Приказ основних података о документу

dc.creatorМатејић Ђуричић, Зорица
dc.date.accessioned2021-11-16T13:28:19Z
dc.date.available2021-11-16T13:28:19Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.isbn978-86-6203-127-3
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/3816
dc.description.abstractПриликом избора садржаја, одмеравања обима и одређивања основне форме приказа и тумачења, овај текст је плански писан као уџбеник на- мењен студентима Факултетета за специјалну едукацију и рехабилитацију. На страницама Увода у развојну психологију отворени су само неки од основних проблема везаних за предметно и методолошко одређења ове пси- холошке дисциплине. Извршен је кратак епистемолошки пресек развојне психологије у историјској и савременој перспективи. Праћење идеје развоја у скраћеном историјском оквиру вршено је с обзиром на боље разумевање корпуса развојно-психолошких проблема који се данас проучавају. Општи део развојне психологије укључује и увод у основне пробле- ме методологије развојне психологије. Посебне методе, као део заједничког научног инструментарија, приказане су веома кратко, док је знатно озбиљ- нија пажња посвећена основним методолошким стратегијама за истражи- вање развоја (лонгитудинални, хоризонтални и комбиновани поступак). Поред формално-логичке анализе статуса појма развоја, темељније су приказана два основна модела у објашњењу психичког развоја човека: ор- ганизмички (биолошки, еволуциони) и механистички (емпиристички) мо- дел, а затим и водеће развојне теорије (Пијажеа, Ериксона и Виготског) које представљају непосредне или далеке деривате ових концептуалних оквира. По природи ствари, писање уџбеника подразумева отвореност за раз- личите теоријске оријентације, коришћење разноврсних емпиријских из- вора и уравнотежени однос између увођења фундаменталних (базичних) и апликативних тема развојне психологије. То су били почетни услови који су поштовани и у овом тексту. Додатни „водич”, кадагод је то било могуће, усмеравао је писање ка укључивању занимљивих и заобилажењу мање ат- рактивних садржаја. Од процеса „гомилања знања” увек је важније разумевање садржаја и развијање унутрашње мотивације и интересовања студената. Због тога су неки проблеми само назначени, неки отворени за даља проучавања уз упући- вање на референтну литературу, док су бројна питања плански изостављена. Овај уџбеник је испунио своју основну сврху објављивања уколико је студентима пружио релативно целовиту прегледну слику савремене раз- војне психологије, и отворио простор за наставак самосталних истражи- вања у овој области. Текст је писан у форми уџбеника и превасходно је намењен студенти- ма који који слушају курс Увода у развојну психологију. Ипак, може се очекивати да ће поједини делови и теме послужити као корисно штиво и студен- тима не-дефектолошких профила, стручњацима којима су проблеми раз- воја и васпитања професионални „избор или судбина” и психолозима који не пристају на доктринални приступ развојној психологији, јер проблеме психичког развоја човека разумевају увек као део властитих промишљања о сталним променама у себи и око себе.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju (ICF)sr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.titleUvod u razvojnu psihologiju, Treće izdanjesr
dc.typebooksr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage216
dc.citation.spage1
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_3816
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу