Specifičnosti inkluzivnog obrazovanja učenika sa cerebralnom paralizom
Само за регистроване кориснике
2016
Књига (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Tekst, koji je pred čitaocima, namenjen je defektolozima, nastavni-
cima razredne i predmetne nastave, stručnim saradnicima, kao i svim
stručnjacima zainteresovanim za široko istraživačko polje inkluzivnog
obrazovanja. Nastao je višegodišnjim izučavanjem teorije i prakse obra-
zovanja i vaspitanja učenika sa cerebralnom paralizom, kako u zasebnim,
tako i u inkluzivnim uslovima, kod nas i u svetu.
Cerebralna paraliza, kao stanje koje je izuzetno heterogeno prema svojoj
etiologiji, manifestaciji i udruženosti sa drugim smetnjama i pore-
mećajima, može predstavljati osnovni okvir kreiranja specifičnosti
inkluzivnog obrazovanja gotovo svih učenika, koji se svrstavaju u grupu
učenika sa motoričkim poremećajima. Upravo zbog toga, ovaj rukopis je
nastao kao lični profesionalni izazov da se empirijska saznanja i te-
orijska znanja o cerebralnoj paralizi povežu sa inkluzivnim uslovima
obrazovanja i na taj način ponudi metodologija evaluacije uspešnosti in-
kluzivnog obrazovanja sv...ih učenika sa motoričkim poremećajima.
Nijedna knjiga ne može da obuhvati sve probleme nauke na koju se odno-
si, niti može da odgovori na sva pitanja i probleme sa kojima se stručnja-
ci susreću u svom radu. Osnovna namera ovog rukopisa bila je da, vodeći
čitaoca kroz empirijski potvrđene i proverene činjenice, ukaže na
važne i nezaobilazne tačke sagledavanja cerebralne paralize u kontekstu
inkluzivnog obrazovanja. Rukopis je zamišljen kao prvi i najopštiji u
nizu sledećih, koji bi detaljnije obradili svako od pitanja uspešnog in-
kluzivnog obrazovanja učenika sa cerebralnom paralizom.
Nastojala sam da, izborom sadržaja, načinom njegove interpretacije,
argumentacijom i stilom izlaganja ukažem gde se danas nalazi inkluzivno
obrazovanje ovih učenika kod nas i na šta bi trebalo obratiti pažnju, da
bi ono bilo uspešno.
Posebnu zahvalnost dugujem svim nastavnicima i saradnicima
Odeljenja za somatopediju Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabi-
litaciju, Univerziteta u Beogradu na nesebičnoj podršci i razumevanju.
Veliku zahvalnost dugujem nastavnicima OŠ „Dr Dragan Hercog“, kao i
nastavnicima OŠ „Miodrag Matić“ za strpljenje koje su pokazivali pred
mojom profesionalnom radoznalošću i za spremnost da prime i podele znanje, mišljenja i ideje. Koleginici mr Snežani Nišević, defektologu
somatopedu, hvala što je sa mnom podelila neposredna i bogata iskustva
u pružanju podrške nastavnicima i učenicima uključenim u inkluziv-
no obrazovanje. Ova iskustva bila su dragoceni vodič za struktuiranje
poglavlja i sistematizaciju ideja.
Извор:
2016, 1-154Издавач:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)
Финансирање / пројекти:
Институција/група
rFASPERTY - BOOK AU - Ilić-Stošović, Danijela PY - 2016 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3845 AB - Tekst, koji je pred čitaocima, namenjen je defektolozima, nastavni- cima razredne i predmetne nastave, stručnim saradnicima, kao i svim stručnjacima zainteresovanim za široko istraživačko polje inkluzivnog obrazovanja. Nastao je višegodišnjim izučavanjem teorije i prakse obra- zovanja i vaspitanja učenika sa cerebralnom paralizom, kako u zasebnim, tako i u inkluzivnim uslovima, kod nas i u svetu. Cerebralna paraliza, kao stanje koje je izuzetno heterogeno prema svojoj etiologiji, manifestaciji i udruženosti sa drugim smetnjama i pore- mećajima, može predstavljati osnovni okvir kreiranja specifičnosti inkluzivnog obrazovanja gotovo svih učenika, koji se svrstavaju u grupu učenika sa motoričkim poremećajima. Upravo zbog toga, ovaj rukopis je nastao kao lični profesionalni izazov da se empirijska saznanja i te- orijska znanja o cerebralnoj paralizi povežu sa inkluzivnim uslovima obrazovanja i na taj način ponudi metodologija evaluacije uspešnosti in- kluzivnog obrazovanja svih učenika sa motoričkim poremećajima. Nijedna knjiga ne može da obuhvati sve probleme nauke na koju se odno- si, niti može da odgovori na sva pitanja i probleme sa kojima se stručnja- ci susreću u svom radu. Osnovna namera ovog rukopisa bila je da, vodeći čitaoca kroz empirijski potvrđene i proverene činjenice, ukaže na važne i nezaobilazne tačke sagledavanja cerebralne paralize u kontekstu inkluzivnog obrazovanja. Rukopis je zamišljen kao prvi i najopštiji u nizu sledećih, koji bi detaljnije obradili svako od pitanja uspešnog in- kluzivnog obrazovanja učenika sa cerebralnom paralizom. Nastojala sam da, izborom sadržaja, načinom njegove interpretacije, argumentacijom i stilom izlaganja ukažem gde se danas nalazi inkluzivno obrazovanje ovih učenika kod nas i na šta bi trebalo obratiti pažnju, da bi ono bilo uspešno. Posebnu zahvalnost dugujem svim nastavnicima i saradnicima Odeljenja za somatopediju Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabi- litaciju, Univerziteta u Beogradu na nesebičnoj podršci i razumevanju. Veliku zahvalnost dugujem nastavnicima OŠ „Dr Dragan Hercog“, kao i nastavnicima OŠ „Miodrag Matić“ za strpljenje koje su pokazivali pred mojom profesionalnom radoznalošću i za spremnost da prime i podele znanje, mišljenja i ideje. Koleginici mr Snežani Nišević, defektologu somatopedu, hvala što je sa mnom podelila neposredna i bogata iskustva u pružanju podrške nastavnicima i učenicima uključenim u inkluziv- no obrazovanje. Ova iskustva bila su dragoceni vodič za struktuiranje poglavlja i sistematizaciju ideja. PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF) T1 - Specifičnosti inkluzivnog obrazovanja učenika sa cerebralnom paralizom EP - 154 SP - 1 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3845 ER -
@book{ author = "Ilić-Stošović, Danijela", year = "2016", abstract = "Tekst, koji je pred čitaocima, namenjen je defektolozima, nastavni- cima razredne i predmetne nastave, stručnim saradnicima, kao i svim stručnjacima zainteresovanim za široko istraživačko polje inkluzivnog obrazovanja. Nastao je višegodišnjim izučavanjem teorije i prakse obra- zovanja i vaspitanja učenika sa cerebralnom paralizom, kako u zasebnim, tako i u inkluzivnim uslovima, kod nas i u svetu. Cerebralna paraliza, kao stanje koje je izuzetno heterogeno prema svojoj etiologiji, manifestaciji i udruženosti sa drugim smetnjama i pore- mećajima, može predstavljati osnovni okvir kreiranja specifičnosti inkluzivnog obrazovanja gotovo svih učenika, koji se svrstavaju u grupu učenika sa motoričkim poremećajima. Upravo zbog toga, ovaj rukopis je nastao kao lični profesionalni izazov da se empirijska saznanja i te- orijska znanja o cerebralnoj paralizi povežu sa inkluzivnim uslovima obrazovanja i na taj način ponudi metodologija evaluacije uspešnosti in- kluzivnog obrazovanja svih učenika sa motoričkim poremećajima. Nijedna knjiga ne može da obuhvati sve probleme nauke na koju se odno- si, niti može da odgovori na sva pitanja i probleme sa kojima se stručnja- ci susreću u svom radu. Osnovna namera ovog rukopisa bila je da, vodeći čitaoca kroz empirijski potvrđene i proverene činjenice, ukaže na važne i nezaobilazne tačke sagledavanja cerebralne paralize u kontekstu inkluzivnog obrazovanja. Rukopis je zamišljen kao prvi i najopštiji u nizu sledećih, koji bi detaljnije obradili svako od pitanja uspešnog in- kluzivnog obrazovanja učenika sa cerebralnom paralizom. Nastojala sam da, izborom sadržaja, načinom njegove interpretacije, argumentacijom i stilom izlaganja ukažem gde se danas nalazi inkluzivno obrazovanje ovih učenika kod nas i na šta bi trebalo obratiti pažnju, da bi ono bilo uspešno. Posebnu zahvalnost dugujem svim nastavnicima i saradnicima Odeljenja za somatopediju Fakulteta za specijalnu edukaciju i rehabi- litaciju, Univerziteta u Beogradu na nesebičnoj podršci i razumevanju. Veliku zahvalnost dugujem nastavnicima OŠ „Dr Dragan Hercog“, kao i nastavnicima OŠ „Miodrag Matić“ za strpljenje koje su pokazivali pred mojom profesionalnom radoznalošću i za spremnost da prime i podele znanje, mišljenja i ideje. Koleginici mr Snežani Nišević, defektologu somatopedu, hvala što je sa mnom podelila neposredna i bogata iskustva u pružanju podrške nastavnicima i učenicima uključenim u inkluziv- no obrazovanje. Ova iskustva bila su dragoceni vodič za struktuiranje poglavlja i sistematizaciju ideja.", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)", title = "Specifičnosti inkluzivnog obrazovanja učenika sa cerebralnom paralizom", pages = "154-1", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3845" }
Ilić-Stošović, D.. (2016). Specifičnosti inkluzivnog obrazovanja učenika sa cerebralnom paralizom. Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)., 1-154. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3845
Ilić-Stošović D. Specifičnosti inkluzivnog obrazovanja učenika sa cerebralnom paralizom. 2016;:1-154. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3845 .
Ilić-Stošović, Danijela, "Specifičnosti inkluzivnog obrazovanja učenika sa cerebralnom paralizom" (2016):1-154, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3845 .