manipulation of phonemes, as well as morphological, lexical- semantic and syntactic deficits. These findings indicate the importance of language assessment in the assessment and diagnosis of children with reading disabilities.
T1  - Jezičke sposobnosti dece sa disleksijom
EP  - 77
SP  - 1
UR  - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3866
ER  - 
@mastersthesis{
author = "Kovačević, Milijana",
year = "2020",
abstract = "Циљ овог рада је приказ различитих истраживања која обрађују тему језичких способности деце са дислексијом. У уводном делу рада, објашњени су основни појмови, као и теоријска објашњења језичког развоја, развоја способности читања и дислексије на основу релевантне литературе. У главном делу, приказано је 11 истраживања која су се бавила разматрањем карактеристика језичког развоја и способности читања деце типичне популације и деце предшколског узраста са присуством дислексије у породици, а која су касније добила дијагнозу дислексије, као и деце раног школског узраста која су дијагностикована као дислексична.
Деца са дислексијом представљају хетерогену групу у погледу језичких способности. Истраживања су показала да ова деца показују различите сметње у језичким способностима, као што су фонолошки дефицити, односно дефицит разумевања риме, сегментације и манипулације фонемама, као и морфолошке, лексичко- сематичке и синтаксичке дефиците. Добијени резултати указују на значај процене језичких способности код деце са сметњама у читању., The aim of this paper is to present various researches that deal with the topic of language abilities of children with dyslexia. In the introductory part of the paper, the basic concepts are explained, as well as theoretical explanations of language development, development of reading ability and dyslexia based on relevant literature. In the main part, 11 studies were presented that examined the differences in the characteristics of language development and reading ability of children of the typical population and preschool children with the presence of dyslexia in the family, who were later diagnosed with dyslexia, as well as children of early school age. diagnosed as dyslexic.
Children with dyslexia represent a heterogeneous group in terms of  language  abilities.
Research has shown that these children show various impairments in language abilities. The authors note phonological disturbances, that is, the deficit  of  rhyme  processing, segmentation and manipulation of phonemes, as well as morphological, lexical- semantic and syntactic deficits. These findings indicate the importance of language assessment in the assessment and diagnosis of children with reading disabilities.",
title = "Jezičke sposobnosti dece sa disleksijom",
pages = "77-1",
url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3866"
}
Kovačević, M.. (2020). Jezičke sposobnosti dece sa disleksijom. , 1-77.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3866
Kovačević M. Jezičke sposobnosti dece sa disleksijom. 2020;:1-77.
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3866 .
Kovačević, Milijana, "Jezičke sposobnosti dece sa disleksijom" (2020):1-77,
https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3866 .

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB
 

 

All of DSpaceCommunitiesAuthorsTitlesSubjectsThis institutionAuthorsTitlesSubjects

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
About the rFASPER Repository | Send Feedback

OpenAIRERCUB